Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Jeszcze jedno najważniejsze, bez którego wklejenie szyby się nie powiedzie: mianowicie trzeba podgrzać klej, albo w wrzątku go pogotowia chwilę, albo podgrzać tubę opalarką, inaczej nie dasz rady go wycisnąć, a jak masz dużo siły to polamiesz pistolet

A są jakieś lepsze/gorsze, czy jaki będzie w sklepie taki będzie dobry?

22 minuty temu, songo napisał:

a co do kapci używanych to nie polecam, ja mam chyba szczęście ile na 4 kapcie co kupowałem 3x do bizona 1x do MTZ to tylko jeden nie wybuchł w ciągu roku... niby fajne, a że starosci się rozpadają

Opony to temat może na przyszły rok - jak się nic nie spierniczy

2 minuty temu, robi57362 napisał:

nie prawda niedawno wlkejalem ta szybe co Darkowi właśnie wypadla klej z boola i ekegancko poszlo

Taki o? 

https://allegro.pl/oferta/boll-klej-do-szyb-samochodowych-sprint-1h-310ml-9858647717

Jedna tubka starczy? W ogóle jak dużo tego kleju się daje? Resztki co zostały to były grube jak uszczelka. Tylko oczyściłes, odtlusciles o klej, czy malowałem blachę jeszcze?

 

Zamówiłem katalog i instrukcje - żadne nie zostało wysłane. Dlatego tyle pytań.

 

A jeszcze jedna sprawa. W sumie głupia. Tak sobie przeglądałem i spisywałem filtry i zacząłem się zastanwiac - jak zmienię filtry paliwowe, to jak mam układ odpowietrzyć? Dopiero w mieszkaniu zacząłem się nad tym zatanawiac i w sumie nie przyjrzałem się dokładnie co i jak tam wygląda. Do tej pory tylko z Ursusa mi/zetorami, na zwykłych pompach sekcyjnych, z pompkami zasilającymi miałem do czynienia, a tam to wiadomo. A tutaj?

Edytowane przez daron64
10 godzin temu, daron64 napisał:

https://allegro.pl/oferta/boll-klej-do-szyb-samochodowych-sprint-1h-310ml-9858647717

Jedna tubka starczy? W ogóle jak dużo tego kleju się daje? Resztki co zostały to były grube jak uszczelka. Tylko oczyściłes, odtlusciles o klej, czy malowałem blachę jeszcze?

 

jedna tubka to na przednią szybę w aucie nie wyjdzie

obciąć nożem starą uszczelkę, wyczyścić, odtłuścić i smarować, taki równy pasek

klej do szyb na tym dziubku ma takie nacięcie, to akurat tyle kleju ma iść co tym nacięciem wychodzi

10 godzin temu, daron64 napisał:

Ale rozumiem, że klej załatwi sprawę? Czy na wszelki wypadek dać po zewnętrznej jakieś "kliny", żeby nie wypadła napewno?

klej do szyb to najmocniejsze dziadostwo żeby coś zamocować, uszczelnić, kliny nie potrzebne

9 godzin temu, KarolTD90 napisał:

A tego to nie wiedziałem 

a spróbuj, będzie dużo łatwiej

10 godzin temu, soltys48 napisał:

A ja kilka i nigdy nie grzałem 😎😎

kiedyś (z 10 lat temu) może były inne kleje, i inne pistolety, wtedy wyciskanie bez grzania kończyło się połamanym pistoletem, od tego czasu za każdym razem grzeję tubkę, jest dużo łatwiej, wygodniej, szybciej

  • Thanks 1
1 godzinę temu, daron64 napisał:

Zamówiłem katalog i instrukcje - żadne nie zostało wysłane. Dlatego tyle pytań.

 

A jeszcze jedna sprawa. W sumie głupia. Tak sobie przeglądałem i spisywałem filtry i zacząłem się zastanwiac - jak zmienię filtry paliwowe, to jak mam układ odpowietrzyć? Dopiero w mieszkaniu zacząłem się nad tym zatanawiac i w sumie nie przyjrzałem się dokładnie co i jak tam wygląda. Do tej pory tylko z Ursusa mi/zetorami, na zwykłych pompach sekcyjnych, z pompkami zasilającymi miałem do czynienia, a tam to wiadomo. A tutaj?

Na filtrach powinny być śrubki na klucz 10 do odpowietrzania, do wymiany filtrów wystarczy, przy pompie nie pamiętam, rurki do wtryskiwaczy poluzować wystarcza.

Szyba zamówiona.

Już jestem na wsi, to idę zaraz oglądać dalej wszystko. Jeszcze kilka rzeczy tam jest, kotre nie wiem od czego są.

9 minut temu, conny napisał:

U mnie jest grzałka, a tu płomieniowa. U mnie bylo podłaczone pod stacyjkę.

A masz może w katalogu jakieś foto z płomieniowa jak to powinno być?

W ogóle przez to, że są niepodłączone może być problem z odpalaniem? Jak trochę postoi to bez samostartu nie podchodź. Raz udało się odpalić z wyciągnięciem linki od gaszenia, ale nie wiem czy to nie przypadek, bo tylko raz się udało. Jak raz odpali, to będzie już palił bez problemu, alemwystarczy że postoi trochę i znowu d*pa.

49 minut temu, robi57362 napisał:

na pomie musi być śrubka albo dwie do odpowietrzania

 

28 minut temu, jaco512 napisał:

Na filtrach powinny być śrubki na klucz 10 do odpowietrzania, do wymiany filtrów wystarczy, przy pompie nie pamiętam, rurki do wtryskiwaczy poluzować wystarcza.

No ok, powiedzmy, że ja znajdę. Chodzi mi na jakiej zasadzie się to odbywa? Popuszczam  i kręcę?

W swoich to popuszczam po kolei i pompuje pompka aż się pojawi ropa, a tu co ma te rope przepchnąć?

37 minut temu, bratrolnika napisał:

jedna tubka to na przednią szybę w aucie nie wyjdzie

obciąć nożem starą uszczelkę, wyczyścić, odtłuścić i smarować, taki równy pasek

klej do szyb na tym dziubku ma takie nacięcie, to akurat tyle kleju ma iść co tym nacięciem wychodzi

klej do szyb to najmocniejsze dziadostwo żeby coś zamocować, uszczelnić, kliny nie potrzebne

To tu starego kleju było dosłownie na grubość palca. Jeszcze chyba z jednej strony blacha jest z takim jakby lekkim rantem, to tam w ogóle trzebaby dowalić sporo, że y nie dotykała szyba do blachy. Dziś idę to oczyszcze, odtluszcze i psikne farba. Szyba i tak pewnie dopiero w przyszłym tygodniu przyjdzie.

58 minut temu, daron64 napisał:

To tu starego kleju było dosłownie na grubość palca. Jeszcze chyba z jednej strony blacha jest z takim jakby lekkim rantem, to tam w ogóle trzebaby dowalić sporo, że y nie dotykała szyba do blachy. Dziś idę to oczyszcze, odtluszcze i psikne farba. Szyba i tak pewnie dopiero w przyszłym tygodniu przyjdzie.

no taki pasek kleju 8x8mm dookoła, dasz więcej to najwyżej wyjdzie przy dociskaniu szyby

Ehh o tym kumpel nie wspomniał..

Weź teraz całą podsufitkę rozbieraj jak tu połowa śrub pordzewiała, że albo się nie odkręci, albo sienpourywa i weź to poskładają potem.

 

Podkopalem trochę pod koła i wjechałem pod dach. Mocno na styk, ale jakoś wszedl

 

IMG_20220601_093038_copy_562x1000.jpg

IMG_20220601_093051_copy_1000x562.jpg

Dobra wygląda na to, że to zacieka tam, gdzie z zewnątrz odkręca się obudowy filtrow. Oczywiście wkręty od zewnątrz zjechane na maxa. Nie ma opcji żeby odkręcić. Chyba z tym przydziaduje narazie i owale na łączeniu w koło silikonem. Nie chcę się brać za takie pierdoły teraz, bo to jak się zacznie, to końca nie będzie. Najpierw niech trochę porobi i zobaczmy czy jest wart poświęcenia mu czasu.

Teraz wiem  chociaz  dlaczego wewnątrz w paru miejscach na uszczelkach taki jak mech sobie rośnie. Jak on tak za każdym deszczem zamakal to niech cię ch*j..

Aha jeszcze jedno - jak udrożnić rurki odpływowe w szyberdachu? Kompresor, wąż i powinno dać radę, czy raczej trzeba by je wymontowywac?

Edytowane przez daron64

Filtry zauważyłem że do dołu się wyjmuje. Ale po co są w takim razie odkręcane te części kabiny nad nimi?

 

Troszkę rozgrzebałem kabinę i okazało się, że większość wężyków była albo odczepiona przy szyberdachu, albo dalej na łączeniu. Wszystko rozłożyłem, przedmuchalem, złożyłem na nowo i faktem wszędzie opaski. Jeszcze skręce podsufitkę i na wszelki wypadek jeszcze te plastiki od góry przejadę silikonem, ale wygląda że to przez te odprowadzenia z szyberdachu - część lala prosto z nich, a część ściekała na sąsiadującą rurę i dalej po niej. 

Edytowane przez daron64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v