Skocz do zawartości

Blok Ursusa C-355



Rozwiercony pod tuleje 102mm

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Na grupkach internetowych fachowcy piszą twardo że blok 55-tki 60tki nie nadaje się na rozwiert bo jest za  cieńki przy szpilkach i tylko się uda w 40stkowym....drudzy piszą że tuleja 100 a 102 to ten sam wymiar po wierzchu i pasują bez problemu na rozwiercie pod 100....a trzeci znów piszą że tylko trzeba górny kołnierz tulejii102mm tylko stoczyć bo na spodzie jest ten sam.....Wszyscy żyją w błędzie i chyba nikt nie miał w rękach tych  obu tulei ani nie widział od środka bloku.... Blok 55/60 tak samo nadaje się na rozwiercenie pod tuleje 100 lub 102 i niczego mu nie brakuje w finalnej grubości ścianki pod warunkiem że nikt nie przegwintował  bloku na szpilki  M16!

Tuleje  nie są takie same po wierzchu różnią się wymiarami na górnym kołnierzu jak i dolnym niecałe 2mm,aby zachować bezpieczną grubość bloku przy szpilkach należy górne osadzenie roztoczyć jak na fi100 a kołnierz tulei 102 przetoczyć pod wymiar bloku.Tłoki między sobą też różnią się średnicą komory spalania i ilością pierścieni do silników wolnossących i doładowanych turbosprężarką,końcówki wtryskiwaczy też jest kilka rodzajów. Średni koszt takiej operacji ok200zł  wstawienie wstawki gdy blok skoroduje jest podobny .

Moc finalna na pewno będzie mniejsza niż zetor 7211 i mu pochodne

 

4 godziny temu, mds212 napisał:

WIeksza pojemnsoc cylindrow to wiecej zasysanego powietrza a wiecej powietrza to lepsze dopalanie  paliwa. Dlatego montuja turbo zeby doproweadzic wiecej powietrza do silnika. A gdy ciagnik kopci na zcarno pod obciazeniem to dlatego ze nie dopala paliwa z powodu zbyt malej ilosci powietrza.

Przy spalaniu liczy się więcej parametrów niż wymieniłeś ( i nie jest to takie proste): kanały dolotowe (długość, średnica, jakie przewężenia, filtr powietrz), ew. turbina..rodzaj wtryskiwaczy, kąt wtrysku...ciśnienie podawanego paliwa...(nawet zaworki na pompce zasilającej)..ect. -(Nie wymieniłem wszystkich bo to lektura obszerna).

Wszystkie te parametry muszą być zgrywane w "uśerdnionym" zakresie obrotów.

Obecnie te parametry w silnikach regulują "komputery" (układy elektroniczne).

Nie wspomnę o układach paliwowych.

 

I jeszcze jedno....Przepraszam za sarkazm " Nie będzie dymił na czarno" jak będzie miał "większą pojemność cylindrów".....

Kolego odpowiedz sobie na pytanie" " Dlaczego ten silnik nie dymił ( a przynamniej w małym stopniu) 40 lat temu gdy wyjeżdżał z ZPC Ursus" a po 40 latach dymi?

 

Pozdrawiam_Grzegorz.

Edytowane przez LEX266

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v