Skocz do zawartości

Uszczelka miski oleju C360



Uszczelka korkowo-gumowa (gumokorek). Zobaczymy co to jest warte bo do korkowych nie mam zaufania.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

11 godzin temu, Roki212 napisał:

Korkowo-gumowe to najlepsze uszczelki do takich miejsc jak misa olejowa, pokrywa zaworów i stosuję takie od kilku lat szczególnie właśnie pod pokrywę zaworów, zero wycieków nawet się nie poci

Szkoda tylko że taka słaba ich dostępność. Zobaczymy jak pod miskę się sprawdzi ale wygląda bardzo obiecująco. Niestety z gumowych się wyleczyłem które po roku są spękane jak...

Morpak ostatnio upadł z jakości produkowanych uszczelek w zestawach często się zdarzają że uszczelki albo są a najcieńszego materiału wycinane prawie jak kartka albo z bardzo grubego gdzie sporo dany element jest odsunięty.Uszczelki korkowe ich produkcji też zostawiają wiele do życzenia....W zestawach Tedel-a czy Ursusa każda uszczelka jest tej samej optymalnej grubości a korkowe są mieszanką z gumą i dość dobrze sprasowane.

19 minut temu, Rafallll360 napisał:

Morpak ostatnio upadł z jakości produkowanych uszczelek w zestawach często się zdarzają że uszczelki albo są a najcieńszego materiału wycinane prawie jak kartka albo z bardzo grubego gdzie sporo dany element jest odsunięty.Uszczelki korkowe ich produkcji też zostawiają wiele do życzenia....W zestawach Tedel-a czy Ursusa każda uszczelka jest tej samej optymalnej grubości a korkowe są mieszanką z gumą i dość dobrze sprasowane.

Akurat uszczelka ze zdjęcia nie jest z morpaka a przynajmniej nie była w zestawie. W zestawie morpaka korkowa jest pod miskę i dwie pod osłonę popychaczy. Jeśli chodzi o resztę uszczelek to wszystkie są wycięte z grafitowego "papieru" o grubości 0,5mm, jakośc wykonania bez zarzutu.

Za to polecam unikać uszczelek z białego papieru, przesącza się przez nie olej jak przez gąbke a gumowe pękają.

Edytowane przez bears

Zgadza się, ale jak kiedyś kupiłem uszczelkę bodajże do pokrywy wału koła tylnego to okazało się że dziury są nie tak wycięte i się nie pokrywały, A grubość zwykłej kartki papieru🙈 Od tamtego czasu tylko masa uszczelniająca, ale że na miske troszke ryzyko smarować masę bo czasem może gluta zassać na sitko smoka to zostaje uszczelka

4 godziny temu, bratrolnika napisał:

Powiem Ci tak, jak jest potrzeba to warto i za tą wysyłkę dwa razy zapłacić, pod warunkiem że nie kupujesz bzdetów tylko potrzebną rzecz

Czasami to lepiej nawet poczekać tydzień jak odstawiać lipę i robić poprawki.

2 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

Od tamtego czasu tylko masa uszczelniająca

Czyli silikon. Do składania na silikon oby dwie powierzchnie musza byc płaskie względem siebie a o to trudno w tym ciągniku. Pod miskę silikon odpada bo zawsze pokrywy boczne w jakiś tam sposób odstają lub są zadołowane względem bloku. Brak płaszczyzn to też standard. Jak nie ma dobrej jakości uszczelek na rynku to docinam z "krażka" . Tyle że często z wycinaniem jest trochę roboty, jednej grubości materiału też się wszystkiego nie zrobi no i nie wszędzie moga iść papierowe.

Edytowane przez bears
  • Like 1
1 godzinę temu, bears napisał:

Czyli silikon. Do składania na silikon oby dwie powierzchnie musza byc płaskie względem siebie a o to trudno w tym ciągniku. Pod miskę silikon odpada bo zawsze pokrywy boczne w jakiś tam sposób odstają lub są zadołowane względem bloku.

silikon a masa uszczelniająca to jest chyba jednak co innego bo masa uszczelniająca to jest tzw uszczelka w płynie przykładowo Victor Reinz u siebie w c-330 mam tym uszczelnioną pokrywę rozrządu i pokrywę podnośnika bez uszczelki czyli odtłuszczone i sama masa na styku, dokręcone i zero wycieków. Po dokręceniu masa wypełnia nierówności i wulkanizuje się na zimno i w porównaniu do zwykłego silikonu nie odrywa się jeśli damy większą ilość. Więc i bez problemu by mise uszczelniło w ciągniku tym bardziej ze w autach już od dawna jest stosowane takie rozwiązanie że nie ma tam uszczelki tylko masa uszczelniająca na misę i dokręcone :)

1 godzinę temu, Roki212 napisał:

silikon a masa uszczelniająca to jest chyba jednak co innego bo masa uszczelniająca to jest tzw uszczelka w płynie przykładowo Victor Reinz

Jaka znów uszczelka w płynie? :) Reinz produkuje "masy" ReinzoSIL i ReinzoPlast. Reinzosil to silikon a Reinzoplast to "masa" poliuretanowa która nigdy nie zastyga i ciągle jest plastyczna.
Masy uszczelniające to raczej nazwa grupy "uszczelniaczy" bo Reinzosil tak samo jak popularne Dirko to silikon.

1 godzinę temu, Roki212 napisał:

Więc i bez problemu by mise uszczelniło w ciągniku tym bardziej ze w autach już od dawna jest stosowane takie rozwiązanie że nie ma tam uszczelki tylko masa uszczelniająca na misę i dokręcone :)

Nie uszczelni chyba że tego towaru nałożysz 3mm grubości. W C360 tak jak pisałem wyżej pokrywy aluminiowe często wystają albo są zapadnięte jednym końcem względem bloku silnika a nie da się tego uniknąć bo tylną pokrywę ustawiamy względem odrzutnika na wale. Jeśli pokrywa jest zapadnięta a miska lezy na bloku to śruby miska-pokrywa uszkodzą ją podczas dokręcania ponieważ gwint ściągnie pokrywę do miski. Uszczelka ten problem eliminuje ponieważ usuwa ewentualne nierówności poprzez ugięcie. Pomijam już fakt że w wielu przypadkach uszczelka jest konieczna do zachowania luzu montażowego. Sam tak kiedyś załatwiłem pokrywę w MF4... Samochody to inna bajka, tam precyzja wykonania jest o niebo lepsza.

1 godzinę temu, delta6583 napisał:

Sylikonów już się nie stosuję chyba, że ktoś jest z 15 lat do tyłu.

Masa lepsza skuteczność nie wywołuję korozji 

Silikonów się nie stosuje tylko "masy" a baza chemiczna dla tych "mas uszczelniających" to silikon :D Sprawdź w katalogu Reinza albo Elringa z czego się składają te "masy uszczelniające".
Ale jeśli się mylę to z chęcią się dowiem co jest bazą dla tych "mas" :) 

Edytowane przez bears
5 godzin temu, bears napisał:

Jaka znów uszczelka w płynie?

U mnie tak to kolega mechanik nazywa płynna czy może źle napisałem i o plastyczna mu chodzi 😝. Ale wiadomo o co chodzi uszczelka uszczelką bo element wycięty a tu nakładasz w postaci masy, jest olejoodporna nie odrywa się i nie pływa potem w oleju jak to jest z tym silikonem ze odrywa się  właśnie płatami i zapycha smok jak ktoś lubi sobie przesadzić z ilością. Silikon to właśnie ten zwykly czerwony a masa to już ten reinzosil czy dirko wiadomo że też na bazie silikonu ale już jest to jednak co innego. Jak ktoś pisze ze stosuje silikon to rozumiem że wali to czerwone czy czarne badziewie, a jak napisze że stosuje masę uszczelniająca to właśnie te lepsze rozwiązania 😀

Wiadomo że wszędzie tego nie zastosujesz ale gdzie istnieje taka możliwość czemu nie w końcu od tego jest. A jak mam jakąś lipna uszczelkę jak papier co potem będzie się przez to pocić to wolę już dać ta masę niż taka uszczelkę 😉

Edytowane przez Roki212
3 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

Chłopakom chodzi o to że ten czerwony silikon za 10 zł nie jest olejodporny i po jakimś czasie się rozcieka, A te samochodowe to są olejodporne.

Te zwykłe też sa olejoodporne, tu raczej chodzi o to że te zwykłe octowe (kwaśne) mają słabą przyczepność.

2 godziny temu, Roki212 napisał:

Silikon to właśnie ten zwykly czerwony a masa to już ten reinzosil czy dirko wiadomo że też na bazie silikonu ale już jest to jednak co innego.

To i to jest silikonem tyle że ten zwykły to octowy a ten lepszy czyli nazywany przez Ciebie "masą" to silikon oksymowy. W każdym razie wiadomo o co chodzi.

2 godziny temu, Roki212 napisał:

A jak mam jakąś lipna uszczelkę jak papier co potem będzie się przez to pocić to wolę już dać ta masę niż taka uszczelkę 😉

Zgadzam się :) 

17 minut temu, PaweLisowicz napisał:

Apropo Octowego, to mechanior u mnie tuleje wsadził właśnie na ten czerwony🙄 

Tuleje na silikon? A po co ? 

8 minut temu, Roki212 napisał:

Stosowałem tedel i morpak dobre uszczelki takie śliskie jak woskowe czy jak to określić nawet bez tego silikonu ładnie uszczelnia.

Na sliskie jak guma czy gumokorek nie daje się silikonu bo uszczelka na silikonie zaczyna jeździć i podczas dokrecania wypycha ja między srubami. 

Tak jak roki mówi, pewnie wżery były i wjebcył na sylykon. Przyjda mi pojutrze z tedla i zobaczymy co to za wynalazek, oby miały ta grubość A nie kartka papieru. A jeszcze mam pytanko, bo na ramionach podnośnika wycieka mi k**ewsko olej i problem jest w tym, że one mają luzu i bardziej się nie da ich dokrecić, czy danie drugiego pierścienia na oring da coś? Czy już trzeba wymienić tuleje w środku?

Wiesz można nazwać to rzeźbą ale wydaje mi sie że zastosowanie niewielkiej ilości tej masy na oringi nie mówię już o tym najzwyklejszym silikonie nie powinno niczemu zaszkodzić skoro ktoś nie jest pewny że za jakiś tam czas może wystąpić jakaś nieszczelność a wtedy trochę roboty znów z tym jest a tym bardziej że robi sobie sam. Widziałem takie coś nawet na Youtube przykładowo Przemo Traktor jak naprawia te ciągniki gdzie uważa że może coś potem wystąpić gdzie przylgnia nie jest idealna dla pewności daje tą pastę :) w innych przypadkach oczywiście smar dla łatwiejszego poślizgu i musi trzymać :) 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v