Skocz do zawartości

Vario ml160


agromichal

Owocne dwa dni, dwie sztuki wyciągniete do regeneracji :D Zazwyczaj mówi się, że vario to 10 tys i remont. Uważam, że niema reguły na to kiedy skrzynia zdechnie, może to być 20 tys a może 6 tys, czasem przypadek, czasem wina użytkowania, innym razem poprostu zużycie... Tak czy siak vario to i tak najtańszy w naprawie sposób na przeniesienie napędu a zarazem najwygodniejszy :)



Rekomendowane komentarze

yaro_1 napisał:

z jakich ciągników? regeneracje będziesz sam robił czy wysyłasz to gdzieś?

Wbijasz nóż w plecy tym pytaniem :( Robimy sami, koszt to ok 20 tys na gotowo

Odnośnik do komentarza

czemu nóż w plecy, przy innych ciągnikach pisałeś że jak ma być szybko, to czasami przekładki robicie, znaczy wstawiacie regenerowaną

wymianę (przekładkę) skrzyni robicie dwa dni, a regeneracja ile trwa?

Odnośnik do komentarza
yaro_1 napisał:

czemu nóż w plecy, przy innych ciągnikach pisałeś że jak ma być szybko, to czasami przekładki robicie, znaczy wstawiacie regenerowaną

wymianę (przekładkę) skrzyni robicie dwa dni, a regeneracja ile trwa?

Przekładkę robimy mając swoją skrzynie gotowa do założenia. Regeneracja to około 10-14 dni w zależności od czasu


songo napisał:

20tys i najtańsza? najtańsze to są mechaniczne

Dobrze, a teraz konkrety : Ciągnik ok 200 km, średnie ceny napraw : Case puma 30-50 tys. Fendt Turbo shift 800 15-26 tys (same półbiegi) Vario to średnio 20 tys na gotowo. Nh podobnie jak case JD w zależności od skrzyni ale też jak case Mniej więcej tak wygląda po krotce przegląd kosztów, podaj swoje argumenty jeśli twierdzisz inaczej

Odnośnik do komentarza
Przed chwilą, agromichal napisał:

Robimy tylko fendta.

Za opłatą pojechałby Pan na diagnostykę przed zakupem? Jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o tą markę. Wiadomo nie wszystko da sie wychwycić ale fachowiec czasem na 1 rzut oka da rade pomóc.

Odnośnik do komentarza
Neveragain napisał:

Przed chwilą, agromichal napisał:

Robimy tylko fendta.

Za opłatą pojechałby Pan na diagnostykę przed zakupem? Jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o tą markę. Wiadomo nie wszystko da sie wychwycić ale fachowiec czasem na 1 rzut oka da rade pomóc.

Jeśli czas pozwoli to tak.

Odnośnik do komentarza
lukasz0920 napisał:

Kurde wytrzymałość 10 tys godzin to strasznie mało, czy warto kupować taki ciągnik 🙄

Wiesz, nic nie jest wieczne. Czy 10 tys to mało, nie wiem, kwestia gustu co znaczy mało ;) Jesli przez 10 tys h mam naprawić w ciągniku skrzynie i jakieś drobnostki to w sumie jestem w stanie to zaakceptować. Niema się co oszukiwać ale rynek już nie produkuje maszyn niezniszczalnych i nie mówię tu że fendt jest idealny, bo nie jest, ale jest najlepszy 😎 Ale konkretnie... Kupując teraz ciągnik nie wybierasz tego który bedzie niezawodny i toporna, wybierasz między tymi który będzie w miarę MAŁO awaryjny oraz w MIARĘ TANI w utrzymaniu, niestety dlatego właśnie nie znajdziecie juz fendta wieloryba czy kultowej serii 6xxx premium jd, w dobrej cenie z małym przebiegiem, te ciągniki były kultowe i wytrzymałe ale się skończyły, dlatego jeszcze gro ludzi decyduje się kupić używkę, naprawić i jeździć...

Odnośnik do komentarza

i tu się z tobą zgodzę skrzynie vario wymieniasz za te 20-30 tysięcy i masz praktycznie jak nówkę a w zwykłej skrzyni jak by miał wymienić wszystkie tryby walki to wyjdzie pewnie dwa razy drożej

Odnośnik do komentarza

Z tym że w zwykłej skrzyni mało kiedy wymienia się wszystko, w sumie nie spotkałem się żeby ktoś tylko korpus zostawił a resztę wymieniał

Odnośnik do komentarza

w vario też czasami wystarczy wymienić uszczelniacze, a w tedy koszty to w większości robocizna

Michał, czy jest jakiś sposób bez podłączania komputera żeby sprawdzić faktyczny przebieg ciągnika? mam na myśli swoją 410, kupiliśmy 10 letnią (w grudniu 2016)ze stanem 4660mth (teraz okolo 5500), w porównaniu do innych z ogłoszeń tani nie był, i czasami korci żeby się dowiedzieć ile ma faktycznie

Odnośnik do komentarza
yaro_1 napisał:

w vario też czasami wystarczy wymienić uszczelniacze, a w tedy koszty to w większości robocizna

Michał, czy jest jakiś sposób bez podłączania komputera żeby sprawdzić faktyczny przebieg ciągnika? mam na myśli swoją 410, kupiliśmy 10 letnią (w grudniu 2016)ze stanem 4660mth (teraz okolo 5500), w porównaniu do innych z ogłoszeń tani nie był, i czasami korci żeby się dowiedzieć ile ma faktycznie

Niezależny serwisant chyba nie raz pokazywał na swoich filmach

Odnośnik do komentarza
yaro_1 napisał:

w vario też czasami wystarczy wymienić uszczelniacze, a w tedy koszty to w większości robocizna

Michał, czy jest jakiś sposób bez podłączania komputera żeby sprawdzić faktyczny przebieg ciągnika? mam na myśli swoją 410, kupiliśmy 10 letnią (w grudniu 2016)ze stanem 4660mth (teraz okolo 5500), w porównaniu do innych z ogłoszeń tani nie był, i czasami korci żeby się dowiedzieć ile ma faktycznie

Na oko można oszacować wtedy przebieg


Bercik92 napisał:

yaro_1 napisał:

w vario też czasami wystarczy wymienić uszczelniacze, a w tedy koszty to w większości robocizna

Michał, czy jest jakiś sposób bez podłączania komputera żeby sprawdzić faktyczny przebieg ciągnika? mam na myśli swoją 410, kupiliśmy 10 letnią (w grudniu 2016)ze stanem 4660mth (teraz okolo 5500), w porównaniu do innych z ogłoszeń tani nie był, i czasami korci żeby się dowiedzieć ile ma faktycznie

Niezależny serwisant chyba nie raz pokazywał na swoich filmach

Celebryta Kamilek może praktykować fuszerka, nikt normalny na to nie idze

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza

Co trzeba z robić i tak wychodzi po rozebraniu, bo nie wierzę że zawsze wymienia się wszystko.

 

A co do przebiegu, nie można go sprawdzić w jakimś menu serwisowym?

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, MF675ursus napisał:

Z tym że w zwykłej skrzyni mało kiedy wymienia się wszystko, w sumie nie spotkałem się żeby ktoś tylko korpus zostawił a resztę wymieniał

Malo widziales. Ja wymienialem cala ale kupilem dosc tanio z malym przebiegiem i bardziej sie oplacalo niz wymiana kilku zebatek i synchro. Sama mechanika, kosze rewersu, pompa hydraulivzna, wszystkie lozyska i uszczelnienia, robocizna wyszlo ok 30 tys. Gdyby doliczyc jeszcze kosze polbiegow to 40 tys by pyklo. Valtra t170

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v