Skocz do zawartości

Ursus 914



Zrobił mi się wyciek oleju w przednim lewym kole. Jak myślicie skąd może być wyciek?



Rekomendowane komentarze

Zwolnice musisz robić ale i krzyżaki tez bo oni powodują to ze uszczelniacz w zwolnicy pada, ja tego nie robiłem tylko mam luz i serwis mi powiedział ze jak nie cieknie to jeździ a jak zacznie cieknąć to się zrobi bo tam jakieś tuleje są i nic się nie rozdupczy żeby potem zwolnice kupować.

Bo tak patrze ze luz na krzyżakach i w zimę by mi to zrobili a oni mówią ze nie trzeba ze zwolnicy nic nie cieknie to poco ze potem jedno i drugie się zrobi.

Edytowane przez Strongman

Majstra do tego nie trzeba, co najwyżej kogoś do pomocy, bo ciężkie to i potem włożyć samemu ciężko. Robiłem sam, tylko matula przyszła poruszać półosią jak składałem do kupy wszystko. Ja najpierw zdejmowałem koło, potem od boku rozebrałem zwolnice żeby odbezpieczyć i moc zdjąć z półosi. Potem rozebrałem zwrotnicę góra i dół, no i zwolnica schodzi bez problemu z tego co pamiętam. Jeden krzyżak i tak będziesz musiał rozebrać, żeby te krótka półoś zdjąć. W miejscu, gdzie wchodzi w zwolnice masz simmering i jak uj go strzeli, to wyciera wałek i zaczyna tam cieknąc. Nowy wałek (półoś) ponad stowe. Ja od razu rozebrałem sobie most w miejscu, gdzie przychodzi napęd. Wymieniłem od razu wszystkie łożyska jakie znalazłem przy rozbieraniu tego wszystkiego + chyba jeden krzyżak(nie pamiętam, czy oba zmieniałam) + wszystkie uszczelnienia i uszczelki. Koniec końców wyszło chyba parę stów za wszystko. Problem był dla mnie włożyć to potem na miejsce żeby frezami z walka(półosi) trafić dobrze w koszu satelit. Nie wiem czy robiłem dobrze czy można jakoś łatwiej, bo robiłem to sam, ale chyba 3 rok jak narazie nic nie cieknie. Teraz kupiłem sobie żuraw, także danemu bez problemu by to zrobił. Kto tylko katalog i się nie spiesz. Ja już miałem wszystko złożone do założenia, patrzę w pudełko z częściami, a tam jakiś oring został w kacie, patrzę na schemat - k**wa, od nowa rozbierać 🤣

bears napisał:

Słuchaj tych mądrych co piszą o krzyżakach... 

Dokładnie luz na krzyżakach 😆. Krzyżaki to rzadkość.... Kolego masz wyrobione rowki na tym wale co idzie do zwolnicy od uszczelniaczy..... Jeśli wałek jest uszkodzony, to montaż nowych uszczelniaczy nic ci nie da.... Jak zdemontujesz zwolnice(zbijesz ja z łożysk, na których się obraca) załóż nowy wałek I zamów sobie uszczelniacze z corteco vitonowe (idą tam dwie sztuki) rozmiaru ci nie podam bo idą dwa rodzaje rozmiaru, musi sam sprawdzić jaki masz. Koszt uszczelniaczy około 100 zł. Przy okazji wymien lozyska skrętu i te dwie gumy chroniące łożyska. Sprawdź tak jak Finn pisał odpowietrznik dla świętego spokoju czy jest DROŻNY. 🙂


Co do krzyżakow gdyby była konieczna wymiana polecam polskie polfarmera, wal z waryniaka. Robiłem tej zimy cały przedni most łącznie z nowym mechanizmem różnicowym


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v