antymechanik 20 Opublikowano 28 Marca 2020 Wał zrobiony z opon zalanych betonem? Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 28 Marca 2020 Wały powstały z myślą o wałowaniu łąk. Sporo ważą, jedna sztuka koło tony, ale masa się rozkłada na 220 cm. Sprawdziły się przy wałowniu pół uprawowych. Nie nadają się tylko na torfy oraz piach. Odnośnik do komentarza
robi57362 2579 Opublikowano 28 Marca 2020 tak patrzę patrzę i patrzę jak ta łyżka z przodu sie trzyma bez łącznika górnego? Odnośnik do komentarza
logan3512 140 Opublikowano 28 Marca 2020 Za miasto łącznika jest jakiś płaskownik ,to chyba łyżka z cyklopa Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 28 Marca 2020 logan3612 wszystko co napisałeś się zgadza, wszystkie łączniki jakie mam były za długie, dlatego jest zastąpione płaskownikiem Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 28 Marca 2020 budowę zacząłem od zrobienia osi 3szt, wykonane z rur 2m na końcach wspawane osie dotoczone pod wymiar łożysk i pod wymiar rur, następnie zrobiłem z prętów zbrojeniowych osiowanie opon ( równoległe do głównej osi) połączone ze sobą. Następnie nałożone opony po 11 szt na człon ( nie łączone ze sobą w żaden sposób). Zalewanie odbyło się w pionie, po każdym napełnieniu dwóch opon używałem " buławy " do zagęszczania betonu i po to oby zapłyną beton pod wierzch opon. Konstrukcja wykonana z ceownika hutniczego. Odnośnik do komentarza
klama958 28 Opublikowano 28 Marca 2020 Mógłbyś dodać jakieś dokładniejsze zdjęcia tych wałów? Bo chce zrobic coś podobnego właśnie. Z wałem z opon nie było by problemu w transporcie. Jakiego rozmiaru opon uzywałes? Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 29 Marca 2020 jutro mogę dodać więcej zdjęć jak będę na gospodarstwie, opony 195/65 r 15 Odnośnik do komentarza
Daro20 573 Opublikowano 31 Marca 2020 Dnia 28.03.2020 o 18:20, Pawel__01 napisał: Wały powstały z myślą o wałowaniu łąk. Sporo ważą, jedna sztuka koło tony, ale masa się rozkłada na 220 cm. Sprawdziły się przy wałowniu pół uprawowych. Nie nadają się tylko na torfy oraz piach. Mógłbyś wyjaśnić czemu nie nadają się do wałowania torfu? Też myślałem o zrobieniu takich wałów tylko składanych hydraulicznie. Tak jak u Ciebie składają się te zaczepy boczne w pierwszym wale tak miały by się składać wały. Ciekawe czy zdało by to egzamin i czy rama wytrzymałaby? Dawałeś w środek rurę grubościenną? Odnośnik do komentarza
PawelKtm525 195 Opublikowano 31 Marca 2020 z torfem chodzi pewnie o to że się okleja o opony i później po posianiu trawy będą place bez trawyz torfem chodzi pewnie o to że się okleja o opony i później po posianiu trawy będą place bez trawy Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 31 Marca 2020 Daro20 na posiane torfy są ciężkie i wyciskają przed sobą, oklejają się na mokrym torfie. W środku rura grubościenna a na końcach sworznie wspawane. Miałem na początku robić hydrauliczne ale według mnie za duża waga Odnośnik do komentarza
Maverick 127 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Sam zakładałeś turbosprężarkę? Zmieniałeś dawkę paliwa? Warto zrobić taki zabieg, jest duża różnica w mocy względem seryjnej C-385A? Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Maverick napisał: Sam zakładałeś turbosprężarkę? Zmieniałeś dawkę paliwa? Warto zrobić taki zabieg, jest duża różnica w mocy względem seryjnej C-385A? Tak sam dokładałem w 2009r. Ciągnik był sprowadzony z Norwegii w 2005r. z przebiegiem koło 9 tys mth. Pracowaliśmy nim , ale po zakupie agregatu uprawowo siewnego aktywnego 2.5m i ścierniskowego brakowało mu mocy. Co do montażu Turbo. Wał i korbowody zostały oryginalne gdyż exportowe miały montowane pod Turbo. Głowica była przerabiania w zakładzie, pompa paliwowa również ( nie każdą da się przerobić), końcówki wtryskiwaczy nowe. Kolektory pod turbo, większy filtr powietrza. Chłodnica u mnie była duża i dodatkowo misa olejowa z płaszczem także zostały stare. Zestawy naprawcze Krotoszyn. Turbosprężarka Czeska. Musiałem przespawać zbiornik paliwa, tłumik z kwasówki przelot, podłączenie turbosprężarka - filtr powietrza oryginalne nie pasowało gdyż chłodnica wycięcie ma z drugiej strony. Doprowadzenie i odprowadzenie oleju trochę kombinowania gdyż stary typ bloku. Mocy doszło, spalanie się zmniejszyło przy ciężkich pracach , np. agregat uprawowo siewny aktywny 2.5m teraz ciężki, bez Turbo na posianie 5 ha 90l/ON, z komina cały czas lokomotywa czy z góry czy pod górę, obecnie ten sam agregat to samo pole 45l/ON. P.S ciągnik nie ma lekko, przepracowuje przez ostatnie 8 lat od 800-1000 mth. w silniku przez te wszystkie lata to kontrola pompy wtryskowej w tym roku i nowe końcówki, dostał też nowe panewki komplet w 2019. Mam jeden problem z nim padająca uszczelka pod głowicą przeważnie co roku zdejmowanie głowicy robię. Zobaczę jak teraz wytrzyma gdyż zamontowalem uszczelkę dorobioną przez zakład z pakietu blach. 1 Odnośnik do komentarza
Maverick 127 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 A czy mógłbyś zrobić więcej zdjęć z silnika i poprowadzenia dolotu i wydechu? Oraz z rurki odpływu smarowania i zasilania w olej. Sam mam 904 i też chcę go uturbić bo notorycznie brak mu mocy. Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Maverick napisał: A czy mógłbyś zrobić więcej zdjęć z silnika i poprowadzenia dolotu i wydechu? Oraz z rurki odpływu smarowania i zasilania w olej. Sam mam 904 i też chcę go uturbić bo notorycznie brak mu mocy. Jutro postaram się zrobić. Zostaw jakiś kontakt. Twoje 904 to exportowe ? Ładny Zetor, patrząc po nr rejestracyjnych to mieszkasz nie daleko ode mnie. 1 Odnośnik do komentarza
Berrol 10 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Ile taka jedna opona zalana betonem może ważyć Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Berrol napisał:Ile taka jedna opona zalana betonem może ważyćz wyliczeń to coś koło 100kg Odnośnik do komentarza
Maverick 127 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Tak. Mieszkam na styku woj warmińsko- mazurskiego i podlaskiego. A 904 krajowy z 77 roku, od dawna zbieram się zamontować turbosprężarkę i zwiększyć dawkę, ale szukam potwierdzenia sensowności tego działania bo trochę to będzie kosztowało, a nie chcę kupować turbo indyjskiego tylko czeskie dwa razy droższe. Jesteś z okolic Olecka? Odnośnik do komentarza
Pawel__01 15 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Maverick napisał: Tak. Mieszkam na styku woj warmińsko- mazurskiego i podlaskiego. A 904 krajowy z 77 roku, od dawna zbieram się zamontować turbosprężarkę i zwiększyć dawkę, ale szukam potwierdzenia sensowności tego działania bo trochę to będzie kosztowało, a nie chcę kupować turbo indyjskiego tylko czeskie dwa razy droższe. Jesteś z okolic Olecka? tak z okolic Olecka, miejscowość Kleszczewo. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się