Skocz do zawartości

Michał1994

Dodatkowy pierścień 😋

Co widzimy na zdjęciu Tłok Ursusa C-330?

Tłok silnika Ursus C-330 pochodzący z dwucylindrowej jednostki wysokoprężnej S-312C o pojemności 1960 cm³ jest kluczowym elementem napędu tego popularnego ciągnika rolniczego. Ursus C-330, produkowany w latach 1967–1987, rozwija moc około 30 KM przy 2200 obr./min i współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów 6/2, przenosząc moment obrotowy z komory spalania właśnie przez tłoki na korbowody i wał korbowy. Prawidłowy stan denka, rowków podpierścieniowych oraz sworznia tłokowego decyduje o kompresji, kulturze pracy i łatwym rozruchu, szczególnie przy cięższych pracach w gospodarstwie z wykorzystaniem tylnego TUZ o udźwigu około 1200 kg. Przy remontach silnika C-330 – których koszt jest relatywnie niski dzięki dostępności części – używany ciągnik na polskim rynku wtórnym osiąga przybliżone ceny w zakresie 15–30 tys. zł w zależności od stanu technicznego i jakości wykonanej regeneracji podzespołów silnikowych.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, lukbold napisał:

a co Wy tam się znacie.. tosz to janusze w stodole najnowszą wersje polskiej myśli inżynieryjnej tworzą:D O ile to w ogóle odpali to zedrze cylinder po paru godzinach 🤣

Tak tłoki wylecą w powietrze, pierscienie spala się na popiół, korba wyleci bokiem, głowica wystrzeli a c330 wyleci w kosmos. 😁 

 

Dokładanie pierścieni jest super.. pomyślmy dlaczego Zetor w kolejnych silnikach nie dodawał jeszcze więcej pierścieni? Spróbuj wytoczyć tłok żeby komplet na cały silnik zmieścić na jednym tłoku to dopiero będzie kompresja i trwałość w nieskończoność..

Widziałeś jakiś film prof Chrisa, Retrotraktor..? Zacznij od podstaw budowy silnika

34 minuty temu, jaco512 napisał:

Dokładanie pierścieni jest super.. pomyślmy dlaczego Zetor w kolejnych silnikach nie dodawał jeszcze więcej pierścieni? Spróbuj wytoczyć tłok żeby komplet na cały silnik zmieścić na jednym tłoku to dopiero będzie kompresja i trwałość w nieskończoność..

Widziałeś jakiś film prof Chrisa, Retrotraktor..? Zacznij od podstaw budowy silnika

Zetor to zetor, Ursus nie podejdzie, to tylko jeden dodatkowy pierścień. 

9 godzin temu, Michał1994 napisał:

Jak nie będziesz jeździć to jeszcze gorzej dla silnika 

Zobaczymy po kilku latach czy to naprawdę bez sensu, przy tłokach podnośnikowych też to się wydaje bez sensu😋 a jednak ma plusy 

Chłopie co ty porównujesz podnośnik do silnika.Zasada działa jest prawie taka sama że musi utrzymać ciśnienie nie przepuszczać,ale jakie temperatury działają na tłok silnika przecież jest wybuch mieszanki,ile suwów robi taki tłok w silniku a ile w podnośniku.Nie trzeba mieć wiedzy wystarczy logicznie pomyśleć.Testuj sobie to będziesz miał doświadczenie,ja nadal uważam że to bezsensu.Przerobisz te 100 mtg w sezonie? Przy dzisiejszych zestawach które wytrzymają 3 4 tys mtg przy 100 mtg na sezon taki silnik pochodzi 30 lat więc te przedłużanie żywotności mija się z celem,

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v