Skocz do zawartości

Autosan D50



Powoli zaczynam 😉

  • Like 2



Rekomendowane komentarze

19 minut temu, bratrolnika napisał:

Nowy siłownik to nowy, gwarancja itp. Stary nie dość że ciężko, to i oleju dużo potrzebuje, i też nie wiadomo czy wytrzyma 10 lat czy po dwóch wywroceniach go szlag trafi

jakbym miał dobry stary pod ręką to brałbym stary. Są z mocniejszej stali. Niestety do starego albo nie ma kołyski albo coś tam i jak podliczysz to wychodzi 60-70% ceny netto nowego, gdybym był na ryczałcie to ok ale będąc Vatowcem na zakup używanych rzeczy inaczej się patrzy.

Jak pierwsze wywrotki robiłem to żeby ciąć koszty szukałem używanych siłowników-tak wyszło że żadnego nie kupiłem. Albo drogie, a jak tani to bez gniazd, bez kołyski, albo gdzieś w świecie, i tak wszystkie oszczędności przy zakupie  poszlyby sie gonić przez dokupienie tego co by brakowało. W dodatku jak sprzedaje przyczepę i jest napisane że siłownik jest nowy, i na gwarancji, to zawsze kupujący inaczej patrzy że nowy, a nie czterdziestoletni od stara czy jelcza, w nie wiadomo jakim stanie

  • Like 1

Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? 

Jak remontujecię przyczepy to "ingerujecie" w wielkość zabudowy czy zostaje w wielkości oryginalnej? Chodzi mi o wydłużenie i poszerzenie zabudowy. Podwójne burty można zawsze można zdjąć. Na stacjach diagnostycznych nikt tego nie sprawdza ale nie wiadomo co będzie za kilka lat. Diagności mają dostęp do danych jakich wymiarów były oryginalnej zabudowy.

Daro20 napisał:

Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? 

Jak remontujecię przyczepy to "ingerujecie" w wielkość zabudowy czy zostaje w wielkości oryginalnej? Chodzi mi o wydłużenie i poszerzenie zabudowy. Podwójne burty można zawsze można zdjąć. Na stacjach diagnostycznych nikt tego nie sprawdza ale nie wiadomo co będzie za kilka lat. Diagności mają dostęp do danych jakich wymiarów były oryginalnej zabudowy.

Ja np. wydłużyłem poprzednią o 20 cm i burty dolne mają 70cm. Poza tym przecinam dolną ramę i i jest robiona taka "krzywa"

To spróbuj nasypać ziemi lub piachu. Ze zbożem jest tak że jak otworzysz burtę to połowa zboża spadnie o razu, a jak lekko podniesiesz to prawie wszystko. 

A jak kiprujesz ziemie to zaczyna spadać jak kończą się siłowniki, prawie przy maxymalnym wychyleniu. U mnie  w HL 8011 ja kiprowałem 15 ton ziemi to z boku stała fadroma lub ciagnik z turem i pomagał podnieść, bo 2 tłoczyska wyszły, a 3 najcieńszy  nawet nie drgnął. 

@tomek73 na bok kiprowałeś i nie dała rady? Jakich wymiarów masz w niej zabudowę?

10 godzin temu, Nowak5425 napisał:

Ja np. wydłużyłem poprzednią o 20 cm i burty dolne mają 70cm. Poza tym przecinam dolną ramę i i jest robiona taka "krzywa"

Czyli przeprowadziłeś zmiany konstrukcyjne ramy. Działając zgodnie z przepisami powinieneś udać się na badanie techniczne, oprócz tego osoba uprawniona do wystawienia odpowiedniego dokumentu zmian powinna to wszystko opisać, pomierzyć przyczepę, zrobić zdjęcia i podpisać się pod tym swoim nazwiskiem gdyż ponosi odpowiedzialności że przyczepa wykonana jest zgodnie z przeznaczeniem oraz nie narusza bezpieczeństwa i wysłać to wszystko do wydziału komunikacji. Wydział komunikacji przechowuje takie żeczy w archiwum ale może to odrzuci i skierować taką przyczepę na przegląd do ośrodka homologacji do W-wa i tu zaczynają się koszty, projekt, certyfikaty na materiały, homologacja, itp. (coś podobnie jak z zarejestrowaniem przyczepki samochodowej sam, dokumentacja tyle kosztuje co nowa przyczepka).

  • Like 1

zarejestrowane są też modyfikowane i jeżdżą, część ma przeglądy podpite i są w systemie a nigdy poza gospodarstwo nie wyjechały.

Ja teraz przymierzam się do przeróbki D46 (sztywna na balonówkach) na wywrot + większa zabudowa + koła tirowskie i o ile ją zarejestruję jakimś cudem to zmian na wywrotkę robić nie będę ale zabudowa nie będzie szersza ani dłuższa. Jedynie będzie wyższa/większa masa własna pojazdu niż w papierach a ładowność - sam wiesz - ile wlezie.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v