Autosan D50
 

Autosan D50

  • 20914 wyświetleń

Powoli zaczynam 😉


Informacje o zdjęciu Autosan D50




Rekomendowane komentarze

  • że mi się jeszcze che ;)
  • Nikita_Bennet
  • 317 7806
19 minut temu, bratrolnika napisał:

Nowy siłownik to nowy, gwarancja itp. Stary nie dość że ciężko, to i oleju dużo potrzebuje, i też nie wiadomo czy wytrzyma 10 lat czy po dwóch wywroceniach go szlag trafi

jakbym miał dobry stary pod ręką to brałbym stary. Są z mocniejszej stali. Niestety do starego albo nie ma kołyski albo coś tam i jak podliczysz to wychodzi 60-70% ceny netto nowego, gdybym był na ryczałcie to ok ale będąc Vatowcem na zakup używanych rzeczy inaczej się patrzy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

Jelcz ma siedzenia tak zwane. kołyska też nie problem trzeba tylko kawałek płaskownika odpowiedniej szerokości i grubości noi chęci do  pracy, albo jak jest typowy siłownik to nowa kołyska jest do kupienia

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28759 18354

Jak pierwsze wywrotki robiłem to żeby ciąć koszty szukałem używanych siłowników-tak wyszło że żadnego nie kupiłem. Albo drogie, a jak tani to bez gniazd, bez kołyski, albo gdzieś w świecie, i tak wszystkie oszczędności przy zakupie  poszlyby sie gonić przez dokupienie tego co by brakowało. W dodatku jak sprzedaje przyczepę i jest napisane że siłownik jest nowy, i na gwarancji, to zawsze kupujący inaczej patrzy że nowy, a nie czterdziestoletni od stara czy jelcza, w nie wiadomo jakim stanie

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Daro20
  • 515 2560

Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? 

Jak remontujecię przyczepy to "ingerujecie" w wielkość zabudowy czy zostaje w wielkości oryginalnej? Chodzi mi o wydłużenie i poszerzenie zabudowy. Podwójne burty można zawsze można zdjąć. Na stacjach diagnostycznych nikt tego nie sprawdza ale nie wiadomo co będzie za kilka lat. Diagności mają dostęp do danych jakich wymiarów były oryginalnej zabudowy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Elektro2015
  • 89 1244

Daro20 napisał: Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik?  Mam przyczepę 10t po remoncie i w niej nowy siłownik 16t albo 18t

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Nowak5425
  • 61 831
Daro20 napisał:

Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? 

Jak remontujecię przyczepy to "ingerujecie" w wielkość zabudowy czy zostaje w wielkości oryginalnej? Chodzi mi o wydłużenie i poszerzenie zabudowy. Podwójne burty można zawsze można zdjąć. Na stacjach diagnostycznych nikt tego nie sprawdza ale nie wiadomo co będzie za kilka lat. Diagności mają dostęp do danych jakich wymiarów były oryginalnej zabudowy.

Ja np. wydłużyłem poprzednią o 20 cm i burty dolne mają 70cm. Poza tym przecinam dolną ramę i i jest robiona taka "krzywa"

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MIKOLAJ276
  • 106 1505

Moim zdaniem to oryginalne mają spory zapas Do 3,5 kupilem nadstawki i na skupię miałem 5200kg to jak kiprowalem to nie zauważyłem różnicy w wywrocie. Także oryginał od d55 wytrzyma te 8ton

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 579 11939

To spróbuj nasypać ziemi lub piachu. Ze zbożem jest tak że jak otworzysz burtę to połowa zboża spadnie o razu, a jak lekko podniesiesz to prawie wszystko. 

A jak kiprujesz ziemie to zaczyna spadać jak kończą się siłowniki, prawie przy maxymalnym wychyleniu. U mnie  w HL 8011 ja kiprowałem 15 ton ziemi to z boku stała fadroma lub ciagnik z turem i pomagał podnieść, bo 2 tłoczyska wyszły, a 3 najcieńszy  nawet nie drgnął. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MIKOLAJ276
  • 106 1505

Ta 3,5t z nadstawkami kiprowalem ziemie i wszystko ładnie poszło tylko nie kladlem ponad burty, No mi najbardziej przyczepa jest potrzebna do zboża, bel i obornika, ale obornik będzie dla tej 3,5t

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Daro20
  • 515 2560

@tomek73 na bok kiprowałeś i nie dała rady? Jakich wymiarów masz w niej zabudowę?

10 godzin temu, Nowak5425 napisał:

Ja np. wydłużyłem poprzednią o 20 cm i burty dolne mają 70cm. Poza tym przecinam dolną ramę i i jest robiona taka "krzywa"

Czyli przeprowadziłeś zmiany konstrukcyjne ramy. Działając zgodnie z przepisami powinieneś udać się na badanie techniczne, oprócz tego osoba uprawniona do wystawienia odpowiedniego dokumentu zmian powinna to wszystko opisać, pomierzyć przyczepę, zrobić zdjęcia i podpisać się pod tym swoim nazwiskiem gdyż ponosi odpowiedzialności że przyczepa wykonana jest zgodnie z przeznaczeniem oraz nie narusza bezpieczeństwa i wysłać to wszystko do wydziału komunikacji. Wydział komunikacji przechowuje takie żeczy w archiwum ale może to odrzuci i skierować taką przyczepę na przegląd do ośrodka homologacji do W-wa i tu zaczynają się koszty, projekt, certyfikaty na materiały, homologacja, itp. (coś podobnie jak z zarejestrowaniem przyczepki samochodowej sam, dokumentacja tyle kosztuje co nowa przyczepka).

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • że mi się jeszcze che ;)
  • Nikita_Bennet
  • 317 7806

Daro20 w teorii ;)
W praktyce wiemy jak jest ;)
Grunt żeby nie było wypadku z taką przyczepą bo wtedy zaczną bardziej pilnować.
 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Daro20
  • 515 2560

Zgadza się i ja mówię o przyczepach zarejestrowanych. A ile tylko przyczep porusza się po drogach publicznych bez prawa do rejestracji.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • że mi się jeszcze che ;)
  • Nikita_Bennet
  • 317 7806

zarejestrowane są też modyfikowane i jeżdżą, część ma przeglądy podpite i są w systemie a nigdy poza gospodarstwo nie wyjechały.

Ja teraz przymierzam się do przeróbki D46 (sztywna na balonówkach) na wywrot + większa zabudowa + koła tirowskie i o ile ją zarejestruję jakimś cudem to zmian na wywrotkę robić nie będę ale zabudowa nie będzie szersza ani dłuższa. Jedynie będzie wyższa/większa masa własna pojazdu niż w papierach a ładowność - sam wiesz - ile wlezie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Daro20
  • 515 2560

Co innego zaślepić ceownik ramy aby ją wzmocnić a co innego ją przecinać i zespawywać w celu obniżenia przyczepy a już nie wspomnę o zwężaniu osi. Tak jak wspomniałeś wcześniej dobrze jest do puki nie ma wypadku ale i z tym się trzeba liczyć. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28759 18354

Sam chciałeś z d50 robić tandem o ładowności 12t, a teraz piszesz że paki poszerzyć o 10cm nie można bo to nie zgodne z przepisami?????

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jedrus2020
  • 207 2462

chłopaki A jakby taka sobie kupić pod przeróbke? Tylko w papierach będzie jako ciezarowa. https://www.otomoto.pl/oferta/narko-przyczepa-hakowa-resor-do-hakowca-2002-rok-do-lasu-drzewa-slomy-na-resorze-zamiana-platforma-rolnicza-lasu-drzewa-slomy-drewna-na-resorze-zamiana-ID6CEWY7.html

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
34 minuty temu, bratrolnika napisał:

Sam chciałeś z d50 robić tandem o ładowności 12t, a teraz piszesz że paki poszerzyć o 10cm nie można bo to nie zgodne z przepisami?????

No tak, ale on nigdzie nie napisał że zamierza postępować zgodnie z przepisami :D

Tylko mówi jak to wygląda od str. prawnej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Daro20
  • 515 2560
4 godziny temu, bratrolnika napisał:

Sam chciałeś z d50 robić tandem o ładowności 12t, a teraz piszesz że paki poszerzyć o 10cm nie można bo to nie zgodne z przepisami?????

Temat cały czas aktualny i zbieram informacje jak to zrobić legalnie oraz czy będzie mi się to opłacało i z tąd moja wiedza na ten temat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MIKOLAJ276
  • 106 1505

Powolutku, prawie miesiąc nic przy tym nie robiłem z braku czasu, Zrobiłem zaczep na sprężynie z tyłu, za spawałem ramę, uszy do wywrotu, trochę wzmocnień Narazie działam z dolna rama.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj