Powoli zaczynam 😉
Nikita_Bennet 349 Opublikowano 17 Stycznia 2020 19 minut temu, bratrolnika napisał: Nowy siłownik to nowy, gwarancja itp. Stary nie dość że ciężko, to i oleju dużo potrzebuje, i też nie wiadomo czy wytrzyma 10 lat czy po dwóch wywroceniach go szlag trafi jakbym miał dobry stary pod ręką to brałbym stary. Są z mocniejszej stali. Niestety do starego albo nie ma kołyski albo coś tam i jak podliczysz to wychodzi 60-70% ceny netto nowego, gdybym był na ryczałcie to ok ale będąc Vatowcem na zakup używanych rzeczy inaczej się patrzy. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2632812
Nowak5425 66 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Np. jelczowski nie jest mocowany w kołyskach Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2632815
astrahxenon 141 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Jelcz ma siedzenia tak zwane. kołyska też nie problem trzeba tylko kawałek płaskownika odpowiedniej szerokości i grubości noi chęci do pracy, albo jak jest typowy siłownik to nowa kołyska jest do kupienia Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2632816
bratrolnika 29014 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Jak pierwsze wywrotki robiłem to żeby ciąć koszty szukałem używanych siłowników-tak wyszło że żadnego nie kupiłem. Albo drogie, a jak tani to bez gniazd, bez kołyski, albo gdzieś w świecie, i tak wszystkie oszczędności przy zakupie poszlyby sie gonić przez dokupienie tego co by brakowało. W dodatku jak sprzedaje przyczepę i jest napisane że siłownik jest nowy, i na gwarancji, to zawsze kupujący inaczej patrzy że nowy, a nie czterdziestoletni od stara czy jelcza, w nie wiadomo jakim stanie 1 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2632855
MIKOLAJ276 106 Opublikowano 17 Stycznia 2020 No mi się udało kupić siłownik od d55 z kołyska za 400zl 😉 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633083
Daro20 612 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? Jak remontujecię przyczepy to "ingerujecie" w wielkość zabudowy czy zostaje w wielkości oryginalnej? Chodzi mi o wydłużenie i poszerzenie zabudowy. Podwójne burty można zawsze można zdjąć. Na stacjach diagnostycznych nikt tego nie sprawdza ale nie wiadomo co będzie za kilka lat. Diagności mają dostęp do danych jakich wymiarów były oryginalnej zabudowy. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633221
Elektro2015 89 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Daro20 napisał: Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? Mam przyczepę 10t po remoncie i w niej nowy siłownik 16t albo 18t Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633245
Nowak5425 66 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Daro20 napisał: Przy wyborze siłownika ile robicie zapasu w udźwigu? Np. dla 12 tonowej ładowności przyczepy jaki siłownik? Jak remontujecię przyczepy to "ingerujecie" w wielkość zabudowy czy zostaje w wielkości oryginalnej? Chodzi mi o wydłużenie i poszerzenie zabudowy. Podwójne burty można zawsze można zdjąć. Na stacjach diagnostycznych nikt tego nie sprawdza ale nie wiadomo co będzie za kilka lat. Diagności mają dostęp do danych jakich wymiarów były oryginalnej zabudowy. Ja np. wydłużyłem poprzednią o 20 cm i burty dolne mają 70cm. Poza tym przecinam dolną ramę i i jest robiona taka "krzywa" Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633395
MIKOLAJ276 106 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Moim zdaniem to oryginalne mają spory zapas Do 3,5 kupilem nadstawki i na skupię miałem 5200kg to jak kiprowalem to nie zauważyłem różnicy w wywrocie. Także oryginał od d55 wytrzyma te 8ton Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633527
tomek73 696 Opublikowano 18 Stycznia 2020 To spróbuj nasypać ziemi lub piachu. Ze zbożem jest tak że jak otworzysz burtę to połowa zboża spadnie o razu, a jak lekko podniesiesz to prawie wszystko. A jak kiprujesz ziemie to zaczyna spadać jak kończą się siłowniki, prawie przy maxymalnym wychyleniu. U mnie w HL 8011 ja kiprowałem 15 ton ziemi to z boku stała fadroma lub ciagnik z turem i pomagał podnieść, bo 2 tłoczyska wyszły, a 3 najcieńszy nawet nie drgnął. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633531
MIKOLAJ276 106 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Ta 3,5t z nadstawkami kiprowalem ziemie i wszystko ładnie poszło tylko nie kladlem ponad burty, No mi najbardziej przyczepa jest potrzebna do zboża, bel i obornika, ale obornik będzie dla tej 3,5t Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633554
Daro20 612 Opublikowano 18 Stycznia 2020 @tomek73 na bok kiprowałeś i nie dała rady? Jakich wymiarów masz w niej zabudowę? 10 godzin temu, Nowak5425 napisał: Ja np. wydłużyłem poprzednią o 20 cm i burty dolne mają 70cm. Poza tym przecinam dolną ramę i i jest robiona taka "krzywa" Czyli przeprowadziłeś zmiany konstrukcyjne ramy. Działając zgodnie z przepisami powinieneś udać się na badanie techniczne, oprócz tego osoba uprawniona do wystawienia odpowiedniego dokumentu zmian powinna to wszystko opisać, pomierzyć przyczepę, zrobić zdjęcia i podpisać się pod tym swoim nazwiskiem gdyż ponosi odpowiedzialności że przyczepa wykonana jest zgodnie z przeznaczeniem oraz nie narusza bezpieczeństwa i wysłać to wszystko do wydziału komunikacji. Wydział komunikacji przechowuje takie żeczy w archiwum ale może to odrzuci i skierować taką przyczepę na przegląd do ośrodka homologacji do W-wa i tu zaczynają się koszty, projekt, certyfikaty na materiały, homologacja, itp. (coś podobnie jak z zarejestrowaniem przyczepki samochodowej sam, dokumentacja tyle kosztuje co nowa przyczepka). 1 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2633738
Nikita_Bennet 349 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Daro20 w teorii W praktyce wiemy jak jest Grunt żeby nie było wypadku z taką przyczepą bo wtedy zaczną bardziej pilnować. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634047
Daro20 612 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Zgadza się i ja mówię o przyczepach zarejestrowanych. A ile tylko przyczep porusza się po drogach publicznych bez prawa do rejestracji. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634055
Nikita_Bennet 349 Opublikowano 19 Stycznia 2020 zarejestrowane są też modyfikowane i jeżdżą, część ma przeglądy podpite i są w systemie a nigdy poza gospodarstwo nie wyjechały. Ja teraz przymierzam się do przeróbki D46 (sztywna na balonówkach) na wywrot + większa zabudowa + koła tirowskie i o ile ją zarejestruję jakimś cudem to zmian na wywrotkę robić nie będę ale zabudowa nie będzie szersza ani dłuższa. Jedynie będzie wyższa/większa masa własna pojazdu niż w papierach a ładowność - sam wiesz - ile wlezie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634185
Daro20 612 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Co innego zaślepić ceownik ramy aby ją wzmocnić a co innego ją przecinać i zespawywać w celu obniżenia przyczepy a już nie wspomnę o zwężaniu osi. Tak jak wspomniałeś wcześniej dobrze jest do puki nie ma wypadku ale i z tym się trzeba liczyć. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634229
bratrolnika 29014 Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Sam chciałeś z d50 robić tandem o ładowności 12t, a teraz piszesz że paki poszerzyć o 10cm nie można bo to nie zgodne z przepisami????? Edytowane 19 Stycznia 2020 przez bratrolnika Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634259
jedrus2020 210 Opublikowano 19 Stycznia 2020 chłopaki A jakby taka sobie kupić pod przeróbke? Tylko w papierach będzie jako ciezarowa. https://www.otomoto.pl/oferta/narko-przyczepa-hakowa-resor-do-hakowca-2002-rok-do-lasu-drzewa-slomy-na-resorze-zamiana-platforma-rolnicza-lasu-drzewa-slomy-drewna-na-resorze-zamiana-ID6CEWY7.html Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634269
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2020 34 minuty temu, bratrolnika napisał: Sam chciałeś z d50 robić tandem o ładowności 12t, a teraz piszesz że paki poszerzyć o 10cm nie można bo to nie zgodne z przepisami????? No tak, ale on nigdzie nie napisał że zamierza postępować zgodnie z przepisami Tylko mówi jak to wygląda od str. prawnej. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634289
Daro20 612 Opublikowano 19 Stycznia 2020 4 godziny temu, bratrolnika napisał: Sam chciałeś z d50 robić tandem o ładowności 12t, a teraz piszesz że paki poszerzyć o 10cm nie można bo to nie zgodne z przepisami????? Temat cały czas aktualny i zbieram informacje jak to zrobić legalnie oraz czy będzie mi się to opłacało i z tąd moja wiedza na ten temat. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2634538
astrahxenon 141 Opublikowano 15 Lutego 2020 Jak postępy prac ? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2652542
MIKOLAJ276 106 Opublikowano 21 Lutego 2020 Powolutku, prawie miesiąc nic przy tym nie robiłem z braku czasu, Zrobiłem zaczep na sprężynie z tyłu, za spawałem ramę, uszy do wywrotu, trochę wzmocnień Narazie działam z dolna rama. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768908-autosan-d50/page/7/#findComment-2656351
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się