Skocz do zawartości

Autosan D50



Powoli zaczynam 😉

  • Like 2



Rekomendowane komentarze

ja na takiej szóstke przerobionej na wywrotke mam załozone podwójne burty, wchodzi 9 ton pszenicy i to jeszczze jest w miare bezpieczny ładunek. Wiecej bym nie kładł, w obawie, ze cos nei wytrzyma.

Sama przyczepa na pusto wazy 3200, wiec łacznie i tak jest ponad 12 ton.

Robiłem tylko całą górną rame. DOlna została jedynie po bokach zaspawana odpowiednio wyciętą blachą bodajze 4 w celu wzmocnienia.

NO i przy resorach zrobiłem podwójne bałwanki, bo pojezyncze sie spłaszczały niemal do zera.

Opony balonówki z tira załozyłem i to był bardzo dobry krok. Zero ryzyka ze jakas stara 20-tka wybuchnie. To wyszło na tamte czasy (jakies 5 lat temu) koło 2 tysi za nowe felgi plus zdrowe świeze opony nacinane (muszą byc 385/55r22,5, te 385/65 nie mieszczą sie w skręcie)

47 minut temu, czesio200 napisał:

tylko teraz śniegu i soli znaleść nie tak łatwo... A tym barziej,  żeby przyczepa go znalazła na swojej drodze...

Nie musi być śnieg żeby sól była na drodze. Wystarczy że jest poniżej zera to na krajówkach sypią solą ale nie o to tu chodzi. 

Zastanawiam się nad zrobieniem przyczepy o ładowności 12 ton. Osie i resory jak na zdjęciu tylko dołożone po dwa pióra. Część ciężaru przejmie ciągnik bo ma być na tandemie. 

Zastanawiam się co na ramę główną. Kształtownik 200x150x6 wychodzi cenowo podobnie do ceownika hutniczego 240 zaślepionego blachą 6mm a będzie o wiele mocniej tylko co z korozją w środku.

1 godzinę temu, nunu85 napisał:

ja na takiej szóstke przerobionej na wywrotke mam załozone podwójne burty, wchodzi 9 ton pszenicy i to jeszczze jest w miare bezpieczny ładunek. Wiecej bym nie kładł, w obawie, ze cos nei wytrzyma.

Sama przyczepa na pusto wazy 3200, wiec łacznie i tak jest ponad 12 ton.

Robiłem tylko całą górną rame. DOlna została jedynie po bokach zaspawana odpowiednio wyciętą blachą bodajze 4 w celu wzmocnienia.

NO i przy resorach zrobiłem podwójne bałwanki, bo pojezyncze sie spłaszczały niemal do zera.

Opony balonówki z tira załozyłem i to był bardzo dobry krok. Zero ryzyka ze jakas stara 20-tka wybuchnie. To wyszło na tamte czasy (jakies 5 lat temu) koło 2 tysi za nowe felgi plus zdrowe świeze opony nacinane (muszą byc 385/55r22,5, te 385/65 nie mieszczą sie w skręcie)

Na szerokiej osi masz te tirowskie kola ? 

 

@MIKOLAJ276 przy tej szerokosci zamkniesz burtę przy ladunku bel 120cm szerokosci x2 ? Moze dołóz jeszcze z 5cm :)


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v