Akumulator
 

Akumulator

  • 2774 wyświetleń

chwila nieuwagi i po akumulatorze


Informacje o zdjęciu Akumulator


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

U mnie sie rozpadł półtora roczny akumulator sam z siebie ... coś w środku pękło bo w ogóle nie idzie go naładować

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jedrus2020
  • 207 2462

pewnie podladowywal prostownikiem i odlaczyl pod napięciem i się zapalił wodór który się zbiera w akumulatorze podczas długiego lądowania prostownikiem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

Tzn. w prostowniku ? tak ;)
elektryk akurat przyjechał do innego ciągnika i przy okazji sprawdził ten akumulator,cały dzień się ładował i zero prądu

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tay29
  • 184 1619

akurat poczatek ładowania był minusowy zacisk chcialem poprawic i bum było. wszystko umyłem po akcji wiec nie powinno nic ucierpieć

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3877 8150

Dzisiejsze akumulatory to szmelc do tego te nowoczesne prostowniki jeszcze większy. Jak cos delikatnie nie tak z akumulatorem to nawet nie zacznie ładować. Mój znajomy to wywinął numer stulecia i przebiegunował akumulator 😂

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
1 godzinę temu, Rolnik7343 napisał:

U mnie sie rozpadł półtora roczny akumulator sam z siebie ... coś w środku pękło bo w ogóle nie idzie go naładować

w 7341 czy innym ? sie wytelepał z przodu i szybko pada przez to ,jak nie szkoda kasy to dużą żółtą optime 75Ah można wpierdzielit potestować , chciałem orbitalny ze złomu na "mamke"

17 minut temu, Krzysztof81 napisał:

Mój znajomy to wywinął numer stulecia i przebiegunował akumulator 😂

to nie problem i nie żaden majstersztyk  , starczy rozładować do zera i odwrotnie podłączyc prostownik przy ładowaniu 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

@rogaliq ta w zetorze ;) właśnie to może być przez te wstrząsy jak ciągnik podskakuje i akumulator cierpi, trzeba kupić taki sam czyli 190A i 1150Ah bo na słabszym ciężko ma zakręcić w mrozy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dzikizetor
  • 97 1107
Rolnik7343 napisał:

@rogaliq ta w zetorze ;) właśnie to może być przez te wstrząsy jak ciągnik podskakuje i akumulator cierpi, trzeba kupić taki sam czyli 190A i 1150Ah bo na słabszym ciężko ma zakręcić w mrozy

Znam ten ból w moim 5320 to Maks 2 lata i na złom jak się wkurwie to przeniosę pod kabinę bo to szkoda słów

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

w 5340 zap 145ah 5lat i też już jak zimny to z 2 aku odpalam pomimo godziny grzania i ładowania , na ciepłym motorze jeszcze zagada na jednym 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

jeszcze  3 lata temu to chodził więcej bo i "ha" było więcej teraz to okazyjnie po nawóz i na "cpn" z beczka sie przajade raz na kwartał no i do lasu , troche

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1112 5473

U mnie tak ciężko kręcił Kupiłem rozrusznik jubany szybkoobrotowy i teraz na 110 ah pali za pierwszym podejściem 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tay29
  • 184 1619
Rolnik7343 napisał:

@rogaliq ta w zetorze ;) właśnie to może być przez te wstrząsy jak ciągnik podskakuje i akumulator cierpi, trzeba kupić taki sam czyli 190A i 1150Ah bo na słabszym ciężko ma zakręcić w mrozy

najpierw sprawdz jaki masz alternator bo ci doładowywać akumulatora nie bedzie to jeszcze szybciej pojdzie na złom

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

do zetora pewnie powinien z felicji podejść mocowaniem bez problemu tylko trzeba sprawdzić czy zamiast szajby na wielorowkowy sie dopasuje tą z zetora na 2 paski , zawsze to 70A a nie 55 , byłoby  z czego halogeny karmic a z tego co wiem @Rolnik7343 sie lubuje w jezdzie po ciemku to i może ma niedoladowanie

 ja tam przed gaszeniem silnika zawsze wszystkie odbiorniki elektryczne gasze bo każde obciążenie instalacji jest zauważalne na zasiskach altka , no może poza kontrolnami a im wyższe napięcie w instalacji tym wyższy poziom doładowania 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632
25 minut temu, tay29 napisał:

najpierw sprawdz jaki masz alternator bo ci doładowywać akumulatora nie bedzie to jeszcze szybciej pojdzie na złom

nigdy kłopotu z zapalaniem nie było także chyba nie ma kłopotu z ładowanie a jednak jak zapalę 10 lamp w nocy to sporo prądu ciągnie

4 minuty temu, rogaliq napisał:

do zetora pewnie powinien z felicji podejść mocowaniem bez problemu tylko trzeba sprawdzić czy zamiast szajby na wielorowkowy sie dopasuje tą z zetora na 2 paski , zawsze to 70A a nie 55 , byłoby  z czego halogeny karmic a z tego co wiem @Rolnik7343 sie lubuje w jezdzie po ciemku to i może ma niedoladowanie

 ja tam przed gaszeniem silnika zawsze wszystkie odbiorniki elektryczne gasze bo każde obciążenie instalacji jest zauważalne na zasiskach altka , no może poza kontrolnami a im wyższe napięcie w instalacji tym wyższy poziom doładowania 

w zetorze jest identyczny jak w skodzie ;) kiedyś elektryk sprawdzał ładowanie i mówił że alternatory są takie same

a co do wyłączania wszystkiego często radio gra na zgaszonym silniku nieraz nawet po kilka godzin

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
3 minuty temu, Rolnik7343 napisał:

a co do wyłączania wszystkiego często radio gra na zgaszonym silniku nieraz nawet po kilka godzin

no i masz efekty 

 

4 minuty temu, Rolnik7343 napisał:

w zetorze jest identyczny jak w skodzie

wygląda tak samo ale nr katalogowy jest inny i prąd znamionowy też sie rożni 

nie wiem co tu naprawde siedzi bo nie zaglądałem ale pewnie pakiet blach jest grubszy w skodowym

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

nie wiem. elektryk mówił że taki sam jest alternator

raczej nie od tego tak nagle prąd zgubił

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 52 1135

A warto założyć alternator od Żuka Poloneza do ciągnika Zetor 5711. Mam taki wraz z regulatorem napięcia i przekaźnikiem kontrolki. Mam też od Fiata Stilo ale jak go założyłem to oba uchwyty w ciągniku urwało, jest ciężki i był w 4 miejscach mocowany w fiacie, u mnie w dwóch wibrował jak szalony. A ten od żuka wygląda tak samo jak te fabryczne co teraz są zestawy i mocowanie w 2 miejscach. Ciekawe jak z kosztami regeneracji polskich i zachodnich. I czy do polskich są jeszcze części. Ostatnio od Peugeota z 2005r w rodzinie za regenerację 200 zł wyszło, to ten cały zestaw do ciągników chyba tyle kosztuje

Edytowano przez Tomaszek8504

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj