Skocz do zawartości

Siłownik podnośnika MTZ 82



Miałem go uszczelniać dopiero w zimie ale zlapalem kapcia a jak juz koło było zdjęte to zdjąlem bak do czyszczenia i przy okazji wyjąłem siłownik. Po wyjęciu okazało się ze te śruby na "wprost " węży można wykręcic w palcach i na to wychodzi ze to tam ciekło...druga sprawa jest taka ze przez ten wyciek mialem malo oleju w ukladzie i dodatkowo.lapalo tamtedy powietrze dolalem ostatnio troche starego oleju który spuscilem przy wymianie pompy...wszystko bylo ok ladnie podnosil a w sobotę po wykreceniu weży okazalo się ze olej.wygląda jak kawa z mlekiem..zlałem.reszte oleju ze zbiornika i olej wyglada tak.samo co ciekawe nie uzywalem hydrauliki zewnętrznej i tam olej jest czysciutki...pytanie czym wyplukac teraz cały układ ?bo co do przyczyny to sam nie wiem wymieszanie oleju ? Ale to raczej odpada bo wcześniej juz dolewalem raz ten olej i niby bylo ok...


Rekomendowane komentarze

@Moverick 

Własnie na to wygląda tylko skąd w zamkniętym praktycznie układzie woda ? Możliwe ze jak.bylo malo oleju to na ściankach zbiornika skraplaa się woda ?i stąd ten kolor ?

@skoczek 1991

To ze tam jest ten olej to ja Moze dlatego tam był czysty że nie używałem hydrauliki ? Odkrecilem węze od silownika i wylecial syf a jak odkrecilem rurke od wyjscia i olej był czysty...tylko tak jak mowie od dluzszego czasu nie ruszalem dzwogni od hydrauliki 😉 

@Robi5762

Mysle ze podokrecam te sruby i wsadzę siłownik spowrotem bo w innych miejscach było sucho i silownik nie opuszcza to dam sobie spokoj z rozbieraniem . Z rozdzielacza troche kapie ale tragedii nie ma poki chodzi to nie chce generowac kosztów.

Jesli nie używałeś hydrauliki to może tak być że tam jest czysty olej jeszcze po poprzednim właścicielu, pytanie tylko dlaczego teraz zrobiła się śmietana. Jeśli puszczą ci olej z rozdzielacza z pod kulek to wymień uszczelniacze. Na jakieś 2-3 lata będziesz miał spokój, zestaw naprawczy na cały rozdzielacz, to są groszowe sprawy sam wymieniałem trzy lata temu i na dzień dzisiejszy jest sucho.

pomieszaliście w starych jest układ kierowniczy zasilany z tej kolumny (tam jest olej ) ale w nowszych na orbitrolu nie ma kolumny to pompa olej ciągnie z zbiornika za silnikiem (tego od hydrauliki) dlatego też olej sie wtedy lubi grzać. 

 

@prorok jak już wyjąłeś ten siłownik to wymień te oringi na nowe , może będziesz z czasem do tyłu ale mało , bo jak za rok trzeba będzie go rozebrać to już wiesz ile to czasu zajmie ...

 

Co do oleju białawy to z wodą , po paru latach łapie wodę , żeby tego nie było trzeba by pod korek oleju lać , a jak miałeś długi czas za mało to może szybciej się wody nazbierało od gorąca w robocie a potem zimny stał i się skropliło , 

PS W mtz miałem hydrauliczny i dobrze było , w cyklopie to się lubi mieszać z wodą , ale i hipol wody sobie dobiera , dlatego przeszłem na utto ten z wodą nie mieszalny do tego stopnia że raz spuszczałem ze skrzyni olej i z litr wody wyleciało 😮, a potem olej już leciał .

 

@skoczek1994

Źle mnie zrozumiałeś ostatnio nie używałem hydrauliki zewnętrznej wczesniej uźywałem.olej zmieniałem na nowy w tamtym roku jak zmieniałem pompe hydrauliczną i wszystko bylo ok olej czysty i wszystko śmigało .Jakiś czas temu sprawdzalem stan oleju i troche brakowalo do full wiec dolałem ze 3-4 litry tego starego i wszystko było ok...Ostatnio po zasiewach i w trakcie orki zimowej hydraulika dosyc glosno pracowala i na sklonach tak dziwnie podnosil a wyciek z silownika byl dosyc spory..myśle sobie mało oleju...dolalałem trochę a teraz jak po robocie spusciłem olej to okazało sie ze wyleciało go z 7 litrów 

@Krzysztof81

Nie..w silniku silnikowy a w hydraulice hydrauliczny ..myśle gdzie ale nie wiem gdzie te dwa uklady mialy by byc połaczone jak by tak było to i w silniku mialbym mleko a jest "czysty"olej .

@Robi57362

Tez mi się tak wydaje 

 

@xxpiotrek11

I w silniku i w skrzni olej trzyma stan i jest odpowiedniego koloru wiec takie wycieki raczej wykluczam.

@Sebe1033

W sumie racja zestaw naprawczy do tego siłownika kosztuje 14zl wiec moźe faktycznie jak juz jest na wierzchu to go profilaktycznie rozbiore i wymienie bo dojsc tam pozniej mimo prostej budowy jednak troche czasu kosztuje.

Z ta woda to tez tak myslalem malo oleju fuzy zbiornik i duza roznica temperatur i pewnie to dalo taki efekt..

U siebie mialem zalany olej hydrauliczny 

@Skoczek1994

Tyle właśnie wtedy przy wymianie wlałem :)  Wcześniej było ok...ubytku nie było dopiero od nie dawna jak postał chwile w jednym miejscu to pod ciągnikiem plama oleju....jak stał to kapało a co musiało się dziać jak podnosił to tylko sobie można wyobrazić..zawaliłem w tym temacie ale już chciałem do końca sezonu doczekać..doczekałem ale jak widać tylko sobie zadałem dodatkowej roboty..próbowałem te śruby dokręcić  bo widziałem ze to tam kapie ale tam jest kiepskie dojście i wyszło jak wyszło...

@Moverick

Właśnie też o tym czytałem że podobny efekt jest jak łapie powietrze...pewnie łapało bo zaślepki w siłowniku można było wykręcić ręką więc pewnie tamtędy raz że olej ubywał a dwa że łapał powietrze...czym mniej oleju tym większe skraplanie i do tego więcej powietrza...

 

Teraz już trudno przepadło...uszczelnie co trzeba dokręcę i zaleje wszystko nowym olejem  ;) Mam jeszcze jedno pytanie jak najlepiej przepłukać  teraz cały układ hydrauliki? 

Ten co jest..działa jak należy...tylko gdzieś tam się poci komplet uszczelek kosztuje 14 zł a nowy rozdzielacz ile? i jaka jest gwarancja że ten ruski nowy dalej nie będzie się pocił? Jak już ktoś wymienia na inny to raczej nie na Ruski tylko dobiera inny i przerabia mocowanie i całą hydraulikę..ja na działanie tego rozdzielacza nie mam zastrzeżeń..tylko trochę się poci...:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v