Skocz do zawartości

Grzałka Zetor 6211


Grzesiek84

Zamontowana grzałka zamiast zaślepki w bloku Zetora 6211 przydatna sprawa a koszt raptem 85zł


Rekomendowane komentarze

Grzałka ma 1kW przy mrozie -7st C grzałem 20min i kolektor był ciepły ciągnik odpalił jak latem. Używam go w okresie zimowym bardzo rzadko i raczej wiem wcześniej, że będzie mi potrzebny więc uważam, że przydatna sprawa włączyć go by temp. cieczy była przynajmniej na plusie. Mam grzałkę od 3lat w C330 i jest mega różnica przy odpalaniu tam po 20min ciągnik odpala super a używam go do ośnieżania jak jest śnieg rzecz jasna. Lepiej wstawić taką grzałkę niż męczyć rozrusznik i całą resztę. Koszt nie jest aż tak duży bo przez całą zimę nie wiem czy na prąd grzałki zapłacę więcej jak za 4pak. Ja polecam a każdy zrobi jak uważa.

Edytowane przez Grzesiek84

Grzesiek84 napisał:

lub jak dawniej np. C330 wodą tata gorącą przelewał ile męczarni efekt marny a i koszta większe. Płynem zalany nie martwię się czy zamarznie czy nie, a odpali po podgrzaniu b. dobrze

Kolego możesz mi powiedzieć gdzie i jaką grzałke masz zamontowaną w C-330 ? Też myślę przy ciapku założyć. Ale nie widziałem u nikogo w okolicy więc wolę kogoś zapytać co ma już i sprawdzone oczywiście 😉

a ja mam grzałkę w dwóch ciągnikach teraz będę montował w ładowarce teleskopowej i uważam to za idealne rozwiązanie w okresie mrozów odpalam maszynę jak latem odrazy działa ogrzewanie w kabinie a teraz jest masę prostych sterowników kiedy ma zacząć grzać wystarczy jedynie podliczyć wieczorem przewód do grzalki. Odpalanie w wysokie mrozy staje się bezstresowe

izydor6280 napisał:

lepiej załóż sobie płomieniówkę niż te grzałki płynu wpinane w duży obieg

Kolego mi nie chodzi o tą co Ty masz na myśli w dużym obiegu. Tylko najlepiej w bloku bym chciał ale to oby jak z fabrycznym montażu. Problem w tym że w ciapku z tego co wiem nigdy fabrycznie nie było, A mi o coś takiego chodzi A nie te na wężu wpięte .

te grzałki nic nie dadzą, chyba że po partacku wywala termostat

16 godzin temu, klj napisał:

 

Kolego mi nie chodzi o tą co Ty masz na myśli w dużym obiegu. Tylko najlepiej w bloku bym chciał ale to oby jak z fabrycznym montażu. Problem w tym że w ciapku z tego co wiem nigdy fabrycznie nie było, A mi o coś takiego chodzi A nie te na wężu wpięte .

niestety ale ani w 330 ani w 360 nie ma żadnego miejsca w silniku aby wpiąć się z taką grzałką

jak ci.moze nic nie dać kolego jak grzejesz płyn na małym obiegu to tylko termostat pomaga a nie pogarsza sprawę, co ty bredzisz! ciepło wokół cylindrów do tego eliminijesz suchy start, tylko same plusy , może minus to cena prądu, ale nawet jakbyś odpalał 30razy w miesiącu to 30 zł a jak masz taryfę nocna to około 15zl, bez jaj więcej na fajki wydajecie czy na piwo!
Mam grzałkę w zetorze 14145. Spisuje się świetnie. pół godziny grzania przy -20 stopniach powoduje rozgrzanie cylindrów do +20 stopni. Zużycie silnika też jest bardzo ważne, ponieważ gorący płyn szybko rozgrzewa olej silnikowy. Łatwiejszy i lżejszy rozruch. Zawsze można podłączyć włącznik czasowy na określoną godzinę i rano masz już ciepły silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v