Skocz do zawartości

Zetor Forterra 115



Jakie macie opinie na temat tego zetora?


Ciągnik który ma 6 cylindrów i większą pojemność silnika jest mocniejszy od tego zetora?


 




Rekomendowane komentarze

Kiedyś kupowałem przyczepe od faceta co miał dwie forterry 115km. Jedna była sprowadzona z niemiec i była z silnikiem 6 cyl chłodzony powietrzem deutz, facet mówił że ta z 4 silnikiem to dziad, w ciężkiej pracy paliła dużo więcej, nie było mowy żeby dała radę pociągnąć pług z tą samą prędkością co 6 cyl, byle dołek to szybko zwalniała, 6 cyl była dużo elastyczniejsza. W transporcie gnojowicy 6 dużo szybciej się rozpędzała niż 4 . Silnik 4cyl. nigdy nie dorówna 6 cyl. No chyba że 4 cyl bedzie miała podobną pojemność.

To też Ci podam przykład że nasza forterra lepiej sobie radzi z tym samym pługiem niż 6cyl wolnossacy mf sąsiada co ma jeszcze kilka km więcej. Przykłady można mnożyć w nieskończoność zarówno na jedną i drugą stronę. Ciągniki się zmieniają i nasze myślenie nie powinno zostawać w końcówce XX wieku. Każdy nowy 120konny ciągnik w 4cyl pobije przestarzały 6cyl ciągnik nawet o większej mocy bo takie widzę porównania

10 minut temu, jonek98 napisał:

turbo jest dobre ale nie do małych kosiarek których teraz pelno,przez co mają ujowy przebieg momentu

Dlatego montuja układy twin turbo. Np w najlepiej sprzedającym się ciągniku w tym roku jakim jest JD 6120M. 

 

9 minut temu, Bartek933 napisał:

Każdy nowy 120konny ciągnik w 4cyl pobije przestarzały 6cyl ciągnik nawet o większej mocy bo takie widzę porównania

To bardziej wynika ze skrzyń biegów, rozkładu masy - często blisko 50/50 i napędów - przeważnie aż 40% napędu jest kierowane na przód itd. 

Nowe R4 wcale też nie są takie lekkie. Np. T5.120 ma 117 KM i wazy ok 5 ton a T6.145 mająca 115 KM waży już ponad 6 ton i ma gabaryty ciągników R6. 

Dobra podbije poprzeczkę wyżej. 

Jaki silnik ma najmocniejszy ciągnik na świecie seryjnie produkowany? 

Bo z myślenia niektórych ludzi wynika, że R4 to max 90-100 KM a R6 to 120 KM. To taki 700-konny Quadtrac powinien mieć silnik osiemnastocylindrowy ;)

Edytowane przez sumek666

Quadtrac 620

Moc znamionowa 628 KM

Moc maksymalna 692 KM

Pojemność 12,9 dm3

Układ doładowania twin turbo 

System Common Rail 

Pojemność zbiornika paliwa 1880 l (na rok by mi starczyło hehe) 

Pojemność adblue 320 l 

Skrzynia 16x2

Udźwig 9 ton - w sumie mało nie? 

Masa pojazdu netto 24 tony a DMC 32 tony

Edytowane przez sumek666
1 godzinę temu, Bartek933 napisał:

Niektórzy elaboraty piszą, ale 100km 4cyl i 100km 6cyk mają taką samą MOC. Nawiązuje do pytania w opisie zdjęcia

I choćby wycofano wszystkie eko normy to 6cyl i 100km nie wróci bo nie ma na nie już niszy

Tylko że w dieslu liczy się moment obrotowy a nie konie. A one w tych dwóch silnikach z reguły maja inny przebieg względem obrotów, i to ma znaczenie. 

Zwróćcie uwagę jaki silnik był bazą w konstruowaniu silnika do forterry i jaką mocą dysponował jako silnik wolnossący. Kolejną sprawą jest krzywa momentu obrotowego. Silniki 6 cylindrowe turbo tej samej mocy co forterra są bardziej elastyczne. Do posiadaczy forterry, zmierzcie ciśnienie doładowania turbosprężarki i napiszcie. Gdyby do ursusa 385A założyć ten osprzęt to mocą nie odbiegałaby od forterry. Mam doświadczenie z silnikami 4 i 6 cylindrowymi ciężkiej serii i stwierdzam że do ciężkich prac silniki 6 cylindrowe są dużo lepsze ze względu na korzystniejszy przebieg momentu obrotowego.

ja mam forterre 125 i ursusa 1222 (bez przodu) i oczywiscie forterra jest duzo wygodniejsza, milej sie pracuje itp. ale ursus jest po prostu mocniejszy, lepiej radzi sobie np. z gruberem. gdybym mial napęd w 1222 to zetor zostal by daleko za ursusem. tylko juz nie wiem czy my tu dyskutujemy o mocy i uciagu czy o wygodzie, nowoczesnosci itp. ? 4 cyl do ciezkich prac to jest pomyłka czy ciagnik ma 120, 150 czy 180KM niestety świat zmierza w złą stronę.....
kolego 8 cylindrowe były by za drogie w produkcji a walnkorbowy narażony byłby na ogromne siły ! chociaż jest to silnik najlepiej wyważony, praktycznie nie potrzebuje koła zamachowego. dlatego r6 jest najlepszym kompromisem między 4 a 8 cylindrami. jeżeli ktoś nie patrzy na paliwo to szukaj r6 bo śmiem twierdzić że renowka z silnikiem wolnossącym John Deere lepiej pójdzie w orce niz Zetor. najlepszy byłby V8 to juz poezja ale koszty wiecie jakie chociaż Perkins takie coś zrobił. nie mówimy o klimatyzacji czy komforcie pracy bo Zetor będzie miał lepszy ale w uciągu czy pługu nie będzie miał szans do 6 Martin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v