Skocz do zawartości


Przymiarki do Fenda:) Skrzynia vario poprostu bajka. Jednak cena w pakiecie Power z turem oryginalnym 380 netto nie zacheca...
Co widzimy na zdjęciu Fendt 312?

Fendt 312 Vario manewruje na placu gospodarstwa, prezentując swoją wszechstronność i zaawansowaną technologię. Wyposażony w silnik AGCO Power o mocy 125 KM, ciągnik ten łączy niezawodność z wydajnością, umożliwiając skuteczną realizację różnorodnych zadań rolniczych. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 4,4 litra zapewnia odpowiedni moment obrotowy, niezbędny do ciężkiej pracy w polu. Bezstopniowa skrzynia biegów Vario gwarantuje płynną jazdę i precyzyjną kontrolę prędkości, co jest kluczowe podczas operacji z dodatkowymi maszynami. Fendt 312 może efektywnie współpracować z różnorodnym sprzętem, co czyni go nieocenionym narzędziem w gospodarstwie.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Zanim kupiłem maszyne na ac czy tam cvx jak zwał tak zwał myslałem o używanym ciagniku fendt serii 8. Miałem fendta i wiem co to za maszyny. Byłem nawet w UK z nadzieją ze coś kupię. Niestety maszyny ok. 2010r miały 10tyś h i więcej. Byly nawet takie pod 20k wtedy ceny byly" dobre". Jak rozmawiałem z użytkownikami fendta i warsztatem który tylko je naprawia to mowili że jakieś problemy z osiemsetkami zaczynają sie w przedziale +13-20 tyś godzin.wiec przy zakupie musiałem brać pod uwagę remont przekładni. Średni koszt kompleksowej naprawy z olejami i filtrami to+- 20-30tyś zależy co wymieniają. Tak mi powiedzieli ludzie ktorzy to robią.Koszt zupełnie nowej skrzyni vario też nie jest wiekszy niż w przypadku cvx. Zadzwoń do serwisu i zapytaj jak pamietam to okolo 60tyś zł. Dowiedziałem sie też że większość części oprócz uszczelnień(też zamienników) to używki. Dlatego odpusciłem, w miedzy czasie załapałem jeszcze dofinansowanie. Mam w rodzinie gospodarstwo gdzie pracuje nh ac na 200ha. Dokręcił już do 10tyś godzin i nic sie nie działo ze skrzynią.Przed zakupem dzwoniłem do kilku zakladów naprawiających bezstopniowki o info na temat naprawy cvx'a to koszt był wiekszy o jakieś 30% co w vario ale części nowe, wiec to zasadnicza różnica. Cvx jest montowany w grupie cnh już ladnych parę lat i z tego co ostatnio mówił mi serwisant robiacy przegląd z tymi skrzyniami jest najmniej problemów jezeli chodzi o ten koncern. W 2017 jeszcze poprawili tam sterowanie i na prawde fajnie to jezdzi jak dla mnie. A kilka lat minie zanim nakrece te magiczne 10tyś więc wybór był prosty.Nowy fendt na pewno bije na glowę nowego NH ale w moim przypadku wybór fendta byłby mało uzasadniony ekonomocznie😁. To jak z autami jeden kupi nową toyotę inny 6letnie bmw... Który zrobi lepiej? Kwestia punktu siedzenia. 

Edytowane przez Pietras892
Nie chodzi o wymianę przekładni tylko o remont. Przecież uszczelnienia wymieniamy na nowe jest dostęp do tego jak można robić remont i założyć stare uszczelniacze? Jeśli ciągnik ma 20 tyś h to nie ma co liczyć na bezawaryjność aczkolwiek kiedyś było w gazecie opisane F 824 Favority które miały nakręcone po 42 tyś h i były na chodzi. To było w jakimś kołchozie.

Nie porównuj favorita... Te maszyny i ich żywotność na silniku mana już nie wrocą, a szkoda bo to mega ciagniki szczegolnie serie 8 i9. Pidobnie jak stare johny. A uszczelnienia wymienisz na nowe to nie podlega dyskusji ale to nie bedą oryginały.fendt to fendt jakosc sama w sobie. Niestety ten nowy już nie odbiega bezawaryjnoscią o powiedzmy 10tyś godzin od innych. Kiedyś kupujac fendta na 100ha to się gospodarz razem z nim starosci by doczekał a teraz... 

Edytowane przez Pietras892

Favorit były na skrzyni powershift. Także tam Vario popsuć się nie mogło. Nie dawno dowiedziałem się że w mojej okolicy jest firma zajmująca się remontem Vario. Kompleksowa naprawa kosztuje ok 12 tyś złotych. Do tego trzeba doliczyć koszt demontażu i montażu z powrotem do ciągnika. Remont Vario polega na uszczelnianiu skrzyni. Także cena z demontażem i montażem faktycznie może kosztować między 20-30 tyś. We wrześniowym numerze Profi jest opisany remont ciągnika Fendt. W jedną noc serwis uwinął się z wymianą skrzyni. 

bo te skrzynie łatwo się. wyciąga a właśnie najlepiej zawieźć niby do Niemiec i prawda jest taka że Vario przy właściwej eksploatacji wytrzyma tyle co Pietras pisał a najgorszy dla tego typu skrzyni to tępy operator i zły serwis .po za tym cnh teraz ma skrzynie zf czołowego producenta skrzyń i mostów dlatego skończyły się problemy w tym koncernie jeśli chodzi o te przekładanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v