Skocz do zawartości

Opona



Chyba czas na zmianę... :P Na łąki idealne. Na pola... pod warunkiem, że sucho :D 




Rekomendowane komentarze

U mnie w 7341 też podobne z tyłu oryginalne mitasy diagonalne po 5000mth wymieniam już ze dwa lata, a że ciągnik chodzi tylko po łąkach że zgrabiarka i przetrzasaczem oraz owijarka więc bieżnik nie potrzebny i wymiana się odciągnąć 😁

U mnie w 7341 też podobne z tyłu oryginalne mitasy diagonalne po 5000mth wymieniam już ze dwa lata, a że ciągnik chodzi tylko po łąkach że zgrabiarka i przetrzasaczem oraz owijarka więc bieżnik nie potrzebny i wymiana się odciągna 😁


tomek73 napisał:

Mi Trelleborg po 2 tyś  zrobił się prawie łysy, a to najwyższa póła opon. 420/70 R24  jedna kosztuje 2800.

Ma trelleborga tak jak ty na przodzie w NH z turem jedna wywaliłem przy 2000 przez uszkodzenie a druga teraz ma może 30%bieżnika i teraz 3000 godzin. A tył jak nowy😁

ja też w 7211 się przymierzałem do wymiany tyłu , a to jeszcze dobre 1 cm xD a to nie ma kasy aż w końcu pękła jedna to są nowe , radialki i problem bo chciałem 16,9R 28 to już nie robią tylko 420/85R28 , a to drogawo bo za jedną 2 tyś czyli za 2- 4 tys , a za diagonalne to 3 tyś by starczyło  , ale róznica jest nie tylko w bieżniku bo po oranym nie zostawia już takich kolei jak na starych 16,9-28

Co do marek stare miałem stomila z 98 roku to 20 lat tył przelatał i prawie nic , ten sam rok na przód to bieżnik zniknął po 5 latach , potem dębica to bieżnik nic nie ginął ale boki popękały

A oryginał na przód był barum to długo trzymały , tyle co tylne ale jakieś węgierskie były

Dnia 31.03.2018 o 06:20, mf362 napisał:

Zmierzył bys ile ma teraz wysokosc kola w zetorze plus minus bo protektor zdarty.?

Tak jak stoi ok. 128-129cm uwzględniając, że lekko przysiada pod ciężarem ciągnika

Dnia 31.03.2018 o 08:38, hardkor113 napisał:

Po jakim przebiegu ci sie tak starły?U mnie w zetorze 7211 po 4000tyś mth protektor jakm nowy ale popekała obok niego i do wymiany

Szczerze mówiąc to przebieg nieznany, bo licznik nie liczył blisko 20 lat, dopiero od kilku lat nawrócił się :P Strzelam, że ok. 8tys mth

Dnia 31.03.2018 o 09:33, hardkor113 napisał:

Ladować do ciągnika wartego 20 k opony warte 6 -8 tyś jak dla mnie bez sens.Tym bardzej że to ciągnik pomocniczy to nie bedzie robił nie wiadomo co.

No dokładnie, nie ma sensu pakować droższych opon. Jeśli te wytrzymały 26 lat, to myślę, że nowe powinny przynajmniej kolejne z 15-20 lat latać. Tym bardziej, że teraz robi jako pomocnik :) 

Dnia 31.03.2018 o 09:51, pawlus224 napisał:

Jesli planujesz 16.9 to mozesz wziąć pod uwagę cale kola z felgami 30' lub 34" wtedy duzo zyskalbys na predkosci jesli wogole Ci na tym zalezy :)

Głównie chodzi mi o to, że do zgrabiarki trójka jest trochę za wolna, a czwórka za szybka. Na wyższym kole wzrosłaby trochę prędkość ;)

 

22 godziny temu, bialy2005 napisał:

U mnie w 7341 też podobne z tyłu oryginalne mitasy diagonalne po 5000mth wymieniam już ze dwa lata, a że ciągnik chodzi tylko po łąkach że zgrabiarka i przetrzasaczem oraz owijarka więc bieżnik nie potrzebny i wymiana się odciągnąć 😁

Ma trelleborga tak jak ty na przodzie w NH z turem jedna wywaliłem przy 2000 przez uszkodzenie a druga teraz ma może 30%bieżnika i teraz 3000 godzin. A tył jak nowy😁

U mnie tak samo już od jakiegoś czasu kwalifikują się do wymiany, ale na łąkach przynajmniej nie zrywa :P Trelleborgi fajne opony, ale ponoć szybko lecą :/ 

19 godzin temu, sebe1033 napisał:

ja też w 7211 się przymierzałem do wymiany tyłu , a to jeszcze dobre 1 cm xD

Tutaj już zagłębienie się robi na balonie, ale jeszcze płócien nie widać xD

to dotyczy glownie diagonalnych

jest wiele przyczyn glowne to zmiennosc sklady mieszanki minimalne deformacje odksztalcenia oraz to ze opony diagonalnenie sa podatne na zmiennosc podloza jak radialki i np przy tym samym cisnieniu w obu typach jedna bedzie przylegac cala powierzchnia do podloza a druga tylko srodkiem o ile w miekkim nie zrobi wielkie roznicy to na bruku i asfalcie palenie gumy przez zryw podczas ruszania lub ostre hamowanie z  ladunkiem poprostu miejsce styku z podlozem sie nadmiernie zdziera wiec masz wyjasniona przewage radialek nad diagonalnymi

rzeźba bieżnika też może mieć coś do tego, bo na takiej pirelce też drze co drugi

large_106.jpg?v=5

 

takich opon jak barum już chyba nie będą robić, bo firmy by upadły

nie ma się co szarpać na oponę za 2-3tys. do ciągnika pomocniczego, ale kupić najtańsze indyjskie czy inne wynalazki ze sztucznego kauczuku jak rolnik z hollywood to tylko strata $$, no ale kto bogatemu zabroni

37 minut temu, izydor6280 napisał:

rzeźba bieżnika też może mieć coś do tego, bo na takiej pirelce też drze co drugi

large_106.jpg?v=5

 

takich opon jak barum już chyba nie będą robić, bo firmy by upadły

nie ma się co szarpać na oponę za 2-3tys. do ciągnika pomocniczego, ale kupić najtańsze indyjskie czy inne wynalazki ze sztucznego kauczuku jak rolnik z hollywood to tylko strata $$, no ale kto bogatemu zabroni

teraz  to nawet  nowe opryskiwacze JD  na tanich gumach chodzą  :D   Kto był na Agrotech ten pewnie widział opryskiwacz za paredziesiąt tysięcy a gumy  BKT :D

W moim 5211 jeszcze bardziej miałem łyse opony fabryczne i jeszcze je sprzedaliśmy do bieżnikowania i od 2004 r mam barumy z tyłu kupione przed unią gdzie cały komplet tył + przód  kosztował gdzieś tyle jak teraz jedna opona na tył 

Ja się pozbyłem bkt i kupiłem mitasa z bieżnikiem barum takim jak zetory wychodziły fabrycznie http://allegro.pl/16-9-28-mitas-td-13-8pr-zetor-krak-kie-sk-i7256489986.html 

Jak co to mam do sprzedania https://www.olx.pl/oferta/opony-bkt-11-2-24-zetor-ursus-CID757-IDsP7UB.html#6a9ab521ca

Edytowane przez przybyslawice5211
6 godzin temu, mf362 napisał:

Ale mysle ze 5211 sporo szybszy jest na 3 ',od c360 cos podobnie jak 255/3p

Jak robi jako pomocniczy to bedzie gniutl w oprysku i nawozach na 16.9.

Troche daleko masz bo bym ci oddal tanio swoje 14.9R28. :)

 

A 60-tka i 3P to nie te same prędkości? Przecież wszystko to samo poza silnikiem ;) Od 3P jest wolniejszy trochę :) 

4 godziny temu, pawlus224 napisał:

A tak apropo czy wie ktos dlaczego wycina jedne klocki bieznika bardziej a drugie mniej (jak na zdjeciu ) w mf 255 byla taka sama przypadlosć ...

Tak samo mam na 3P. Diagonalki chyba tak mają :) 

3 godziny temu, mf362 napisał:

Baruma mam w samochodzie .

Również Baruma do swojej zarzuciłem ;) 

tak naprawde to chodzi ze podczas orki zagonowym lewe kolo ma punkt zaparcia o pole wbrew pozorom sciernia stanowi zblizony punkt zapatcia co bruk a prawe mieli w bruzdzie praktycznie caly czas przy obrotowym niweluje sie to z racji przemiennej pracy kol i wlasiwosciom czyszczacym scierni a druga kwestia ze mechanizm roznicowy glownie kreci prawe kolo

to chyba u ciebie , ja jak orze to prawe zawsze ma lepsze zaparcie bo po twardym idzie i jak mieli to lewe bo miekkim idzie , druga sprawa to masz blokadę po to

Zresztą miałem mtz co nigdy w transporcie nie robił jedynie rozrzutnik z obornikiem najdalej 2 km żwirówką to miał równo obie opony zjeżdżone

A mechanizm różnicowy zawsze równo kręci nie ma że któreś koło bardziej, tylko te koło co ma lżej szybciej się kręci

@pawlus224 Tutaj to normalne wycieranie jak na diagonalnej,w radialkach powinno na równo się wycierać.Może się temu wytarło szybciej ze względu że część maszyn ma stronę roboczą na prawą np rotacyjna a ona strasznie obciąża prawą stronę.

 

@PaweMariuszMokrzycki Kolejny raz głupoty piszesz,Jak kto rzadko w której 60-tce różnicowy działa dobrze co ma piernik do wiatraka do 4 satelit osadzonych na krzyżaku?  zasada działania pod wpływem cudu się zmienia? To że się luzy tworzą to druga sprawa ale mechanizm nadal działa,a że koło jedno się kręci to normalna sprawa,druga to kwestia opon.Przed zmianą opon u mnie na miękkim podłożu dla obu kół, zazwyczaj kręciło prawe bo ono miało mniej bieżnika.Teraz tam gdzie miękko ja blokady nie muszę włączać bo oba maja identyczne zaparcie i kręcą oba.Kolejna głupota piszesz jak porównać bruk do ziemi? W ogóle jest inne zaparcie i po bruździe koło ma lepsze zaparcie niż na lewej stronie.Prawe sie szybciej wyciera,podczas orki widać jak prawe się kręci bez poślizgu a lewe z lekkim to gdzie ma większy punkt zaparcia? 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v