stempos1980 7953 Opublikowano 20 Marca 2018 IC zamontoj też od audi pasata b5 niewielkich rozmiarów to wciśniesz go gdzieś Odnośnik do komentarza
mdobry 87 Opublikowano 20 Marca 2018 o rany nic to turbo nie da jeśli nie będzie dopasowane do pojemności silnika... to jest od silnika 1,9 a c360 ma 3121 cm³ czyli co... będzie jeszcze dusić silnik zbyt małą przepustowością... tak samo IC nie od żadnego passata tylko musi być taki jak trzeba albo wcale bo tak na prawdę po co ta komplikacja... wszystko musi być takie jak trzeba inaczej nie będzie działać, najlepiej kupić turbinę do zetora o takiej pojemności jeśli jest. Po za tym pomysł dobry Powodzenia Odnośnik do komentarza
MarcinKa 189 Opublikowano 20 Marca 2018 Wiesz co robisz od strony technicznej?? Żebyś tłoków w misce nie musiał szukać.... Odnośnik do komentarza
Borekk17 908 Opublikowano 20 Marca 2018 jak mu dmuchnie te 0.2-0.4 to nic mu teoretycznie nie powinno się stać bo wiele osób tak robi tylko ta turbinka faktycznie troszkę mała Odnośnik do komentarza
MarcinKa 189 Opublikowano 20 Marca 2018 Dlatego zadałem pytanie czy wie co robi. Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 20 Marca 2018 trzeba bylo gareta t3 z gofra II 1.6 td, locha jest dosc duza w porownaniu z tym Odnośnik do komentarza
Uziu92 8395 Opublikowano 20 Marca 2018 tyle ze silnik z osobowego kręci 4000 tys rpm a w ciągniku max 2400 wiec i gazów jest mniej, po za tym widze turbina z WG czyli z 1Z silnika Odnośnik do komentarza
Klimston 9 Opublikowano 20 Marca 2018 wiem co robie , ta turbina ma dmuchac max 0.6bara , pisalem z marek hulek i on tez zamontowal garrett t15 to samo co tu i mowi ze nic sie nie dzieje ,z czasem zostanie zamontowane wieksze turbo z 2.5tds lub z 2.9 sprintera Odnośnik do komentarza
Gość konteno Opublikowano 20 Marca 2018 panowie , wszystko trzeba dobierać pod kątem strumienia objętości spalin , zarówno przy obrotach znamionowych i tych przy których zaczyna dmuchać by się dobrze wstrzelić w ch-kę momentu obrotowego Odnośnik do komentarza
93karol 9 Opublikowano 21 Marca 2018 2.5 tds spokojnie mozna pakowac ;) 1.9 troche mala i bedzie ciagne pracowac na pelnej mocy... moze to wplynac na awaryjnosc. Do 0.6bara silnik nie jest w zaden sposob nadmiernie przeciazony. dobre chłodzenie + ic np z Hyundai'a p&p i mozna dmuchać smialo. jak kolega rozwiazal sprawe zasilania olejen turbo? Odnośnik do komentarza
mario9987 7 Opublikowano 21 Marca 2018 Czy tutaj jest odwrócony kolektor ? Spawałeś do niego mocowanie czy przykręciłes do wyjścia z kolektora za pomocą przejściówki? Odnośnik do komentarza
Klimston 9 Opublikowano 21 Marca 2018 mario9987. tak odwrócony został i zrobiłem przejście i wrazie czego odkrecam turbo i odwracam kolektor i spowrotem jak fabryka Odnośnik do komentarza
seweryn20 825 Opublikowano 21 Marca 2018 Zasilanie weź ze śruby drążonej którą jest przykręcona rurka od filtra oleju tak jest w oryginale w zetorze. Z czujnika trochę zalatuje łatwizną. Odnośnik do komentarza
LEX266 250 Opublikowano 21 Marca 2018 I co ci da to pseudo turbo w tym starym ciągniku? Chyb tylko satysfakcję ze swojego geniuszu. Nie prościej wstawić nowy wałek rozrządu zawory i pompę paliwa z wtryskami..? Odnośnik do komentarza
seweryn20 825 Opublikowano 21 Marca 2018 Gdybyś wiedział co w ogóle daje doładowanie powietrzem to byś takich debilnych pytań nie zadawał. Odnośnik do komentarza
mario9987 7 Opublikowano 21 Marca 2018 Ja miałem w swojej z 2.5 tds tylko jakąś większą i po podkręcenie dawki i ostrym duszeniu dmuchneła 0.4 bar a na postoju to 0.2. Teraz założyłem z 1.8 tds t15 i na tej bez obciązenia spokojnie 0.8 bar pompuje ale rozkreciłem gruszkę i ustawiłem na 0.5. Odnośnik do komentarza
Klimston 9 Opublikowano 21 Marca 2018 to tu jest taka sama turbina jak w 1.8tds Odnośnik do komentarza
mario9987 7 Opublikowano 22 Marca 2018 Wiem ta turbinka jest idealna pod ten silnik, wstaje już od 1200 obr. Odnośnik do komentarza
LEX266 250 Opublikowano 22 Marca 2018 (edytowane) 18 godzin temu, seweryn20 napisał: Gdybyś wiedział co w ogóle daje doładowanie powietrzem to byś takich debilnych pytań nie zadawał. Za "Debilne" uważam robienie rakiety ze starego "rzęcha" , którego wartość to ok. 8tyś. Tyle Ci da turbo w tym rzęchu co kółka od taczki przy trumnie. Przeciętnie nowa turbina w nowym silniku to ok.10- 14 kM. Ale w silniku nie dostosowanym ( C-360 wybitnie silnik wolnossacy) mała średnica zaworów, krótki kanał dolotowy, inny kąt wtrysku paliwa (wyprzedzenie), inna dawka paliwa, chłodzenie oleju itp. powoduje sytuację, że jeżeli uzyskasz przyrost mocy 5kM to będzie max. kosztem żywotności silnika. Jeżeli stara turbina to dojdzie spalanie oleju i inne problemy "stodołowej" konstrukcji. Edytowane 22 Marca 2018 przez LEX266 Odnośnik do komentarza
seweryn20 825 Opublikowano 22 Marca 2018 No... i w ten sposób dałeś dowód tego co powiedziałem. Przeciętnie to turbina w silniku wolnossącym bez większych przeróbek z zastosowaniem korektora dawki bez większego problemu zwiększy moc o 1/4 a nie 10 koni. We współczesnych silnikach większa moc względem wolnossącego o 30-40% nie jest niczym nadzwyczajnym. Nie ważne czy silnik "dostosowany" czy nie jego moc możesz zwiększyć przez doładowanie i to sporo a jedyne co pozostaje to pytanie jak długo to wytrzyma. W takim silniku jak 60-ki doładowanie do 0,5 bara poprawi napełnianie cylindrów, moc zwiększy niewiele , sporo moment, zmniejszy spalanie na areał, zmniejszy ilość redukcji na drodze bez żadnego uszczerbku dla silnika. Przy kosztach równych zeru jest to już jakaś oszczędność plus frajda i zabawa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się