Skocz do zawartości

Kubota M5111


deutzdx605

kokpit-wygląda całkiem ciekawie :)




Rekomendowane komentarze

Pneumatyka w ciągnikach praktycznie tylko w niemczech i Polsce jest stosowana, że tak powiem z urzędu więc większość producentów ciągników ten problem traktują byle jak i opierają się na dostawcach zewnętrznych, którzy jak wiadomo nie brali udziału w projektowaniu ciągnika od podstaw.

Odnośnik do komentarza

Co za geniusze żeby ten uchwyt wkręcać w kokpit, przecież lepiej by to wyglądało na rurze przed przednią szybą, jak w MF mam np.

Odnośnik do komentarza

Pneumatyka w ciągnikach praktycznie tylko w niemczech i Polsce jest stosowana, że tak powiem z urzędu więc większość producentów ciągników ten problem traktują byle jak i opierają się na dostawcach zewnętrznych, którzy jak wiadomo nie brali udziału w projektowaniu ciągnika od podstaw.

U mnie w Steyr jest sprężarka fabrycznie montowana tak samo bliźniacze Case i NH, nawet ciśnienie pokazuję na wyświetlaczu :)

Odnośnik do komentarza

Pneumatyka w ciągnikach praktycznie tylko w niemczech i Polsce jest stosowana, że tak powiem z urzędu więc większość producentów ciągników ten problem traktują byle jak i opierają się na dostawcach zewnętrznych, którzy jak wiadomo nie brali udziału w projektowaniu ciągnika od podstaw.

 

Nie masz racji. Wielu producentów przewiduje opcjonalną pneumatykę. Fendy czy niektóre modele mf np 56xx a także wiele innych ma nawet na panelach zegarów miejsce na wskaźnik ciśnienia. Niechlujne montowanie analogowych zegarów czy słabej jakości części w zestawach to robota polskich importerów szukających największego zysku.

Odnośnik do komentarza

@Hubertuss Oczywiście,że są producenci, którzy myślą o tym na etapie projektowania ale to nieliczni. Fendt nie jest dobrym przykładem bo te ciągnik są sprzedawane w większości w niemczech a tam królują hamulce pneumatyczne w maszynach rolniczych tak wiec firma będąca marką z wysokiej półki musiała o tym pomyśleć.

Co do pazerności importerów i dystrybutorów to się z Tobą zgodzę w 100 % i nie dotyczy to tylko pneumatyki i marki Kubota. O ile w ciągnikach tańszych to może nie dziwić to w droższych jest to już przesada. Ciekawe jaką pneumatykę i w jaki sposób montują niemcy w Kubotach sprzedawanych u nich bo co i jak montują dla nas to widzimy właśnie na tym foto.

Odnośnik do komentarza

Zapewniam was że wszystko jest montowane tak samo tu i tu według tych samych wytycznych. Byłem tam w Niemczech i widzę jak jest teraz :) Także ten zegar który na zdjęciu wydaje się krzywo chociaż faktycznie jest prosto jest przykręcony według takiego samego szablonu otworów jak tam, taki przykład :)

Odnośnik do komentarza

Dla Niemca jest pewnie wabco. Lub podobny. W Polsce montuje się polskie rzemiosło lub chińszczyznę. Mam 2003 rok masseya od korbanka i mam w nim wabco. Nie wiem co montują teraz, ale wtedy widać nie oszczędzali. No i zegar ma swoje miejsce w kabinie bo w serii 42xx producent przewidział dla niego miejsce. Od serii 56xx i tych z podobnymi zegarami jest w masseyu elektroniczny wskaźnik ciśnienia. Ale nie wiem czy działa, gdy kompresor montuje korbanek. Czy nie dają zwykłego manometru.

Odnośnik do komentarza

Co nie zmienia faktu,że to wygląda trochę dziadowsko i tandetnie. Kubota urosła w siłę głównie dzięki sprzedaży w USA a tam to nawet pewnie nie słyszeli o pneumatyce w ciągnikach rolniczych. Widać,że rynek europejski jest dla nich coraz ważniejszy więc powinni takie rzeczy poprawić na poziomie projektowania.

Odnośnik do komentarza

Oczywiście można poprawiać. Tylko wraz z tymi poprawkami będzie rosła również cena. Co do rynku USA to tam klienci nie wymagają aż takich bajerów jak w Europie. Szczególnie, że kubota króluje tam na rynku mniejszych raczej prostszych maszyn. Gdzie klientom zależy na prostocie i na cenie.

Odnośnik do komentarza

Tyle szumu z tą pneumatyką a przecież wystarczyłyby hamulce hydrauliczne. Każdy ciągnik ma hydraulikę i nie trzeba montować "obcych ciał". W dodatku to podnosi cenę ciągnika i maszyn z hamulcami bo układy pneumatyczne są bardziej rozbudowane. W razie jakiś niedomagań przy hydraulice szybko można zdiagnozować i usunąć uszkodzony element co przy pneumatyce już takie łatwe i tanie nie jest. Pneumatyka zimą generuje jeszcze inne dolegliwości, których układy hydrauliczne nie mają.

 

Odnośnik do komentarza

Oczywiście można poprawiać. Tylko wraz z tymi poprawkami będzie rosła również cena. Co do rynku USA to tam klienci nie wymagają aż takich bajerów jak w Europie. Szczególnie, że kubota króluje tam na rynku mniejszych raczej prostszych maszyn. Gdzie klientom zależy na prostocie i na cenie.

Niestety to nie my klienci mamy większe wymagania niż w USA tylko pazerni dystrybutorzy sprzętu oraz w tym wypadku producenci pneumatyki.

Wystarczy tylko policzyć ile kosztują wszystkie instalacje pneumatyczne montowane w ciągu jednego roku w Europie i wszystko będzie jasne czyje to są wymagania. Większości odbiorców mniejszych ciągników ale też i dużej części dużych wystarczyłaby niezawodna prostota ale przy pomocy marketingowego bełkotu mami się chłopa "światełkami" i wciska różne gówna,które podnoszą i tak wysokie ceny a później podrażają serwis i naprawy.

Odnośnik do komentarza

Wiele marek daje możliwość rezygnacji z jakiego kolwiek układu hamowania przyczep. Jeśli chodzi o jd czy mf a to myślę, że gdybyś uparł się na hamulce hydrauliczne nie było by problemu. Wiem, że w jd rezygnacja z kompresora jest możliwa w mf też Nie wiem czy w kubocie można z tego zrezygnować. I nie wiem czy we wszystkich modelach kubota ma w ofercie na zachodzie hamulce hydrauliczne.

Hamulce hydrauliczne też mają jakieś tam swoje minusy. Mają też plusy. Ale to nie temat o tym. Mi kompresor przy ciągniku przydaje się do pompowania kół.

Odnośnik do komentarza

W M5 też będzie można wziąć ciągnik bez pneumatyki. A to wykorzysta Pol-Agra która zrobi swoja pneumatykę do tych modeli więc klient  będzie miał wybór czy  chce pneumatykę niemiecką czy też połowę tańszą polską czy też nie chce żadnej.

GX-y mają standardowo instalację hamulców hydraulicznych, do mniejszych modeli raczej można ja dokupić chociaż nigdy się z tym nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza

W Kubocie też można zrezygnować z pneumatyki a raczej jej nie zamawiać. Działa to nawet do takiego stopnia,że jak u dilera na placu jest ciągnik z już założoną pneumatyką a znajdzie się klient na ten ciągnik bez pneumatyki to zdejmą i odliczą cenę tej instalacji.

Tak jak pisze kolega Kamil w mniejszych Kubotach czyli serii M hamulce hydrauliczne są za dopłatą i też można dokupić zestaw już po kupnie ciągnika. Teraz nie pamiętam dokładnie ale kosztuje to ok. 2 tyś. netto.

Kompresor w ciągniku do pompowania kół był potrzebny 10-15-20 i więcej lat temu bo teraz to raczej każdy ma jakiś tam kompresor w warsztacie i nawet jak to jest tania marketówka to i tak jest lepsza do pompowania kół niż sprężarka w ciągniku.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v