Skocz do zawartości


Kubota pod maską. Wszystko ładnie, piękne tylko ten DPF jest zbędny... Ma ktoś Kubote M60 bez DPF'a ?

Co widzimy na zdjęciu Kubota M9960?

Ciągnik Kubota M9960 operuje na placu gospodarstwa, wykorzystując moc znamionową 100 KM, co czyni go odpowiednim do różnorodnych prac rolniczych. Wyposażony w czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 3.8 litra, zapewnia niezawodność i efektywność w każdym zadaniu. Dzięki mechanicznej skrzyni biegów 12/12, operator ma możliwość precyzyjnego dostosowania prędkości do specyfiki wykonywanej pracy. Kubota M9960 współpracuje z maszyną towarzyszącą, co podkreśla jego wszechstronność i znaczenie w codziennych obowiązkach agrotechnicznych. Solidna konstrukcja i nowoczesne rozwiązania zapewniają optymalne osiągi i komfort pracy, niezależnie od wyzwań.




Rekomendowane komentarze

Elektrotechnik    kiedyś gdzieś czytalem ze taki DPF ma niewiele wspólnego z ekologią bo jego produkcja wiecej je zanieczyści niz taki nowy ciągnik który praktycznie nie dymił by. Po za tym nie jeden juz powiedzial ze te normy emisji spalin w ciągnikach są tylko po to aby doic kase z rolników. Ktoś na tym nieźle zarabia. Następna sprawa to ze taki DPF moze uszkodzic slinik a tego by nikt nie chciał. Kolejny minus, zmniejsza moc w ciągniku, większa spalanie ( nie duzo ale jednak) i marnuje czas właściciela. Ja to czekam tylko do końca gwarancji a moze nawet i wcześniej i ten DPF bedzie leżał pod płotem :) 

z tego co ja słyszałem to w zetorze jest to najbardziej prymitywne. uzytkowanie ciągnika ( zetor) z tym filtrem to koszmar bo trzba wypalac na postoju i cały  czas na wysokich obrotach ale jego wyłączenie jest bardzo proste przez to ze jest tak mało skomplikowany. tzn wystarczy wyjąć odpowiedni bezpiecznik i za 1000 zł dokupic ten wkłąd o którym piszecie i po sprawie. W kubocie jest to bardziej dopracowane i skomplikowane przez co jego wyłączenie nie jest tak proste... Firmy które sie tym zajmują kasują za taką robote od 3500 do 4500 zł. Nie mało  :(

Ja bym to zostawil jak jest. Tylko czekac jak i do ciagnikow zaczna sie czepiac. Z przegladami moze byc problem i nie tylko. Koszty wysokie bo ponad 4 tys a i pozniej za darmo ci go tez nikt nie wsdzi. Nibyco 30h to czesto i obroty masz spore bo 1800 ale da sie z tym zyc.
W Classie z motorem deera pierwsze wypalanie bylo po 60h drugie po 160 teraz jest chyba 220 i trzeciego nie bylo jeszcze i pewnie co 100h bedzie sie wypalal, obroty 1200.

pp1208 masz racje koszmar. Najgorsze jest to, że nie wypalisz go na postoju bo to dało by się przeżyć, żeby wypalić DPF-a z zetorze trzeba go puścić w ciężko robotę i tu zaczynają się schody, przykładowo mając produkcję zwierzęcą gdzie w większości przypadków użytkuje się użytki zielone nie da się wypalić DPF przynajmniej w moim przypadku. Dzwoniąc do serwisu z problemem, ze nie mogę wypalić filtra kazali czepiać porządny pług i gonić w pole :D. Roześmiałem się gdzie ja w środku lata pojadę orać. Koszt wypalenia filtra przez serwis to koszt w granicach 1100 zł

Mi w Zetorze DPF zaczął się zapychać po pół roku użytkowania. Czerwona kontrolka się zapaliła mi się gdy jechałem z bykiem do punktu skupu. W tym czasie dzwoniłem na serwis i pytalem co mam robić a oni mi powidzieli ze mam zachaczyc 2 przyczepy pełne piachu i jezdzic po wiosce a nie z bykiem :D tak więc już po paru dniach nie miałem DPF-u i mam spokój:) koszt zamiennika z tego co pamiętam 850zł z montażem.

Nie rozumiem problemu. Jeszcze nie tak dawno w temacie o kubocie wielu się zapierało. Że to nic nie przeszkadza, że to super wypala się nie wiadomo kiedy. A teraz wycinać chcecie. Zetor ma jak gdyby dorobiony dpf więc najłatwiej go usunąć. Tym bardziej, że jak ktoś pisał jest mechanicznie sterowana pompa. W innych bardziej nowoczesnych silnikach to nie takie proste. Masa czujników i elektroniki powoduje konieczność oddania sprzętu w ręce fachowca. A ci nie są tani. Wycięcie całej puszki to mały problem. Ale w niej są często gęsto rożne czujniki, które muszą znaleźć się z powrotem w układzie wydechowym. Ponadto taka rzeźba będzie od razu widoczna po otwarciu maski. Z kolei wydostanie wkładu ceramicznego z puszki i jej ponowne zespawanie oznacza bezpowrotne zniszczenie go. Zostaje nam jeszcze cała elektronika do przeprogramowania. A że kubota to dość rzadka marka w której ktoś usuwa dpf to trzeba znaleźć fachowca, który to zrobi. Bo do tych zabiegów nikt nie daje instrukcji obsługi. Fachowcy uczą się metodą prób i błędów na każdej marce. A znam sporo przypadków z aut z przed lat. Gdzie masa ludzi jeździła po parę razy na poprawki. Bo albo dymiło albo nie jechało itd. Do lekkich prac po prostu trzeba kupować sprzęt bez dpf. Przy ciężkich tylko w polu dpf jest mniej kłopotliwy. A w ciągnikach typu jd 6 r możemy sami sterować wypaleniem i wypalić go np w chwili gdy robimy coś w polu.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v