Skocz do zawartości

Wentylator od Zetora w Ursusie C-360



Przy okazji wymiany pompy wody wymieniłem też wentylator na ten od zetora...koszt nie duży a jak już było wszystko rozebrane to szkoda było nie spróbować ;)




Rekomendowane komentarze

Załozyłbyś od razu żaluzję od chłodnicy, będzie się lepiej dogrzewać i będziesz mógł bardziej trzymać temperaturę pracy, a wiadomo czym wyższa tym spalanie mniejsze, a np, w oprysku czy w rozsiewaczu będzie temperatury nie osiągnie 60tka mimo sprawnego termostatu, przynajmiej u mnie, dlatego polecam żaluzję, nie trzeba żadnych worków zimą czy dykty :) Sam mam tak, niedługo postaram wstawić tego zdj :) 

Co ty gadasz za głupoty  a zawalona chłodnica nie daje takiego samego efektu? Zasłaniając chłodnicę  nie wpuszczasz  powietrza zimnego a wiatrak jakby to powiedzieć dmucha na darmo  a ciepło  nie wychodzi pomiędzy żeberkami tylko się zatrzymuje i powoduje się szybsze nagrzanie.Ja na zrywce drewna  musiałem ciągać drzewo do domu jazda 4 5 bieg w lesie i wyłącznie 3 chłodnica była całą zasłonięta mało tego chłodnica Turecka co ma mniejszą wydajność i temperatura była pomiędzy białym a zielonym   nie wszedł na zielone pole.

czy mam zawalona chłodnice czy czysta grzanie oleju w silniku występuje w podobnym czasie termostat nie puszcza wody z chłodnicy więc wiatrak działa i tak na pusto i chlodzii cały czas wodę w chłodnicy która nie jest w obiegu. Dopiero przy określonej temperaturze termostat się otwiera i jest przepływ wody, ale taka temperatura wystarczy do pracy Zimowych których zima nie ma wiele. A jak mam brudna chłodnice to w lecie 60tka to w lecie mi na czerwone pole wchodzi

Tylko wyższa temperatura jest potrzebna do ogrzania środka kabiny  a jak nagrzejesz silnik na te 80 stopni w zimowych warunkach tym lepiej  mniejsze spalanie większa moc.Do twojego obowiązku należy czystość chłodnicy czy też filtrów  nie przeczyścisz  zagotujesz pierścionki do wymiany,u mnie to nawet woda sie nigdy nie zagotowała a co mówiąc o przegrzaniu.

Dlatego chłodnice czyszcze na bieżąco bo po 1 dniu koszenia rotacyjną, jest tyle dmuchawca w chłodnicy że można zapomnieć o kolejnym dniu pracy bez czyszczenia. 60tka jest bardzo wrażliwa na czystość chłodnicy. Trochę syfu złapie i w polu zaraz na czerwone włazi.

A jak mówiłem ogrzewania nie mam więc się nie będę wypowiadał w tym temacie.

W dniu 9.10.2016 o 00:41, Adi96 napisał(a):

Co ty gadasz za głupoty  a zawalona chłodnica nie daje takiego samego efektu? Zasłaniając chłodnicę  nie wpuszczasz  powietrza zimnego a wiatrak jakby to powiedzieć dmucha na darmo  a ciepło  nie wychodzi pomiędzy żeberkami tylko się zatrzymuje i powoduje się szybsze nagrzanie.Ja na zrywce drewna  musiałem ciągać drzewo do domu jazda 4 5 bieg w lesie i wyłącznie 3 chłodnica była całą zasłonięta mało tego chłodnica Turecka co ma mniejszą wydajność i temperatura była pomiędzy białym a zielonym   nie wszedł na zielone pole.

 

Kolego głupoty to Tylko i wyłącznie ty pieprzysz. Idzie zima i znowu będę miał polewkę z ludzi, którzy ochoczo będą zasłaniać chłodnice w autach ( jak widzę i w traktorach też praktykowane :D ) zamiast wymienić termostat na sprawny, który otworzy duży obieg ( dla laików - na chłodnicę ) w odpowiednim momencie. Songo wytłumaczył ale jak na darmo...

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk

Nawet jak masz sprawny termostat to zasloniecie chłodnicy pomaga ponieważ po pierwsze pęd zimnego powietrza na silnik jest mniejszy przez co szybciej osiąga temperaturę po drugie mimo zamkniętego termostatu z "dołu"chłodnicy nie masz zamknięcia i zawsze jest jakiś minimalny obieg pomiędzy blokiem a chodnica. Starsze pojazdy wyposażone są w żaluzje więc chyba ktoś nad tym pomyślał więc to ma sens. Nowsze mają w tym celu sprzęgło wiskotyczne albo elektromagnez więc nie udawaj mądrzejszego od konstruktorów w fabrykach.

starsze pojazdy mialy rolete bo wiekszosc jezdzila na wodzie . ja w swoich ciagnikach nie mam rolety a w 10min juz siedze w podkoszulce bo mam cieplutko sprawny termostat i ogrzewanie wodne co innego jak bym mial nadmuch z chlodnicy wtedy bym zaslanial roleta . jak ciagnik slabo lapie wam temperature to proponuje zalozyc dogrzewacz z laguny wtedy w 5 minut od uruchomienia macie cieplutko koszt jakies 50zl na szrocie. jeszcze wracajac do przyslaniania chlodnic a nawet calego przodu jest to spowodowane tylko tym ze w starych ciagnikach czy samochodach poprostu dmuchalo wszedzie i nie zapominajmy ze kiedys byly inne zimy bardziej śnieżne i zimne

Jeśli ciągnik przynajmniej ten starej daty robi w zimie lekkie roboty to w życiu bez żaluzji nie osiągnie właściwej temperatury i termostat możesz sobie wymieniać co dwa dni na każdym będzie to samo.

Silnik na wierzchu, wentylator naparza non toper, termostaty zawsze jakąś przepuszczalność mają, same silniki mało wyżyłowane nieobciążony produkuje niewiele ciepła tak na dobrą sprawę do tego włączysz ogrzewanie które działa jak chłodnica i poszło 80 stopni na blacie papa. 

jak ma krótkie wyjazdy to szkoda sobie głowy zawracać ale już jazda godzinami przynajmniej ze względu na ogrzewanie w kabinie robi się męcząca.

w starej c 360 mam założony termostat i zalany płynem i nawet w pustym jeżdżeniu w zimę przy dużym mrozie z wejściem wskazówki na zielone jeżeli ktoś ma coś pozatykane żeby nie było małego obiegu jak to było kiedyś żeby nie zagrzał się albo wyjęty termostat i wstawiona blacha a co do żaluzji to była potrzebna jeżeli ktoś miał nadmuch ciepłego do kabiny 

Ja termostaty mam powymieniane i c-360 czy 902 i tak nie osiąga temperatury, chyba że w cięższych pracach, tak jak mam żaluzję to sobie mogę regulować trochę tą temperaturę, jak zasłonię chłodnicę to po 5 minutach temperatura już wzrasta a tak to nawet dopiero po 15 min zaczeła wzrastać. A jak się ma wydajnieszy wentylator to wogóle temperatura nie wzrośnie w lekkich pracach, i silnik będzie nie dogrzany i będzie słabszy, spalanie też gorsze, zetory miały bardziej udane termostaty i tam temperatura pracy była bardziej utrzymawana i nie trzeba było mieć żaluzji

@andrewk Ja napisałem głupoty to teraz przeczytaj te komentarze zaczynając od twojego pod spodu.I nie zrozumiałeś dalej.Czaisz że silnik ciężko nagrzać do tych około 80 stopni ze względu ze chcem  mieć ciepło w kabinie Jak jedziesz te 12 15 km i jest -10 to zawsze będzie jakiś pęd powietrza który wspomaga chłodzenie chłodnicy.Latem w aucie to kiedy włącza sie elektryczny wentylator  Kiedy jedziesz  w trasie z prędkościa powiedzmy 120 czy stojąc w korku? a 30 stopni jest na zewnątrz.Roleta blokuje  powietrze zimne powietrze zewnątrz oraz wentylator nie wydmuchuje tego ciepła tylko się zatrzymuje  i powtórzyłem to samo co napisałem do @Songo.Więcej nie będe się wypowiadał bo panowie tutaj wystarczająco jasno wypowiedzieli


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v