Skocz do zawartości

Ursus C-330 wymiana instalacji elektryczej


JacekMocny

Ursus C-330 - montaż oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus.


Rekomendowane komentarze

Widzę, że przewód 30 do stacyjki ma 2,5mm2 zamiast 6 mm2, więc szału ta instalacja nie robi. Nadal warto samemu robić niż kupować gotową. Pewnie na dodatek zrobiona z przewodów LgY zamiast FLRY.

 

Witam :-)

Przewód do stacyjki, znajdujący się w prezentowanej oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus -  zgodnie z dokumentacją techniczną ma 4mm2.

 

Do produkcji oryginalnych instalacji elektrycznych Ursus wykorzystywane są przewody FLY (używane do produkcji instalacji samochodowych).

 

Polecam przetestować :-)

 

Pozdrawiam

Jacek Mocny

Ostatnio też zmieniałem instalacje w swojej 30. Też kupiłem Oryginalną ursusowską to pierwsze 15 minut jazdy z zapalonymi światłami krótkimi spowodowało zapalenie się przewodu od świateł.Odrazu zmieniłem przewody na grubsze bo strach było światła włączać :P

 

Kabel w standardowych instalacja dostępnych na rynku jest 0,75mm2, w importowanych instalacjach 0,5mm2.

 

W oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus jest 1mm2 – co jest zgodne z dokumentacją techniczną.

 

Jeżeli faktycznie użyłeś naszego produktu - według mnie jedyna opcja przegrzania, które opisałeś to złe podłączenie masy.

Gość Profil usunięty

Opublikowano

Niekoniecznie. Zauważ, że w oryginale przewód świateł jest jeden i rozgałęzia się na dwie lampy. A dużo ludzi zakłada żarówki H4 nie wiedząc, że oryginalna instalacja w ogóle jest nieprzystosowana do nich. Daje to nam obciążenie przewodu rzędu 10A/mm², podczas gdy dopuszczalne obciążenie to 3A/mm², maksymalnie do 5A/mm².

Dnia 26.04.2016 o 08:49, JacekMocny napisał:

 

Kabel w standardowych instalacja dostępnych na rynku jest 0,75mm2, w importowanych instalacjach 0,5mm2.

 

W oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus jest 1mm2 – co jest zgodne z dokumentacją techniczną.

Tak tylko w tej instalacji: https://www.agrofoto.pl/media/uploads/instalacja_ursus_c-360_duży_plik.jpg.pdf 

żarówki w przedniej lampie są 25W/25W a dziś w lampach każdy ma H4 60W/55W.

Cześć.

Żarówki, które używane były w starych ciągnikach to P45t 45/45W (nie S1, BA20d  25/25W- takie były przy motocyklach WSK).

Przewód znajdujący się w naszych instalacjach jest przewodem używanym do produkcji instalacji w branży motoryzacyjnej.

Obciążenie przewodu spełniającego normy można sobie policzyć: 10A bezpiecznie można przepuścić przez przekrój 1mm2 - przy instalacji 12v i mocy 110W jest 9,1A - co daje nam bezpieczny zapas.

Podkreślam, że w oryginalnych instalacjach URSUS wykorzystane się najwyższej jakości przewody:

https://jacekmocny.pl/oryginalne-czesci-ursus/elektryka

Pozdrawiam,

JM

  • Dziękuję za odpowiedź. Schemat z linku ma żarówki od WSKi.
  • Jeżeli się nie mylę to spadek napięcia od punktu zasilenia do odbiornika nie powinien być większy jak 10%, tu mamy 8% nie uwzględniając spadków na łączeniach. Zastosowanie przewodu 1,5 mm² mamy spadek 5% gdzie jest zapas przy 1 mm² balansujemy na granicy.
  • Nie twierdzę że to są złe produkty ale zastosowanie grubszej żyły w 2 obwodach nie podniosło by drastycznie ceny, uważam też że instalacje lamp przednich powinny mieć przewód minusowy z możliwością podłączenia pod "ramę", bo miałem 2 takie przypadki że światła działały jak chciały bo maska nie ma pewnego połączenia z minusem.
Edytowane przez Sadek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v