Ursus C-330 wymiana instalacji elektryczej
 

Ursus C-330 wymiana instalacji elektryczej

  • 9075 wyświetleń

Ursus C-330 - montaż oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus.



Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Widzę, że przewód 30 do stacyjki ma 2,5mm2 zamiast 6 mm2, więc szału ta instalacja nie robi. Nadal warto samemu robić niż kupować gotową. Pewnie na dodatek zrobiona z przewodów LgY zamiast FLRY.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • simson2812
  • 419 5153

Ja swoją ostatnio przerabiałem bo założyłem przekaźniki i bezpieczniki jak w samochodzie, na główne przewody dałem 6 a do lamp 2.5 skrzynka na bezpieczniki i porządne przewody to spora część gotowej instalacji :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • JacekMocny
  • 102 702

Widzę, że przewód 30 do stacyjki ma 2,5mm2 zamiast 6 mm2, więc szału ta instalacja nie robi. Nadal warto samemu robić niż kupować gotową. Pewnie na dodatek zrobiona z przewodów LgY zamiast FLRY.

 

Witam :-)

Przewód do stacyjki, znajdujący się w prezentowanej oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus -  zgodnie z dokumentacją techniczną ma 4mm2.

 

Do produkcji oryginalnych instalacji elektrycznych Ursus wykorzystywane są przewody FLY (używane do produkcji instalacji samochodowych).

 

Polecam przetestować :-)

 

Pozdrawiam

Jacek Mocny

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rafallll360
  • 914 3751

Wszytko ładnie pomalowane ale ramka dwuwskaźnika pordzewiała,trochę się nie przykładacie do tej renowacji 30-stki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • JacekMocny
  • 102 702

To na zdjeciu to ma 4mm2 razem z izolacją mierzone chyba :D

 

Zachęcam do sprawdzenia :-)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ziomek1994
  • 3 351

Ostatnio też zmieniałem instalacje w swojej 30. Też kupiłem Oryginalną ursusowską to pierwsze 15 minut jazdy z zapalonymi światłami krótkimi spowodowało zapalenie się przewodu od świateł.Odrazu zmieniłem przewody na grubsze bo strach było światła włączać :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ziomek1994
  • 3 351

Jak nie wierzysz to nie wierz,twoja sprawa. Ja mowie jak było i co uczyniłem w tej sprawie 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • JacekMocny
  • 102 702

Ostatnio też zmieniałem instalacje w swojej 30. Też kupiłem Oryginalną ursusowską to pierwsze 15 minut jazdy z zapalonymi światłami krótkimi spowodowało zapalenie się przewodu od świateł.Odrazu zmieniłem przewody na grubsze bo strach było światła włączać :P

 

Kabel w standardowych instalacja dostępnych na rynku jest 0,75mm2, w importowanych instalacjach 0,5mm2.

 

W oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus jest 1mm2 – co jest zgodne z dokumentacją techniczną.

 

Jeżeli faktycznie użyłeś naszego produktu - według mnie jedyna opcja przegrzania, które opisałeś to złe podłączenie masy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Niekoniecznie. Zauważ, że w oryginale przewód świateł jest jeden i rozgałęzia się na dwie lampy. A dużo ludzi zakłada żarówki H4 nie wiedząc, że oryginalna instalacja w ogóle jest nieprzystosowana do nich. Daje to nam obciążenie przewodu rzędu 10A/mm², podczas gdy dopuszczalne obciążenie to 3A/mm², maksymalnie do 5A/mm².

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 767 8205
Dnia 26.04.2016 o 08:49, JacekMocny napisał:

 

Kabel w standardowych instalacja dostępnych na rynku jest 0,75mm2, w importowanych instalacjach 0,5mm2.

 

W oryginalnej instalacji elektrycznej Ursus jest 1mm2 – co jest zgodne z dokumentacją techniczną.

Tak tylko w tej instalacji: https://www.agrofoto.pl/media/uploads/instalacja_ursus_c-360_duży_plik.jpg.pdf 

żarówki w przedniej lampie są 25W/25W a dziś w lampach każdy ma H4 60W/55W.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Potwierdzam kabelki do H4 pasowało by 2.5mm ja mam takie plus przekaźniki i śmiga się elegancko a ta instalacja jak kable od choinki widziałem w sklepie szału nie ma i tyłka nie urywa niestety

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 767 8205

Kolega @JacekMocny logował się albo mam rację odnośnie przekroju przewodu albo nie widzi powiadomienia o komentarzach, bo się nie broni

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • JacekMocny
  • 102 702

Cześć.

Żarówki, które używane były w starych ciągnikach to P45t 45/45W (nie S1, BA20d  25/25W- takie były przy motocyklach WSK).

Przewód znajdujący się w naszych instalacjach jest przewodem używanym do produkcji instalacji w branży motoryzacyjnej.

Obciążenie przewodu spełniającego normy można sobie policzyć: 10A bezpiecznie można przepuścić przez przekrój 1mm2 - przy instalacji 12v i mocy 110W jest 9,1A - co daje nam bezpieczny zapas.

Podkreślam, że w oryginalnych instalacjach URSUS wykorzystane się najwyższej jakości przewody:

https://jacekmocny.pl/oryginalne-czesci-ursus/elektryka

Pozdrawiam,

JM

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 767 8205
  • Dziękuję za odpowiedź. Schemat z linku ma żarówki od WSKi.
  • Jeżeli się nie mylę to spadek napięcia od punktu zasilenia do odbiornika nie powinien być większy jak 10%, tu mamy 8% nie uwzględniając spadków na łączeniach. Zastosowanie przewodu 1,5 mm² mamy spadek 5% gdzie jest zapas przy 1 mm² balansujemy na granicy.
  • Nie twierdzę że to są złe produkty ale zastosowanie grubszej żyły w 2 obwodach nie podniosło by drastycznie ceny, uważam też że instalacje lamp przednich powinny mieć przewód minusowy z możliwością podłączenia pod "ramę", bo miałem 2 takie przypadki że światła działały jak chciały bo maska nie ma pewnego połączenia z minusem.
Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • JacekMocny
  • 102 702

Sprawdzimy takie rozwiązanie, przebadamy i jeżeli faktycznie będzie taka potrzeba - postaramy się wprowadzić zasugerowane zmiany :-)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj