Skocz do zawartości

Ursus C-360


Adi96

Z cyklu jak przez własną głupotę dodatkowej roboty sobie narobić.

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

jak woda zamarznie to pierwszy peka blok za pompa wtryskowa.

Myślę że najpierw to korki z głowic :) a potem blok albo tak jak w moim przypadku w dwóch miejscach między tulejami.

Odnośnik do komentarza

Nic za bardzo poważnego tylko wlałem zimnej wody  chciałem odpalić a tu łu łu łu słabe akumalotry a że wszystko było namarznięte chciałem wode spuścić żeby mi nie łapnęło a zapomniałem jeśli jest trochę lodu w kraniku to nie wolno ruszać wyniku czego mam pęknięcie w chłodnicy za nakrętka gdzie kranik wkręca i woda leci   a chwile potem przyszło do głowy że z prostownika moge odpalić by się rozgrzało i było by w porządku w ogóle tak mi jakoś z głowy wyleciało.Z prostownika mi odpalił na strzała i czeka mnie lutowanie  chłodnicy  co ciekawe jak wyjąłem zacząłem oglądać to cała metalowa budowa  chłodnicy zaczęła latać taka mała ilość cyny i po lutowane... Turecki szajs nic więcej  <_<

Odnośnik do komentarza

adi96 nie obraź sie za to co powiem ale wszystkim doradzasz zalanie płynu do układu a sam sie z wodą pier**lisz

 

 

 

 

 

 

 

ja z 10 lat temu kupiłem chłodnice delphi i też dolna blacha mocująca odpadła i się nie trzyma  takie teraz robią szajsy

 

Odnośnik do komentarza

Jak mam zalać płyn jeśli cały blok mam zawalony kamieniem jeszcze tam siedza fabryczne zestawy mało co było ruszane w silniku  musiałbym w drobny mak rozebrać  wyczyścić blok  na cacy żeby to miało ręce nogi moge teraz zalać płynem ale boje się że go nie uruchomię w -15.Za co mam się obrażać? Racje masz ale po kapitalce na pewno bym wody nie zalał 

Odnośnik do komentarza
  • Root Admin

a co ma piernik do wiatraka?

moj ciapek ma 29 lat, ojciec przez ostatnie 10 lat zalewał wodą i się meczył przy przymrozkach, 2 lata temu zalałem płynem i spokój

Odnośnik do komentarza

Zawsze można jakiś odkamieniacz zastosować chociaż sam płyn sobie też z kamieniem poradzi

 

a gdzie ty w tym pomieszczeiu masz duże spadki temperatury a jak masz dobrą pompe ,wtryski i Zdrowe akumulatory to musi palić nawet żeby stał na dworze i było -20 a jak nie to autogiełde niech sobie poczyta

Odnośnik do komentarza

niezawsze zależy jaki stosujesz kiedyś oklea miał zakamieniony cały układ i chłoddnice tak mocno że już bez termostatu przy lekkich pracach się gotował i kupiłem odkamieniacz zalałem go zagrzałem i spuściłem potem jeszcze 2 razy octem go zalałem i po problemie i jeździ natej chłodnicy do tej pory a całą operacje robiłem 4 lata temu i jakoś gum nie zrzarło

 

Odnośnik do komentarza

Stary sprawdzony sposób na usuwanie kamienia kotłowego opisany w książce obsługi ursusa c-4011,w 10 litrach gorącej wody należy rozpuścić 1 kg sody kalcynowanej,zalać silnik i odpalić na średnich obrotach.Po półgodzinach zgasić ciągnik na godzinę i odpalić na dwie godziny,puki jest jeszcze gorący silnik należy spuścić ten roztwór i przepłukać wodą  dokładnie cały układ aż zacznie wypływać czysta woda.

Odnośnik do komentarza

Ja miałem myśl żeby po kombinować na kwasek cytrynowy ale czy to zda egzamin i nie rozpuści uszczelek?.

@Borek17 Na pewno nie odpale  przy -20 silnik nie jest nowy,dwa na ten moment moje aku maja 10 lub 11 lat i powoli je szlag trafia,silnik mam zalany olejem 20W50 więc naprawdę gęsty olej.Jeśli w tym roku zawita dobry mróz   -15 chociażby i sprawdzę czy odpali  bo chciałem w tamtym roku testować ale nie było takiego mrozu

Odnośnik do komentarza

Minus 20 chyba nam nie grozi :)

Ja kiedyś wyciagalem cala chłodnice bo mi woda zamarzła i nie mogłem jej sposcic , a szykowal sie duzy mroz zawsze lepsze to niż by ja miało rozwalic .


Głupotę zdarza się każdemu zrobić ;)

Odnośnik do komentarza

Ja co roku do 3p zalewam na 2-3 dni kwasek cytrynowy jak jest robota i nic mi się nigdy z uszczelkami i układem nie działo. Potem tylko dokładnie wypukam i nie pamiętam żebym kiedykolwiek 3peka zagotował. ;)

Odnośnik do komentarza

W moim C330 po wymianie uszczelki głowicy jak czyściłem octem układ to natychmiast pieniło się wokół uszczelki po tem brzeg zrobił się brązowy i potem było nadpalenie więc odradzam wpiepszanie octu tego silnego kwasu po 8 przelewań wodą dopiero zaczynała znikać ta zawartość kwasu więc takie czyszczenia są do d*py potrzebne.

Odnośnik do komentarza

Kto czyści układ octem jeśli się nie ma wiedzy o robieniu silnika lub nie wie jak  to do tego się nie zabiera tylko oddaje komuś innemu

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v