Skocz do zawartości

Mocowanie złączy hydraulicznych i powietrza


Mentos223

U mnie tak to wygląda na dzień dzisiejszy od dołu gniazdo do hamulców przyczep dałem szybko złącze bo tamte to jakieś takie duże i mi nie pasowało , potem światła i u góry będą dwa szybko złącza hydrauliczne tylko węże muszę dokupić :)


Rekomendowane komentarze

Nie lepiej kolego wyjścia hydrauliczne dać na dół (jak by coś po latach kapało to będzie kapać na ziemię a tak na gniazdko) :)

Odnośnik do komentarza

nie przemyślane :P hydraulika miała iść na dół a pozostałe do góry, teraz wszystko będziesz "fajdał" olejem z gniazd...

Odnośnik do komentarza

Niby na gniazdach są zaślepki także ma nie kapać ale fakt coś i tak wyleci jak się rozłączać będzie dałem plamę :D

Odnośnik do komentarza

Montaż takiego gniazda do pneumatyki to rażący błąd - pomijając kwestię przeglądu technicznego to w przypadku awaryjnego odłączenia przyczepy to hamować ona nie będzie a powinna. Pomysł ciekawy lecz niedoporacowany. Raczej grubsza blacha mocowana do profilu byłaby lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza

Jak odłączę przyczepę to mogę zamknąć zawór powietrza przy butli w przyczepie i po problemie no nic wyjdzie wszystko w praniu :)

Odnośnik do komentarza

tylko wiesz co zmien se opaski na mocniejsze bo przyjdzie hamowanie awaryjne i ci opaski moga puscic, wtedy waz sie sie wsunie i powietrze ucieknie i bedzie lipa wtedy przyczepa bedziecie pchała jak bedzie jechał z gorki.np. władek z przyczepka i poznije wywrociłes sie ciagnikiem.... to tu przemysl to troche...

Odnośnik do komentarza

A przy wężach w przyczepie są inne opaski?Takie same.I takie samo jest ciśnienie w przyczepie jak i w ciągniku.

Odnośnik do komentarza

Widzę, że niektórzy z kolegów nie znają zasady działania pneumatycznego jednoobwodowego układu hamowania przyczepy. W przytoczonym na wstępie układzie po wysunięciu się węża i gwałtownym zejściu z niego ciśnienia przyczepa będzie hamować na maxa!!! Dlatego też stosowane są normatywne złącza pneumatyki "miękkie"- ciągnik i "twarde"- przyczepa. Nie można ich zastąpić gniazdami hydrauliki , które są automatycznie blokowane po rozłączeniu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Ale gniazdo w przyczepie nie jest blokowane tylko w ciągniku czyli wychodzi tak jak było w ciągniku jest blokowane a w przyczepie nie tylko gniazda są wygodniejsze od starych, to złącze które zastosowałem jest typowo pneumatyczne a nie hydrauliczne

Odnośnik do komentarza

A jak urwie Ci się hak w przyczepie do wąż z hamulcami się ładnie odepnie?

Nie

Urwie się, zejdzie powietrze i zahamuje.

Odnośnik do komentarza

Boże widzisz i nie grzmisz! W tym sęk, że przy awaryjnym odłączeniu przyczepy ma się nic nie urywać!!! tylko rozączać i powodować hamowanie. I proponuje przekonać diagnostę, policjanta lub inspektora ITD co do prawidłowości zastosowania tegoż złącza od kompresora w pojeździe jakim jest ciągnik rolniczy. A wygląda mi to na złącze hydrauliczne ale skoro autor projektu upiera się, że pneumatyczne to niech tak będzie. Ale dobra odpuszczam bo sami fachowcy widzę. :)

Odnośnik do komentarza

Wiesz na pneumatyce akurat się nie znam mam tamte gniazda stare mogę w każdej chwili założyć dałem to tak na próbę bo w miarę estetyczniej to wygląda w razie czego idzie przepiąć na stare :)

Odnośnik do komentarza

hydrauliczne euro też się "wyrywają-rozłączają " gdy pociągniesz za sam przewód te gniazda skąd masz bo mi do sprężarki takie by się przydały, weź załóż przewód podłącz je i spróbuj wyrwać ciągnąc za przewód

Odnośnik do komentarza

Wszystko pieknie ładnie.. ale jesli jest to tylko dla TWOJEGO własnego uzytku.. podpinajac jakakolwiek inna przyczepe bedziesz zmuszony dorobic przejsciowke bo inaczej sie nie nada.... ale kolega Yaro1976 ma racje bo po co jak tak montowali by w nowych ciagnikach takie euro złacza pneumatyczne.... mogli by inwidualnie kazdy z osobna od siebie inne i co tam..

 

sebe1033 owszem wyrywajace rozlaczajace hydrauliczne sa bo sam mam takie w c360 ale to ma sie do niczego.. bo sa to dwa miekkie złacza... to hydraulika ciecz.... a tu jedno takie drugie takie ma byc.... zasada jedna w hamulcach pneumatyczny ciagnik miekkie-przyczepa twarde... zarowno układ jedno jak i dwuobwodowy

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v