Ursus C-330 3P
 

Ursus C-330 3P

  • 13477 wyświetleń

Kolejny egzemplarz którego do produkcji seryjnej nie wdrożono


Informacje o zdjęciu Ursus C-330 3P


Rekomendowane komentarze

Gość marekfarmer

Napisano

  • Gość marekfarmer

Piękna maszyna szkoda że nie był produkowany bo przydałby mi się taki do nawozu i oprysków byłby idealny

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wisera
  • 532 3672

Czyli tu był silnik od MF235?

 

tak w c330 3P był silnik od MF235

szkoda że go nie wpuszczono do produkcji

Skąd wy te fotki bierzecie?

5 klikam

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Jacek99733
  • 18 518

Szkoda gdyby ursus teraz robił takie ciągniki na pewno byłoby duże zapotrzebowanie i byłby to przemysł na skalę światową,5 za fotkę i czekam aż dodasz więcej takich fotek

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rolniku360
  • 225 2541

mój wujek który pracował na gwarancyjnym to mówi że skrzynie tego nie wytrzymywały że jak poszedł w ciężko robotę to skrzynia za słaba i za lekki był tak samo z c360 4p

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelll48
  • 273 2380

Bardzo ciekawa ta atrapa... :)

Nie ma co gdybać, w tym przypadku, to coś musiało być nie tak, że nie wprowadzono do seryjnej produkcji.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1478 5807

własnie... jak poszedł do PGR i wytrzymał "jazdy testowe" ;) to dopiero wdrażano go do produkcji... a jak wiadomo , jak sie eksploatowano ciągniki w pgr... ;) to nic dziwnego, ze przez tyle lat tłukli 330,360, i serię 385... bo tylko to zdawało egzamin na PGR..:D

Ale po przedniej atrapie sadzę, że pare sztuk mogło pójść na eksport ( niedzwiadek na grillu ) ;) więc jest szansa, że par może wróci do Polski dla naszych fanów... ;) kiedys był na allegro 330 3p

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15608

Mi wydaję się ,że c-330 nie był docelowo przeznaczony na PGR więc Twoja teoria Finn co do tego prototypu jest raczej błędna ;)

 

Trzydziestki były raczej przeznaczone do prywatnych gospodarstw i kólek rolniczych .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • XMK13
  • 411 2261

Do PGR-ów pewnie też by kilka trafiło.

Jednak ciągnik to ciągnik więc jeśli nie dawał sobie rady z tym silnikiem to się nie nadawał do sprzedaży. Pewnie myślano nad tanim i szybkim wprowadzeniem nowego ciągnika, który byłby mocniejszy od 30-stki, a był nadal lekki i zwrotny. I jeśli się nie mylę, to przez zbyt słaby układ napędowy zaniechano ten projekt. Wzmocnienie napędu wiązałoby się z kosztami i zmianami w fabryce co na pewno nie byłoby opłacalne.

W C-360 3p połączenie silnika 3p z resztą od 360 nie wiązało się ze zmianami konstrukcji obu zespołów, było proste i tanie więc stąd seryjna produkcja 3p.

W C-330 3p i C-360 4p po prostu połączenie się nie udało.I skończyło się na prototypach.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelll48
  • 273 2380

W dodatku weźmy pod uwagę to, że prototyp C-330-3P dość długo starano wprowadzić do seryjnej produkcji, niestety bezskutecznie.(Ok 1982-86)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3164 13683

Może jak się nie udało z 330-3P to wprowadzili na rynek MF 235 przecież gabaryty podobne a tam wszystko wytrzymywało.Widać że polska na tamte czasy próbowała iść do przodu ale nie zawsze im się to udało. B) Ale i tak możemy być szczęśliwi że na rynek był wprowadzana 330 która nie jest legendą jak 330-3P czy 360-4P. :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelll48
  • 273 2380

MF 235 był wcześniej niż C-330 3P. I to z niego był silnik na przeszczep do C-330.

Sprawa była tego typu, że rolnicy mieli sentyment do tych maszyn..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • XMK13
  • 411 2261

Z tego prototypu mogli wykorzystać chociaż maskę. C-330 byłaby bardziej "cywilizowana".

Przyznam szczerze, że bardzo dziwi mnie mała ingerencja w ciągniki w kolejnych latach ich produkcji. ;[ Nie starano się jakoś ich ulepszać, modernizować, nawet tylko upodabniać. Również dziwi mnie bardzo to, że nigdy nie wprowadzono wspólnej maski dla wszystkich modeli. :huh: Te z C-330 i C-360 były podobne, cała seria ciężka miała kompletnie inne, a licencyjne miały jeszcze inne. C-362 miały podobne maski do serii ciężkiej i 4512 miał początkowo maskę od 912, ale tylko dlatego, że nie mieli jeszcze tych od MF-a. To tyle. <_< Co by przeszkadzało im, jakby wszystkim modelom dali jednakowe maski? Z kabinami było tak samo! <_<

Najgorsze jednak było to, że w pewnym momencie zaczęto nawet się cofać w rozwoju! :blink: Początkowo taki Ursus 5314 miał 'komfortową' kabinę i pompę tandem (łącznie 62l/min). W późniejszym okresie zakładano kabinę 'Koja' na ciągnik 'pomostowy', a pompę 'tandem' zastąpiono dodatkową pompą w moście (łącznie 45l/min). To było chore!!!

Jeśli w 30-stce nie można było zamontować 3p, to można było np. zwiększyć ilość biegów w skrzyni, zastosować w niej synchronizatory, założyć lepszy tłumik, wstawić wskaźnik poziomu paliwa, lepszą pompę hydrauliczną, wzmocnić podnośnik, itd. Można było również zrobić z 30-stki ciągnik sadowniczy...

I nic... Klepali te ciągniczki aż zaklepali Ursusa na "śmierć". ;[

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marcin349
  • 26 389

C-330 do pełni szczęścia brakuje: pompy hydro takiej o wydajności koło 35l, wspomagania, 4 obciążników z przodu, opon z tyłu minimum 13.6r28, no i biega pomiędzy 4 a 5 i tyle do zrobienia by było bo reszta była dobra, no i wiadomo kabina z prawdziwego zdarzenia i przenieść komin na bok a filtr bardziej schować, blokadę przerobić na taką na dźwignię. Podłoga w kabinie prawie równa, kabina zabudowana i szczelna no i tyle wystarczyło. Napęd pewnie i jest dobrą rzeczą ale przy 30 km to i tak byśmy tego nie wykorzystali więc lepiej niech by został 2WD. Czy ja wiem czy to jakieś trudne do zrobienia (oprócz skrzyni wiadome że jakoś to trzeba by było pomyśleć ale inż zobowiązuje) resztę myślę że jakby kasę dać to każdy by sobie to zrobił, no to do jasnej cholerki że się tak łagodnie wyrażę czemu fabryka tego nie poprawiła.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelll48
  • 273 2380

To wszystko co podałeś w ogóle już by C-330 nie przypominało... Ciapek ma swoje wady i za to go cenimy :)

Na owe czasy spełniał swoje zadanie w 100% :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rolnik554
  • 8 187

panie krystian360 zgodzę się z panem że przerabia jakiś facet c330 na c330 3p opis można znależć w tygodniku poradniku rolniczym egzemplarz z 2013 roku polega to na zmodyfikowaniu tarczy sprzęgłowej koszt około 150 -200 złotych oraz przystawka koszt około 300-400 złotych

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj