Skocz do zawartości

Ursus 14034


barti94

To już nie ten -U-R-S-U-S- którego pamiętam sprzed latsad.pngmellow.pngangry.png


Rekomendowane komentarze

Panowie nie wiem dlaczego wy płaczecie tak za tymi starymi modelami.Fakt muszę przyznać ze też mi szkoda modeli ciężkiej serii ale trzeba iść do przodu!.Modele ciężkiej serii miały już przestarzałe konstrukcje  silniki były naprawdę bardzo wytrzymałe ale też i miłe w słuchaniu:).Miały piękny wygląd i wgl ale to już nie są normy co były kiedyś  tylko  teraz wszystko liczy sie aby było ekologiczne dla środowiska.A wciąż wchodzą kolejne normy emisji spalin w ciężarówkach są euro5 to i w ciągnikach muszą być euro 3b czy jakoś tak.Ale wiedzcie że jeśli nawet jeśli nowy model z wyglądu wyglądał by tak samo jak stara 16nastka lub 12nastka a miała silniki nowoczesne to też byście narzekali bo to nie to jest co kiedyś....musimy sie z tym pogodzić ale już nie będzie powrotu tamtych silników..szkoda ale jednak powinniśmy sie cieszyć że ursus istnieje nie ważne pod jaką postacią ale że jest dalej:).

 

Odnośnik do komentarza

@Mathieu92 nie rozumiesz tego że klepanie tej samej blachy i takiego samego urządzenia przez wiele lat nie jest po jakimś czasie przestarzałe??Mi sie wydaje że tak ursus klepał 360 330 i ciężką serie wiele lat gdzie np fendt 311 i te starsze zostały wycofane z produkcji gdzie te stare modele posiadały silniki fendta jak sie nie myle a teraz montują z różnych podzespołów,to ursus czemu ma nie wprowadzić nowych modeli??(składając je z podzespołów)??Fendt przecież nazwy nie zmienił i dalej go chwalą ,Ursus też nie zmienił nazwy więc dalej istnieje więc w czym problem.??

Odnośnik do komentarza

Ja nie rozumiem tego waszego płaczu... Wszyscy narzekają na tego ursusa ale na JD czy NH złego słowa nie można powiedzieć...

Odnośnik do komentarza

Wolny rynek można mówić co chcesz do czasu aż powiesz coś na wyższego stołkiem od siebie wtedy możesz polecieć. Taki kraj. 

Z tego co wiem bo trochę na tym portalu przeczytałem komentarzy na temat ursusa to nikt tu nie płakał, jak już to kilka osób się smuciło a to nie to samo. Byłbym zapomniał, Ursusa już nie ma, teraz jest Pol-Mot pod znaną i potężną marką Ursus ale to tylko Pol-Mot prawdziwa moc Ursusa wygasła wraz ze sprzedażą. 


"@Mathieu92 nie rozumiesz tego że klepanie tej samej blachy i takiego samego urządzenia przez wiele lat nie jest po jakimś czasie przestarzałe??Mi sie wydaje że tak ursus klepał 360 330 i ciężką serie wiele lat gdzie np fendt 311 i te starsze zostały wycofane z produkcji gdzie te stare modele posiadały silniki fendta jak sie nie myle a teraz montują z różnych podzespołów,to ursus czemu ma nie wprowadzić nowych modeli??"

To co napisałeś jest bez sensu, nie wiem czy tak Ci wyszło czy tak chciałeś ale bez sensu. Przecież Ursus wycofał C-360 jak i C-330 z produkcji już dawno, tak samo jak i Fendt a obie marki klepały te same modele przez lata więc o co Ci chodzi? Owszem Fendt był już wtedy lepiej zaawansowany ale to nie wina Polaków. Powinieneś dziękować za takie modele jak C-360 czy C-330 oraz inne z serii ciężkiej bo gdyby nie one nie było by teraz tu u nas nowych zagranicznych marek. Winisz Ursusa za to, że klepał te same ciągniki? Fendt robił to samo ale Fendt od utworzenia fabryki do dziś działał sprawnie. Nikt nie zbombardował Berlina jednak Warszawę zrównano... Poczytaj historię, Ursus powstał gdy bracia Fendt byli małymi gnojami albo się jeszcze nie urodzili. Gdy Fendt stworzył pierwszy ciągnik, miał on chyba 6 KM Ursus miał już na swoim koncie silnik o mocach do 450 KM. Następnie z ciągników przeszli na maszyny dla wojska bo zbliżała się wojna i trzeba było wojsko zaopatrzyć a tylko Ursus mógł to zrobić. W czasie wojny fabrykę zrównano z ziemią a maszyny zabrali Niemcy, po wojnie część maszyn odzyskali ale był to ułamek wiec trzeba było od nowa budować potęgę. Coś koło roku 1960 Fendt się wybił bo wyprzedził Ursusa ale Fendt farmer o mocy 30 KM i C-325 powstały prawie równo, kto wie może Fendt wybił się na naszych maszynach zrabowanych z Ursusa?! Nadal twierdzisz, że to Ursus klepał te same modele? Myślę, że zdania nie zmienisz ale popatrz jak Ursus miał ciężko w porównaniu do Fendta. ;)
Odnośnik do komentarza

No tak dziękuję ze powstał ursus c 360 bo mam takiego, i nie mam co narzekać na niego robi ile mu sie uda zrobić wlać paliwo i jechać;).Ale trzeba zrozumieć jednak to że dawna moc ursusa czyli to co napisałem wygasła ale marka jest i to sie powinno liczyć,fendtowi też przecież stara moc wygasła czyli silniki fendtowskie,a teraz wsadzają silniki deutza,więc ursus też ma prawo wsadzić silnik iveco czy perkinsa do swoich ciągników.. ale jest nie dopuszczalne klepaanie starych silników (  były udane), ich normy obowiązują więc nie sądze aby stare silniki dało sie tak ooo unowocześnić aby uzyskiwały odpowiednie normy emisji spalin.A co do przejęcia logo ursusa... Popatrz ile jest koncernów np fiat agrii zjednoczył sie z new holland i już niestety logo fiat agri zamilkło na amen... wiec to dziękować że nie zlikwidowali logo ursusa a właśnie zlikwidowali własne logo firmy Polmot Warfama. Chciałbyś aby ciągniki z warszawy licencyjne miały nazwę polmot jakieś tam???Bo ja nie Ursus to była potęga i będzie jeszcze potęgą tylko dajmy im pracować nad swoimi modelami,niech czerpną pomysły z nowych technologii,niech to będzie ciągnik bez elektroniki tak jak stare ursusy,z dopracowanymi mechanicznymi skrzyniami z rewresem i elegancką kabiną wtedy znajdą nabywców.A i jeszcze jedno muszą mieć przystępną cenę i jakość:)

Odnośnik do komentarza

Ursus to była potęga i będzie jeszcze potęgą tylko dajmy im pracować nad swoimi modelami,niech czerpną pomysły z nowych technologii,niech to będzie ciągnik bez elektroniki tak jak stare ursusy,z dopracowanymi mechanicznymi skrzyniami z rewresem i elegancką kabiną wtedy znajdą nabywców.A i jeszcze jedno muszą mieć przystępną cenę i jakość:)

 

Ty się czytasz? Narzekasz, że Ursus klepał te same modele przez lata zamiast się rozwijać a teraz twierdzisz, że powinni klepać gołe mechaniki? W obecnych czasach klepanie samych mechaników to tak jak produkcja taczek na gumowych kółkach zamiast balonowych. Postęp jest obecny i elektroniki nie da się uniknąć bo jakby miała za zadanie więcej szkodzić niż pomagać to by jej nie opatentowano. \

Odnośnie wcześniejszej części komentarza to Fendt z tego co wiem nie został wykupiony a Ursus owszem. Fendt zmienił silniki ale Ursus też to poczynił za czasów prawdziwego Ursusa przecież Perkins był obecny w ciągnikach Ursus. Pol-Mot marką, popularnością jest sto metrów pod Ursusem więc zmiana loga na Ursusowskie dało im plus bo myślą, że ludzie polecą na potęgę Polskiej marki i kupią turecki wyrób. Jakby dla przykładu Pronar wykupił logo Fendta to też by produkowali Pronary pod logiem Fendta licząc na popularność marki - to jest właśnie marketing. Co znane to chętniej wybierane. Możesz mieć swoje zdanie a wręcz powinieneś je mieć ale są takie sprawy które da się udowodnić zapisem w historii czy logicznie myśląc dlatego wtedy trzeba mieć wyrobione zdanie przez przykłady i argumenty a nie tylko tak bo tak. ;) 
PS: Chciałbym aby Ursus się odrodził ale za dużo przeszedł aby mógł dorównać markom stojącym o kilkanaście szczebli wyżej na drabinie technologii i popularności. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem nie obrażając tutaj nikogo to dla większości z was będzie wydawać się to dziwne ale moim zdaniem to konsumenci czyli my rolnicy wykończyliśmy sami ursusa tylko taki co ma zachodnią maszynę nic na ten temat nie powie. Gdyby każdy kupował ursusa w chwili czasu kryzysu fabryki to dziś mieli byśmy inne zdane na temat tych maszyn bo gdy jest klient to są pieniądze a gdy są pieniądze to są modernizację i ulepszenia.

Odnośnik do komentarza

w poprzednich latach gdy na wystawach stały te same 12-stki czy 16-stki to każdy narzekał że nic się nie zmienia że wciąż to samo klepią, teraz gdy się ursus zmienił całkowicie to też wam źle że nie robią starych ciągników tylko nowe, jakby nie zrobili to i tak się nie podoba

Odnośnik do komentarza

Kamillo w Rybniku jest szpital psychiatryczny dla Ciebie... Jest dokładnie odwrotnie jak piszesz(chyba takich pierdól ci Jarek od zakamuflowanej opcji tego naopowiadał), to Polacy kradli technologie Niemcom, miedzy innymi ukradli Lanz Bulldoga zgarniając go żywcem z propagandowych ziem odzyskanych i podpisujac sie potem na nim Ursus c 45.... Tak samo było z fabrykami maszyn rolniczych w Loewen(Lewin) i Brieg(Brzeg). Polacy i Ruscy robili tak z wszystkimi niemieckimi zakładami, wywozili z fabryk maszyny do produkcji i przemalowując je wracali do tych samych fabryk po paru latach w propagandowym geście polsko-ruskim, tylko byli tacy glupcy że tabliczek znamionowych nie poodkrecali...smile.png Ile jeszcze tego można wymieniać a potwierdzaja to naoczni świadkowie...

 

Fendt nigdy NIE MIAŁ swojego silnika, montowal MWM, MANa i teraz montuje DEUTZa....Skrzynie w 500, 800 były z ZFa...

Odnośnik do komentarza

Polać temu wyżej...


 


Jakby nie patrząc nigdy nie było polskiego ciągnika, wszystko jest zżynane, podpatrywane albo licencjonowane.. 60-tka to w gruncie rzeczy gorszy Zetor (gorszy bo oryginalnie 4011 miał amortyzację osi, w postaci takich cylindrów jak w osi przedniej c385), ciężka seria to głównie robota Czechosłowaków, którym narzucono w 1968 kontrolę.. ktoś powie że c325 jest polski, ale jest w błędzie- wiele rozwiązań, w tym skrzynia biegów, jest zerżnięte z Zetor 25, tylko c325 jest ulepszony. Tak samo kombajny- Z040 i dalsze Supry czy Rekord-> Clayson (a skrzynia biegów w Rekordach to ZF.. potem ją zerżnęli), Gigant-> Fahr, BS-> Claas Commandor..


 


Dlatego zanim ktoś napisze że w tym kraju wszystko jest polskie, tylko niemcy najechali i wszystko zrabowali, niech weźmie sztachetę, walnie się w łeb, poszuka podręcznika od historii a potem prześledzi historię poszczególnych konstrukcji.


 


Co do Fendta to w 1996 został kupiony przez AGCO i tyle..


 


 


Wracając do tematu.. zamiast biadolić że to nie to co kiedyś, cieszcie się że w ogóle coś jest, a marka nie zniknęła z rynku.

Odnośnik do komentarza

Polać temu wyżej...

 

 

 

Jakby nie patrząc nigdy nie było polskiego ciągnika, wszystko jest zżynane, podpatrywane albo licencjonowane.. 60-tka to w gruncie rzeczy gorszy Zetor (gorszy bo oryginalnie 4011 miał amortyzację osi, w postaci takich cylindrów jak w osi przedniej c385), ciężka seria to głównie robota Czechosłowaków, którym narzucono w 1968 kontrolę.. ktoś powie że c325 jest polski, ale jest w błędzie- wiele rozwiązań, w tym skrzynia biegów, jest zerżnięte z Zetor 25, tylko c325 jest ulepszony. Tak samo kombajny- Z040 i dalsze Supry czy Rekord-> Clayson (a skrzynia biegów w Rekordach to ZF.. potem ją zerżnęli), Gigant-> Fahr, BS-> Claas Commandor..

 

 

 

Dlatego zanim ktoś napisze że w tym kraju wszystko jest polskie, tylko niemcy najechali i wszystko zrabowali, niech weźmie sztachetę, walnie się w łeb, poszuka podręcznika od historii a potem prześledzi historię poszczególnych konstrukcji.

 

 

 

Co do Fendta to w 1996 został kupiony przez AGCO i tyle..

 

 

 

 

 

Wracając do tematu.. zamiast biadolić że to nie to co kiedyś, cieszcie się że w ogóle coś jest, a marka nie zniknęła z rynku.

 

No i nareszcie jakiś głos rozsądku, a nie biadolenie bez sensu i tworzenie nowej historii przykłady poparte rozsądnymi porównaniami, a nie lanie wody, takich ludzi powinno być więcej. Niestety jak ktoś widzi made in poland na tabliczce i wie że w Polsce była fabryka ursusa to myśli że polacy stworzyli ten ciągnik od podstaw i gdyby nie wojna to byłby to najlepszy ciągnik na świecie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v