Skocz do zawartości

D-47

Tak się zastanawiam ile ona jest warta... Może ktoś wie ile można za nią dać? Patrzę na Allegro to za pordzewiałe z burtami samoróbkami i na wąskich laczkach chcą jak za złoto. Jak mam dać 10 tysi za pomalowaną na rdzę D-47 to wolę nową na kredyt. Ale mniejsza o to prosiłbym za wycenę tej tutaj i... jak widać na fotach burty do wymiany, podłoga lepiej też ale to kolejna kasa, trochę pogięta na bokach i trzeba uszczelniać żeby zboże nie wylatywało wiec przydało by się wymienić, 3 koła kupione nowe jakieś 8 lat temu w tym 4 przestała w stodole, 1 koło do wymiany, jedna felga trzyma się na 3 szpilkach bo 2 latają nie wiem czy to da się wymienić, gdy wywraca się na tył to początkowo całą skrzynię chyli na bok ale potem jakoś się prostuje to chyba wina tego iż nie dostają łapy jak widać na zdjęciu, jak już się wywróci i skrzynia wraca to nie wskakuje w zatrzaski, trzeba szarpnąć (to chyba wina pogiętych zatrzasków, z tył8u jak widać na foto zgięta rama i tak się zastanawiam czy dało by się naprostować czy trzeba ciąć i wspawać nowy prosty profil, nie wiem czy hamulce działają bo nie sprawdzałem, siłownik zalany olejem choć plamy pod przyczepą nie widziałem, dodatkowo jak się kipruje na bok a jest równa skrzynia zboża to najpierw idzie przód potem tył czyli chyba rama kiepska albo te zatrzaski tak trzymają i musi je wyrwać, oświetlenie chyba nie działa bo gdy podpinam pod ciągnik to pali mi bezpieczniki. Tak po za tym zarejestrowana choć jest mi to zbędne. Ja się nie orientuję ile można za nią dać więc pytam tutaj. I ogólnie... ile może kosztować naprawa pieniędzy i czasu bo może nie jest warta zachodu? ;P


Informacje o zdjęciu D-47


15 komentarzy

Rekomendowane komentarze

W rzeczoznawcę nie będę się bawił bo nie znam cen przyczep ale jak ją kupisz za te 2-3tys. to chyba dobra cena. 


Ceny nowych są po prostu kosmiczne. Mam swoją 20-letnią D-732 i nie widzę sensu kupowania nowej. (nawet na MGR bo o 100% własnych środków już nie wspomnę) Może za rok ją odnowię (sam lakier) i będzie drugie 20 lat bezawaryjnie działała. 


Wg. google waży 2040kg

@Kamillo0 te przyczepy maja slaba rame, zimnogiete profile, potrafi sie lamac przy wywrocie na tyl czy po przeladowaniu


waga to jakies 1800-1900 kg


jesli chcesz miec dobra wywrotke na 3 strony pomysl nad d55

Wójo nabył taką przyczepę przed żniwami z przetargu od skr-u.Wygląd prawie identyczny jak ta na zdjęciu. Burty orginalne, rama prosta ale gdy sie  podnosi do tyłu to trochę ja sciąga na bok pózniej idzie prosto i nie zawsze chce wpaśc w zamki, resory z przodu do wymiany, instalacja do roboty, siłownik do uszczelnienia, hamulce do przejrzenia, zarejestrowana brak przeglądu za cene 3850 netto

a u nas gościu sprzedał jakieś 7 lat temu przyczepe , chyba HL`ka 10 ton ładowności na bliźniaku,w idealnym stanie, nowe gumy, hamulce brzytwa, no ogólnie igła wszytsko bo chodziła za jelczem i sprzedał za 3500 ;/ zanim sie dowiedział starszy to poszła do innego rolnika z okolicy...

@Kamillo0 te przyczepy maja słaba ramę, zimnogiete profile, potrafi się łamać przy wywrocie na tył czy po przeładowaniu

 

 

Głównie ustępują w momencie przeładowania i na nierównym terenie.

 

 

 

Czyli mówicie, że d-55 lepiej. One są już 6 tonowe więc też tak myślałem ale zazwyczaj są z pogiętymi podłogami i starymi burtami więc to kolejne 2 tysie na remont. Więc ile można max dać za taką D-55? na allegro z tego co widzę stoją po 12-14 tysi no ale sorry 12 tysi za D-55 kilkudziesięciu letnią to według mnie też dużo. I taki konkret odnośnie ogumienia bo w w takich jak ta d-47 są te szersze kółka montowane i pytanie moje brzmi czy d-47 też na takich szły niektóre bo widzę same na 20 i wąskich a to mi się na mokre łąki nie uśmiecha?

 

Danielu na młodego jak najbardziej bo teraz musisz wyłożyć całe 40 za np 8t ale potem wychodzi tylko 20 to lepiej dać za nową 20 niż za te 6 HL co sprzedają odnowione na allegro i nie wiadomo ile razy już były spawane amatorsko. Ja jestem tego zdania, że stare mocne ale co nowe to nowe.

 

 

Ja bym ją odnowił nowe burty podłoga światła i jedna opona i potrzyma ci jeszcze z 6 dobrych lat. 2 tysiące za remont + farba i światła i przyczepa jak ta lala. jak to mówią co swoje to swoje zawsze wiesz co w niej stuka.

2 tysiące na tyle co wymieniłeś nie starczy. Burty to 1000 bądź z kawałkiem, opona od 400 w górę, komplet oświetlenia 120-150,o podłodze dokładnie nie powiem bo nie wiem ale też raczej tania nie jest i farba a ona też z nieba nie leci :D Myślę, że wyremontować trzeba  to co napisałeś plus tylną ramę naprostować i wzmocnić oraz dać nowe profile na krańcach podłogi. Koszt na pewno przekroczy 2500 tys a może i 3000 tysie. Dzięki panowie za odpowiedzi ale chyba i tak zrezygnuję bo rzeczywiście słaba konstrukcja a jak dla mnie to ona już mała jest trzeba mocniejszą i nadstawki. ;)


Jeszcze tylko bym się spytał jakie można założyć inne laczki na D-55 jakieś szersze i w miarę tanie, oczywiście nówki?

na allegro znajdziesz laczki od naczep przerabiane pod te przyczepy albo chyba mógłbyś założyć od stara 660 (ale tu nie jestem pewien czy pasują) za ok 200 zł za sztukę z oponą z wojska czyli prawie jak nowe bo jak trafisz na oponę z magazynu to będzie jak nówka tylko trzeba pojeździć po demomobilach i poszukać ;)

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×