Skocz do zawartości

News

  • wpisów
    3126
  • komentarzy
    244
  • wyświetleń
    1781720

Współtwórcy bloga

Valtra modernizuje i rozwija swoją fabrykę w Suolahti


 

N

Niedawne inwestycje w fabryce w środkowej Finlandii umożliwiły ulepszenie obsługi klienta poprzez zwiększenie wydajności produkcji i poprawę warunków pracy wielu spośród 1200 pracowników.

 

701A4370.jpg

Duże inwestycje dla dużych ciągników

Najbardziej zauważalną zmianą w fińskiej fabryce jest nowa lakiernia Valtry o powierzchni 2000 m2. Ten imponujący budynek znajduje się bezpośrednio przy głównej linii montażowej. Podstawowym założeniem podczas budowy nowej lakierni było zapewnienie wysokiej jakości malowania oraz zwiększenie wydajności procesu.

W nowej lokalizacji zmontowane podwozia ciągników są przenoszone z linii montażowej do nowej lakierni za pomocą wózków samojezdnych AGV (ang. automated guided vehicles). Następnie podwozia są mocowane i przenoszone za pomocą przenośników podwieszanych. Ta podwieszana metoda transportu i dodatkowa przestrzeń w nowym budynku pozwala na bardziej wydajne procesy mycia i suszenia. Ponadto roboty malujące i gruntujące mają pełny dostęp do podwozia z obu stron, dzięki czemu mogą pracować z największą wydajnością.

Stara lakiernia została wybudowana w 1969 roku i mieściła się w głównej hali montażowej. Chociaż technologia malowania rozwijała się przez lata, istniejąca lakiernia nie była wystarczająco duża, aby pomieścić najnowsze ciągniki Valtra o dużej mocy – serie Q i S. Przeniesienie lakierni zwolniło miejsce na linii montażowej i umożliwiło przyspieszenie tempa produkcji. Warunki pracy w zakładzie montażowym również uległy znacznej poprawie, ponieważ wyeliminowano uciążliwy hałas, ciepło i wilgoć pochodzące ze starej lakierni.

 

701A4365.jpg

Większa produktywność i wydajność fabryki przekładni

Valtra rozbudowuje i modernizuje również fabrykę przekładni w Suolahti, w której produkowane są obecnie przekładnie stosowane w ciągnikach serii N i T. Ponadto przekładnie Powershift produkowane w Suolahti dostarczane są na rynek Ameryki Południowej, a komponenty przekładni wysyłane są również do innych zakładów AGCO. W przyszłości przekładnie AGCO CVT stosowane w seriach Q i S będą również produkowane w Finlandii.

Nowe stanowisko do testowania przekładni umożliwi rozszerzenie produkcji ciągników o większej mocy, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów.

Do pozostałych, niedawnych inwestycji należy między innymi nowy zautomatyzowany system produkcyjny FMS 5 (Flexible Manufacturing System), który jest połączony z magazynem materiałów i dwoma najnowocześniejszymi stanowiskami do obróbki skrawaniem. System ten zapewnia stałą jakość i jednocześnie pozwala na zwiększenie wydajności. Trzy dodatkowe centra obróbcze zakończą tworzenie FMS na początku 2024 r.

Tiina Herlevi, dyrektor ds. produkcji Valtra EME, podkreśla znaczenie bezpiecznej, zrównoważonej i wysokiej jakości produkcji w Suolahti: „Inwestujemy w technologię, która nie tylko poprawia jakość i wydajność naszej produkcji, ale także poprawia bezpieczeństwo i warunki pracy naszych pracowników. Dzięki zwiększonej automatyzacji i precyzyjnej obróbce nasi operatorzy mogą pracować w czystszym i cichszym środowisku”.

Inwestowanie w możliwości badawczo-rozwojowe

W drugiej połowie 2024 r. dzięki uruchomieniu zupełnie nowego centrum walidacji zespoły inżynieryjne będą mogły korzystać z przyspieszonych wyników testów. Budynek o powierzchni 850 m2 z pełną klimatyzacją umożliwi testowanie całych ciągników lub poszczególnych modułów w ekstremalnie wysokich lub niskich temperaturach oraz przy różnym poziomie wilgotności powietrza – niezależnie od pogody na zewnątrz.

- „Nowe centrum walidacji usprawni procesy inżynieryjne i badawcze, co jest korzystne zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Wkrótce będziemy mogli dokładnie testować moduły ciągnika pod obciążeniem i w ekstremalnych temperaturach przez cały rok tutaj, w Suolahti. Ta zmiana przyspieszy rozwój i testowanie na przykład przyszłych źródeł energii i technologii w ekstremalnych temperaturach lub technologii zarządzania temperaturą w kabinie” – wyjaśnia dyrektor ds. inżynierii Valtry, Henry Palonen.

Wizyty w fabryce Valtra

Valtra organizuje wyjazdy do fabryki i wizyty dla specjalnych grup. Podczas wizyt klienci mogą na własne oczy zobaczyć wiele z ostatnich inwestycji, a także niedawno odnowione centrum dla zwiedzających i sklep znajdujący się w budynku Atrium. Goście mogą również odwiedzić odnowione Valtra Unlimited Studio, znajdujące się obok specjalnej linii kolejowej, którą ciągniki opuszczają fabrykę, oraz centrum AGCO Reman, które dostarcza regenerowane silniki, przekładnie i części klientom Valtra.

Valtra stale poprawia wydajność i zrównoważony rozwój swojej produkcji. Od 2022 roku fabryka wykorzystuje w 100% energię odnawialną, a od ponad pięciu lat wykorzystuje odnawialny olej napędowy do testów i pierwszego tankowania ciągników.
 

Źródło: informacja prasowa AGCO

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v