Skocz do zawartości

News

  • wpisów
    3126
  • komentarzy
    244
  • wyświetleń
    1781720

Współtwórcy bloga

STEYR® WPROWADZA TECHNOLOGIĘ HYBRYDOWĄ


NNa targach Agritechnica 2023 firma STEYR® Traktoren zaprezentowała technologię Konzept, przedstawiając hybrydową przekładnię bezstopniową CVT, model konstrukcyjny, który już sprawdza się w terenie i przybliża moment wprowadzenia wielu technologii Konzept do produkcji.

Hybrydowa przekładnia bezstopniowa CVT, oparta na sprawdzonej platformie STEYR 6175 Impuls CVT, oferuje wiele funkcji zaprezentowanych wcześniej w ciągniku Konzept i hybrydowym układzie napędowym Konzept. Jednakże, podczas gdy były to koncepcje w trakcie opracowywania, Hybrid CVT jest w pełni działającym ciągnikiem, który jest blisko gotowości do produkcji.

Przekuwanie koncepcji w rzeczywistość

Ciągnik STEYR Hybrid CVT łączy w sobie kluczowe zasady STEYR Konzept i hybrydowego układu napędowego Konzept, aby stworzyć maszynę niemal gotową do produkcji. Jedną z kluczowych cech Hybrid CVT jest to, że choć opiera się on na platformie STEYR 6175 Impuls CVT o mocy 180 KM (znamionowej), udało się zapewnić mu moc wyjściową największego modelu w powyższej gamie, który generuje aż 260 KM (maks.). CNH Industrial Funkcja E-CVT oznacza, że ciągnik jest napędzany wyłącznie w trybie hybrydowo-elektrycznym z mocą do 75 kW i niską prędkością obrotową wynoszącą 1100 obr/min, co przekłada się na większy komfort przy niestałych obciążeniach WOM, takich jak praca z dużymi prasami kostkującymi, oraz utrzymywanie prędkości jazdy dzięki napędowi elektrycznemu, bez połączenia mechanicznego z silnikiem. Szybszy, bardziej reaktywny system E-Shuttling  zapewnia o 41% sprawniejsze manewrowanie przy niskich prędkościach obrotowych silnika i zmniejszenie zużycia paliwa o 15%.

Napęd elektryczny przynosi inne korzyści zarówno operatorom, jak i właścicielom. E-Steering zwiększa przyspieszenie osi przedniej podczas pokonywania zakrętów z  prędkością jazdy w terenie, aby zmniejszyć promień skrętu o 15% i przyspieszyć manewrowanie o 20%,CNH IndustrialJest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii superkondensatorów, która umożliwia magazynowanie energii elektrycznej generowanej przez ciągnik, na przykład podczas jazdy w dół, w celu wykorzystania jej w razie konieczności, takiej jak doładowanie wymagane w tej sytuacji. 

Dzięki systemowi E-Torque Vectoring moment obrotowy jest kierowany na przednie lub tylne koła w zależności od potrzeb, tworząc zmienny system napędu na 4 koła na  żądanie. Podczas pracy w polu koła przednie są napędzane elektrycznie z taką samą prędkością jak koła tylne, co zapewnia optymalną przyczepność do podłoża, zmniejszając zużycie paliwa, zużycie opon i uszkodzenia gleby/upraw w wyniku ślizgania się maszyny. Oznacza to również, że napęd na 4 koła może być używany na drodze, bez ryzyka zużywania/uszkodzenia opon i dyskomfortu kierowcy. Funkcja E-Braking utrzymuje stałą prędkość ciągnika na pochyłościach i wykorzystuje elektryczny układ napędowy jak zwalniacz, aby zminimalizować zużycie hamulców i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy. Funkcja E-Torque Filling zmniejsza średnio o 6% wahania prędkości spowodowane przez twarde/miękkie podłoże podczas pracy z narzędziami do uprawy ziemi. Rezultatem jest stała wyższa prędkość jazdy, przekładająca się na większy komfort, precyzję i wydajność pracy.

Tryb E-Eco został zaprojektowany, aby umożliwić użytkowanie ciągnika podczas lekkich prac i transportu na najwyższym możliwym poziomie wydajności w zależności od  połączenia mocy napędu elektrycznego i przekładni bezstopniowej, z możliwością zmniejszenia zużycia paliwa o 5-10%. STEYR Hybrid CVT może również zasilać elektrycznie kompatybilne narzędzia za pośrednictwem technologii E-Implement, zapewniając do 75 kW przy 700 V za pośrednictwem standardowego portu AEF, aby  napędzać ich funkcje i, w razie potrzeby, ich koła.

- „W ciągu zaledwie czterech lat od zaprezentowania ciągnika STEYR Konzept, a następnie hybrydowego układu napędowego Konzept, przenieśliśmy kluczowe koncepcje projektowe do punktu produkcji” - mówi Christian Huber, dyrektor zarządzający CNH Industrial Austria i wiceprezes ds. globalnego zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki. „Naszym zamiarem było od zawsze stopniowe przechodzenie od koncepcji do rzeczywistości dzięki opracowanym przez nas innowacjom Konzept, a dzięki hybrydowej przekładni bezstopniowej STEYR myślę, że jasno wyraziliśmy nasz zamiar przełamania nowych barier dzięki innowacyjnej technologii i zintegrowaniu jej w ciągniku, co zapewni klientom większą wydajność, produktywność i komfort jazdy”. 

Źródło: informacja prasowa CNH Industrial

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v