News

Autorzy tego bloga

Magnum Rowtrac marki Case IH

blog-0156968001425024929.jpg

Innowacyjna koncepcja zapewniająca maksymalne osiągi i skuteczną ochronę gleby

 

 

Łączący w sobie zalety ciągników kołowych i gąsienicowych nowy Magnum Rowtrac marki Case IH przewyższa je oba pod względem osiągów, jeżeli chodzi o zwrotność, przyczepność do podłoża, siłę uciągu oraz skuteczną ochronę gleby. Marka Case IH jest przekonana, iż ta "rewolucyjna" koncepcja zastosowana w standardowym ciągniku sprawdzi się i będzie zyskiwać sobie coraz większą popularność wśród rolników uprawiających duże areały, czyli gospodarstw i firm silnie uzależnionych od efektywnej i punktualnej realizacji prac przy równoczesnej ochronie gleby. Wraz z wersją kołową, Magnum 380 CVX Rowtrac zdobył tytuł "Tractor of the Year 2015" przyznawany przez jury składające się z 23 niezależnych dziennikarzy reprezentujących poczytne czasopisma branżowe wydawane w 23 krajach Europy.

 

Innowacyjna koncepcja opracowana z myślą o doskonałych osiągach i wszechstronności

Zapewniający doskonałą moc i efektywność Magnum Rowtrac jest zwrotny i wszechstronny jak ciągnik kołowy, a równocześnie swobodnie porusza się po gruncie podobnie jak maszyna gąsienicowa. Dostępny jest w dwóch wariantach szerokości gąsienic: 610 mm i 762 mm - oba gwarantują doskonałą przyczepność do podłoża i dużą siłę uciągu przy równoczesnym minimalnym ubijaniu gleby nawet podczas skrętu na pełnej mocy, jak również o wiele płynniejszą jazdę i jeszcze lepszy komfort operatora. "Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła rok 2015 "Międzynarodowym Rokiem Gleby" - a my jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia na rynek tego innowacyjnego ciągnika właśnie w tym roku. Czerpiący z niezrównanego doświadczenia w dziedzinie pojazdów gąsienicowych, zdobywanego sukcesywnie przez markę Case IH począwszy od wprowadzenia na rynek legendarnego modelu Quadrac w roku 1997, Magnum Rowtrac opiera się na zasadach zastosowania czterech punktów styku z gruntem w celu zmniejszenia ubijania gleby oraz na koncepcji trójkątnych gąsienic z napędem dodatnim, składających się z gumowej gąsienicy z występami, napędzanej przez duże koło napędowe w celu zapewnienia efektywnego przenoszenia mocy do gruntu" - mówi Dany Stuart, Case IH Product Marketing Manager Tractors for Europe, Middle East & Africa.

 

 

 

 

Magnum_380_CVX_C14_075.jpg

 

Przenoszenie mocy zostało zoptymalizowane przez ekskluzywne gąsienice tylne oscylujące i obracające się w celu zachowania płaskiego śladu, dzięki czemu na ciągnik nie wpływa negatywnie obciążenie zaczepu trzypunktowego ani belki zaczepowej. W przeciwieństwie do maszyn z bliźniaczymi gąsienicami, Magnum Rowtrac powoduje bardzo niewielkie "porysowanie" gleby, nawet podczas ostrych skrętów na uwrociach, co zmniejsza potrzebę dodatkowych przejść w celu skorygowania szkód. "W porównaniu do maszyny z bliźniaczymi gąsienicami rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w modelu Rowtrac znacznie zmniejszają nacisk wywierany na glebę, ciężar przenoszony z przodu do tyłu oraz ilość ruchów wahliwych do przodu/do tyłu. Umożliwia to również korzystanie z blokad mechanizmów różnicowych, które wchodzą w skład konfiguracji standardowej ciągników Rowtrac w celu zmaksymalizowania przyczepności do podłoża w trudnych warunkach; funkcja ta jest niedostępna w maszynach wyposażonych w bliźniacze gąsienice - podkreśla Stuart.

 

DUŻA MOC I EFEKTYWNOŚĆ

Dostępne są trzy modele (310, 340 i 380), wszystkie napędzane silnikiem Cursor 9 o poj. 8,7 l, wytwarzanym przez FPT Industrial. Magnum 380 CVX Rowtrac osiąga moc znamionową 380 KM przy prędkości obrotowej 2000 obr./min., zaś w przypadku uruchomienia doładowania Power Boost jego moc może ulec zwiększeniu nawet do 435 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 1806 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1400 do 1600 obr./min. "Kluczową zaletą tego wydajnego, sześciocylindrowego silnika o dużej mocy jest technologia Hi-eSCR spełniająca wymogi europejskich norm dotyczących emisji (Stage IV -Tier 4 Final). Prosty i skuteczny system pozwala również maszynom Case IH osiągnąć wyjątkowo niewielką częstotliwość wymiany oleju – co 600 godzin" - objaśnia Dan Stuart.

 

 

Magnum_380_CVX_C14_121.jpg

 

Klienci mają do wyboru zarówno pełną przekładnię napędową powershift, jak i zaawansowaną przekładnię CVX, obejmującą cztery zakresy mechaniczne, pozwalające osiągnąć bardzo wysoki poziom wydajności mechanicznej. Są one łatwe w obsłudze i zapewniają płynne przenoszenie mocy w zakresie od 0 do 40 km/h bez konieczności użycia dźwigni lub przełącznika. Przekładnia CVX umożliwia operatorowi ustawienie wstępne trzech regulowanych prędkości docelowych w celu zoptymalizowania prędkości roboczych podczas wykonywania różnych prac.

 

Wydajność i komfort

System automatycznego zarządzania wydajnością (APM) opracowany przez markę Case IH automatycznie osiąga optymalną równowagę pomiędzy silnikiem a przekładnią napędową, podczas gdy funkcja Active Hold Control zapobiega staczaniu ciągnika w przypadku zatrzymania na pochyłości bez konieczności użycia sprzęgła lub hamulców. Funkcja kontroli zarządzania pracą na uwrociach HMC umożliwia operatorowi zarejestrowanie funkcji pracy na uwrociach, zwiększając efektywność powtarzanych sekwencji czynności w polu.

 

"Komfort operatora jest jednym z priorytetowych aspektów dla inżynierów marki Case IH", kontynuuje swoją wypowiedź Stuart. "Właśnie dlatego jednym ze specjalnych rozwiązań zastosowanych w ciągnikach Rowtrac jest kabina Surveyor o imponującej przestrzeni wewnętrznej sięgającej 3,1m3 oraz przeszklonej powierzchni zajmującej aż 6,4m2 , zapewniającej doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, w połączeniu z wiodącym w branży poziomem hałasu we wnętrzu kabiny, wynoszącym zaledwie 67 dBa oraz w pełni zintegrowanym systemem radiowo-telefonicznym Bluetooth i udoskonalonym podłokietnikiem Multicontroller. Maksymalny komfort operatora osiągnięto dzięki standardowemu zawieszeniu kabiny zmniejszającemu drgania i stabilizującemu kabinę poprzez zminimalizowanie ruchów w kierunkach przód-tył oraz góra-dół. Pięć ustawień umożliwia operatorowi osiągnięcie optymalnej płynności jazdy, podczas gry półaktywne tłumienie automatycznie kontroluje ruch fotela."

 

 

Magnum_380_CVX_C14_G_057_1840_1228.jpg

 

Duża precyzja, efektywne oświetlenie

Technologia rolnictwa precyzyjnego ma obecnie istotne znaczenie dla ciągnika o tak dużej mocy, dlatego Magnum Rowtrac jest dostępny ze zintegrowanym automatycznym systemem prowadzenia AccuGuide opracowanym przez Case IH i stanowiącym część platformy technologicznej AFS tej marki. System ten odbiera dane dotyczące korekcji z anteny 372, która jest kompatybilna zarówno z satelitami GLONASS, jak i GPS, natomiast technologia xFill poprawia niezawodność działania nawet do 20 minut, również w przypadku utraty sygnału RTK" - tłumaczy Stuart. Opcjonalny system telematyczny AFS Connect wykorzystuje połączenie globalnego systemu pozycjonowania i technologii telefonii mobilnej, aby przesyłać i odbierać dane dotyczące maszyny, dane agronomiczne oraz informacje o miejscu pracy maszyny.

 

"W celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej pracy w godzinach nocnych ciągniki Magnum Rowtrac wyposażono również w imponujący pakiet oświetlenia z opcjonalnym, 360-stopniowym oświetleniem obejmującym 14 lamp LED i trzy lampy HID" - dodaje Dan Stuart.

 

Marka Case IH szacuje, iż pierwsze ciągniki Magnum Rowtrac trafią do klientów z Europy, Środkowego Wschodu i Afryki pod koniec roku 2015.

 

 

 

 

Magnum_380_CVX_C14_143.jpg

 

 

Szybki przegląd informacji dotyczących Magnum Rowtrac:

# Połączenie podwozia kołowego i gąsienicowego;

# Duża zwrotność i wszechstronność w połączeniu z płynnym poruszaniem się po podłożu;

# Blokady mechanizmów różnicowych dostępne w konfiguracji standardowej w celu zmaksymalizowania przyczepności do podłoża;

# Pięciopunktowy układ zawieszenia osi przedniej, znacznie poprawiający jakość jazdy;

# Maksymalny moment obrotowy rzędu 1806 Nm osiągany przy prędkościach obrotowych od 1400 obr./min. do 1600 obr./min. oraz moc sięgająca 435 KM w przypadku zastosowania doładowania Power Boost;

# Silnik spełniający wymogi norm emisji Stage IV/Tier 4 Final dzięki technologii Hi-eSCR;

# Pełna przekładnia Powershift lub zaawansowana przekładnia napędowa CVX;

# Komfortowa kabina Surveyor z udoskonalonym podłokietnikiem Multicontroller;

# Dostępny ze zintegrowanym automatycznym systemem prowadzenia AccuGuide marki Case IH.

 

 

Źródło: informacja prasowa Case IH

agrofoto

1096 wyświetleń


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.