Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ostatnim czasie jestem atakowany na GG jak podłaczyć-pozwoliłem sobie wrócić ponownie do tego tematu.

 

alternatorc330wn0.jpg

 

plik do pobrania

http://www.elektrotech.info/html/download.php?id=8772

 

Układ nie posiada wskaźnika ładowania-mam wskaźnik cyfrowy-ale niebawem wstawie modyfikację z kontrolką ładowania

 

 

Parę fotek-montaż w C-328

 

p8190001xz1.jpg

p8190003oi3.jpg

p8190004ey5.jpg

p8190005fa9.jpg

p8190006xu5.jpg

 

 

Parę uwag.

wyrzucamy wszystkie kable co łaczyły regulator napięcia prądnicy oraz kable prądnicy

podłaczamy wg schematu instalację.

Co do samego montażu trzeba przypiłować górę alternatora najlepiej szlifierką-jest trochę zabawy inaczej alternator nie będzie w pionie.Używamy uchwytu z prądnicy wstawiając odpowiedni kawałek ciękiej rurki oraz szukamy długiej śruby aby tio razem umocować.Od dołu uchwytu prądnicy robimy mocowanie kawałek płaskownika ze śróbą -przykręcamy do wspornika.Patrząc na obrazek mamy złudzenie że pasek opiera się o wspornik-nic podobnego jest luz 1cm inaczej mi się nie udało,ale można deszko szlifnąć po wsporniku-delikatnie aby zwiększyć prześwit.

 

ps

Ciagnik-blok trochę odrapany ale niestety udało mi się wymyć kercherem do malowania-brakło czasu

Jesli są pytania proszę

Pozdrawiam PIOTR

Opublikowano

Witam.

 

A w jaki sposób zamienić ( podłaczyć alternator ) zamiast prądnicy, gdy mam regulator prądnicy na którym są wyjścia oznaczone 16, 19, 18 ? Alternator wyglada identycznie jak ten na wcześniejszych zdjęciach. W tej chwili do zacisków regulotora mam podłączone: na 16 - obudowa prądnicy, na 19 przewód od amperomierza, na 18 przewód wychodzący z powierzchni prądnicy, drugi przewód wychodzacy z powierzchni pradnicy jest podłączony z boku do obudowy regulatora. Regulator jest produkcji Elmot. Dodatkowo w całym układzie elektrycznym mam + na masie.

 

Pzdr Jakub

Opublikowano

Po pierwsze po żadnym pozorem nie podłaczaj regulatora od pradnicy do alternatora. One ze soba nie wspólgraja.

Po drugie aby załozyc alternator musisz przełożyć akumulatory tak abys miał minus na obudowie ciagnika.

Nie kombinuj tylko kup za 12 zł elektroniczny regulator i bedzie działać.

Opublikowano

Witam.

 

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie odnosnie przekładania biegunów alumulatora. Czy wystarczy tylko zamienić bieguny , tzn dać minus na mase ? Czy w instalacji elektrycznej coś jeszcze należy pozmieniać oprócz regulatora alternatora ?

 

Pzdr Jakub

Opublikowano

A czy ta wolna wsuwka w alternatorze nie powinna być podłączona do 15 na regulatorze napięcia i dalej do kontrolki ładowania? Przymierzam się do założenia alternatora i widziałem 2 wersje schematu...

Opublikowano

Kolego to jest alternator 6 diodowy i schemat jest jak najbardziej prawidłowy. Abu uzyskac kontrolke ładowania trzeba oprócz regulatora napiecia miec przekaźnik kontrolki. Ten przekaźnik podłacza sie własnie pod tą wolna wsówke na alternatorze.

Tak jak ty mówisz to podłącza sie alternatory 9 diodowe. ;)

Przyjzyj sie jaki to będzie alternator i kup do niego odpowiedni co do ilosci diod regulator napiecia.

Opublikowano

No to lipa, bo mam identyczny alternator, a facet sprzedał mi regulator napięcia 9-diodowy. Poza tym w C-330 jest strasznie mało miejsca na ten alternator. Przeszkadzają drążki kierownicze. Chyba poszukam jakiegoś mniejszego alternatora z wbudowanym regulatorem.

Opublikowano

Alternator od Poloneza czy Fiata pasuje bez problemu do C-330.

 

Regulator napięcia 9 diodowy????

 

Do tego typu alternatora pasuje nawet regulator napięcia od malucha, trzeba założyć tylko inne szczotki. Schemat jest na forum podłączenia alternatora z reg. od malucha.

Opublikowano
Alternator od Poloneza czy Fiata pasuje bez problemu do C-330.

 

Regulator napięcia 9 diodowy????

 

Do tego typu alternatora pasuje nawet regulator napięcia od malucha, trzeba założyć tylko inne szczotki. Schemat jest na forum podłączenia alternatora z reg. od malucha.

 

6 diodowy jest o tyle głupi że jest potrzebny jeszcze przekaźnik do kontrolki. Można przerobić z 6 diód na 9 - ja tak przerabiałem chyba od łady ale trzeba rozebrać alternator , mieć 3 diody np 1N007 i przylutować do wyjść ze stojana i wyprowadzić na zewnątrz i odpowiednio podłączyć. Ale nie polecam tego osobom nie posiadającym chocby elementarnej wiedzy o elektronice... A regulator 9 diodowy? niczym się nie różni od 6 diodowego ... Są tylko mechaniczne lub elektroniczne - ale te są najczęściej wbudowane w szczotkotrzymacz lub gdzieś zaraz obok jak np. w maluchu.

Opublikowano
No to lipa, bo mam identyczny alternator, a facet sprzedał mi regulator napięcia 9-diodowy. Poza tym w C-330 jest strasznie mało miejsca na ten alternator. Przeszkadzają drążki kierownicze. Chyba poszukam jakiegoś mniejszego alternatora z wbudowanym regulatorem.

Ale tak jak pisał kolega @Sadek, jest wystarczajaca ilość miejsca na alternator praktycznie każdy z samochodu osobowego bądz busa. Najwyżej wymień dodatkowo pasek klinowy bo może stary jest już zurzyty, a z nowym altek bedzie bliżej bloku silnika.

Opublikowano

Jak rozpoznać alternator 6 lub 9 diodowy. Ten nowszy jest od 3512 a ten drugi chce założyć do c330 i teraz zastanawiam się czy mogę do tego starego założyć szczotko trzymacz z regulatorem tego typu co jest w 3512 i czy to będzie działać.

Opublikowano

Różnie. Np. po ilosci wystajacych srubek - styków i ich symboli.

9 diodowe moga miec wbudowany regulator napiecia i w tedy bedą tylko 2 styki B i D. Czsem widoczne są pod osłona diody wzbudzenia.

Tak czy tak najłatwiej jest znając oznaczenia styków jakie wystepuja w alternatorach.

Bo to że alternator ma dużo śrubek do podłaczenia wcale nie oznacza że to 6 diodowy.

Alternatory moga miec od 2 do 6 styków z tym że niektóre podłaczane są w instalacjech samochodów do których zostały wykonane. A dla ich prawidłowego działania wystarczą 2 i masa.

 

Edit:

O jest link.

A te dwa alternatory nie sa identyczne. Robione przez jedną firme ELMOT. Tylko w pewnych odstepach czasu, ale ich konstrukcja sie nie zmieniła. Tylko jednak ten stary może być 6 diodowy, natomiast nowszy 9 diodowy.

Na nich powinno pisac jaki to model altka. Na zdjeciach nie widac to podaj. Albo podaj ich moc albo amperaż.

Opublikowano

Alternator z oznaczeniami : A124F2-14V-44/53A to alternator 9 diodowy (stary)

Alternator z oznaczeniami :A124-44b 14v 44A To także alternator 9 diodowy. (nowy)

 

Jesli do tego starego załozysz identyczny szczotkotrzymacz oraz regulator napiecia to bedzie działało.

Natomiast mozesz kupić elektroniczny regulator napiecia 9 diodowy (koszt 12zł) i wykorzystac stary szczotkotrzymacz.

 

Na obu alternatorach sa oznaczenia styków: 30, 67, i 15? Chodzi mi głównie o 15 bo reszte to widać. Tak dla pewnosci.

Napisał bym wczesniej ale edytowałes posta i nie było go w nowych.

Opublikowano

Styk 15 to ten przewód z końcówką(nowy altek) i gniazdo plastikowe(stary). Tak myslałem żę nie opisane.

W tym nowym gdy szczotki były załozone to do szczotkotrzymacza zapewne podłaczony był ten krótki przewód.

Jesli kupisz driugi taki sam szczotkotrzymacz i regulator to bedziesz musiał podłaczyć krótkim przewodem w taki sam sposób.

 

Wiesz jak podłaczyć do instalacji?? Masz miernik??

Opublikowano

mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A

i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)

czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego

czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah

kontrola ładowania 3W

napięcie na zacisku alternatora 13V

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v

napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

 

na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie

a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V

i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

 

dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????

co jest grane????????

Opublikowano

Podloncze sie pod temat :(

Posiadam alternator od poloneza ELMOT (chyba nawet identyczny jak ten na zdjeciach wyzej) z regulatorem mechanicznym RC2/12B.

I moje pytanie jest takie: czy jest jakas roznica w podlonczeniu mojega alternatora z tym opisanym powyzej?

pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Daj sobie spokój z mechanicznym regulatorem. I tak nie będzie można go prawidłowo wyregulować, nawet jeżeli by się udało to po kilku miesiącach alternator nie będzie prawidłowo ładował oczywiście z winy regulatora.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pod zacisk 30 podłączasz przewód 6 mm2 do akumulatora, a do wolnego styku kontrolkę ładowania i powinno działać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v