damianluzak2

Remont silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
remont

Witam. Chce zrobić remont silnika w MTZ 82. Pytanie jaki zestaw naprawczy kupić. Niedaleko mam sklep z częściami do MTZ i facet ma orginalne części. Kupić u niego czy są gdzieś lepsze? Jak kupowałem u niego pompy wspomagania to co pół roku kończyły żywotność i słyszałem że polskie pompy są lepsze.

Drugie pytanie. Oststnio szlak trafił sprzęgło. Ślizga się w pługu i jak przerzucam bieg z 8 na 9 :D

Jakie sprzęgło polecacie? Słyszałem że są jakieś wzmacniane i ceramiczne. Dodoam że MTZ pracuje dużo z Turem także Chciałbym aby sprzęgło mi długo pochodziło ;) Dzięki za odpwiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Zestawy na pewno oryginały będą najlepsze, pompa wspomagania nie posiada łożysk  wałki sa osadzone bezpośrednio w aluminiowej obudowie i temu szybko traci szczelność, tarczę ostatnio wymieniałem u siebie , założyłem wzmacnianą. Nie mam zielonego pojęcia na czym polega różnica.

Tak że pompę wspomagania załóż Polską, zestawy oryginały, a sprzęgło no cóż.... znam tylko z praktyki jedno i przy turze na pewno długo nie pochodzi.

Ostatnio ktoś wstawił docisk sprzęgła ze sprężyna talerzową i mówi że lepsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    799

Nie umiem ci odpowiedzieć na to pytanie ale ogólnie chodzi opinia że ukraińskie części nie są najlepsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam okazję kupić silnik od mtz który pracował z maszyną stacjonarną. Jak próbowałem zakręcić wałem to  beton (silnik stał kilka lat) po zrzuceniu głowicy okazało się że jest rozerwana pierwsza tuleja. Cena 1000zł bez pompy czy waszym zdaniem warto zaryzykować? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Obejrzyj silnik dokładnie, zrób kosztorys. Ciężko powiedzieć nie będąc i nie widząc silnika. 

Ogólnie jeśli wał, blok, głowica cała to myślę że warto.   Chyba że ma leżeć w kącie w garażu 10 lat to szkoda mrozić pieniądze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nie ma być remontowany przez zimę tak żeby na następną jesień był już po porządnym remoncie + docelowo turbo. Nie wiem jak ocenić czy blok nie jest uszkodzony. Na tulejach i tłokach mi nie zależy bo to wszystko pójdzie nowy. Miskę jutro zrzucę to będę mógł coś powiedzieć o wale. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

No za bardzo nie ocenisz wiele po wyglądzie zewnętrznym jedynie jakieś pęknięcia, wyrwane gwinty. Pozostaje zaufać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest ok. Głowica siedziała mocno dokręcona. Tłok w którym jest pęknięta tuleja jest zardzewiały (oznaki wody). Ciężko powiedzieć czy tuleja poszła od mrozu czy może silnik został przegrzany i dlatego pękła. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Tulei gdy jest woda w bloku żadna siła nie zgniecie prędzej rozerwie blok. Musiało nalać wody do cylindra i zamarzła. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik stał na dworze dość długo także nie był zalany wodą. woda mogła się dostać do tulei przez kolektor ssący . Zrobię fotkę to wrzucę.

 

post-63964-0-85757700-1478460991_thumb.jpg

 

 

Edytowano przez new_profil_luki21

KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na pozostałe gary widać że silnik dużo nie pracował (brak progów przy górze tulei) nawet jeśli któraś z grubszych części będzie uszkodzona to na koniec nie powinno być tragedii. W kanałach wodnych dużo rdzy ale to się wypłucze. Fajnie byłoby pozbyć się d50 i zarzucić tego diabła. Jutro odkręce michę i sprawa się wylatuje.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz248
      Czy wiecie gdzie znajdę w koparce jumz nr ramy , wersja z budowlana z okrągła kabiną
    • Przez kowal1108
      Dym i olej wyrzuca przy odpalaniu przez filtr powietrza. Co to może być? Uszczelka? Nie chce już odpalić. Wcześniej kilka razy się zdarzyło że dym poszedł filtrem ale odpalał. Teraz już nic...
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
    • Przez Delbeta
      Jaki płyn lać do wspomagania, tego zbiornika z przodu ciągnika w belarus 952. 4 ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.