Skocz do zawartości
damianluzak2

Remont silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont

Witam. Chce zrobić remont silnika w MTZ 82. Pytanie jaki zestaw naprawczy kupić. Niedaleko mam sklep z częściami do MTZ i facet ma orginalne części. Kupić u niego czy są gdzieś lepsze? Jak kupowałem u niego pompy wspomagania to co pół roku kończyły żywotność i słyszałem że polskie pompy są lepsze.

Drugie pytanie. Oststnio szlak trafił sprzęgło. Ślizga się w pługu i jak przerzucam bieg z 8 na 9 :D

Jakie sprzęgło polecacie? Słyszałem że są jakieś wzmacniane i ceramiczne. Dodoam że MTZ pracuje dużo z Turem także Chciałbym aby sprzęgło mi długo pochodziło ;) Dzięki za odpwiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Zestawy na pewno oryginały będą najlepsze, pompa wspomagania nie posiada łożysk  wałki sa osadzone bezpośrednio w aluminiowej obudowie i temu szybko traci szczelność, tarczę ostatnio wymieniałem u siebie , założyłem wzmacnianą. Nie mam zielonego pojęcia na czym polega różnica.

Tak że pompę wspomagania załóż Polską, zestawy oryginały, a sprzęgło no cóż.... znam tylko z praktyki jedno i przy turze na pewno długo nie pochodzi.

Ostatnio ktoś wstawił docisk sprzęgła ze sprężyna talerzową i mówi że lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mam okazję kupić silnik od mtz który pracował z maszyną stacjonarną. Jak próbowałem zakręcić wałem to  beton (silnik stał kilka lat) po zrzuceniu głowicy okazało się że jest rozerwana pierwsza tuleja. Cena 1000zł bez pompy czy waszym zdaniem warto zaryzykować? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Obejrzyj silnik dokładnie, zrób kosztorys. Ciężko powiedzieć nie będąc i nie widząc silnika. 

Ogólnie jeśli wał, blok, głowica cała to myślę że warto.   Chyba że ma leżeć w kącie w garażu 10 lat to szkoda mrozić pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nie ma być remontowany przez zimę tak żeby na następną jesień był już po porządnym remoncie + docelowo turbo. Nie wiem jak ocenić czy blok nie jest uszkodzony. Na tulejach i tłokach mi nie zależy bo to wszystko pójdzie nowy. Miskę jutro zrzucę to będę mógł coś powiedzieć o wale. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

No za bardzo nie ocenisz wiele po wyglądzie zewnętrznym jedynie jakieś pęknięcia, wyrwane gwinty. Pozostaje zaufać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest ok. Głowica siedziała mocno dokręcona. Tłok w którym jest pęknięta tuleja jest zardzewiały (oznaki wody). Ciężko powiedzieć czy tuleja poszła od mrozu czy może silnik został przegrzany i dlatego pękła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Tulei gdy jest woda w bloku żadna siła nie zgniecie prędzej rozerwie blok. Musiało nalać wody do cylindra i zamarzła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik stał na dworze dość długo także nie był zalany wodą. woda mogła się dostać do tulei przez kolektor ssący . Zrobię fotkę to wrzucę.

 

post-63964-0-85757700-1478460991_thumb.jpg

 

 

Edytowano przez new_profil_luki21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na pozostałe gary widać że silnik dużo nie pracował (brak progów przy górze tulei) nawet jeśli któraś z grubszych części będzie uszkodzona to na koniec nie powinno być tragedii. W kanałach wodnych dużo rdzy ale to się wypłucze. Fajnie byłoby pozbyć się d50 i zarzucić tego diabła. Jutro odkręce michę i sprawa się wylatuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×