Skocz do zawartości

fendt 311, rady i opinie przed zakupem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Chciałem poznać opinie posiadaczy i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Oglądałem kilka i ten wydaje się być najciekawszy.

https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-fendt-311-nie-312-512-515-CID757-IDgZM8r.html#ea3ebf51dd

Fendt z Francji, czyli bez klimatyzacji i układu pneumatycznego.

Wybrałem ten model, ponieważ odpowiada mi moc i skrzynia wydaje się być mniej awaryjna niż w 511 ( półbiegi ze sprzęgłem) Dobrze to rozumiem?

Kolejna sprawa to srzęgło turbomatik? Jaki koszt ewentualnych napraw? Jak sprawdzić jego sprawność? 

Nastęna to błedy, jaka jest procedura odczytywania i czy ktoś z forum ma może jakieś instrukcje żeby je odczytać? 

 

http://www.rolnicze24.pl/images/obrazki/7e949a0bc8121569abeadc930e9097ca_big.jpg

Chciałbym także dowiedzieć się od czego służy dokładnie każdy z przycisków przed panelem ehr? 

 

Opublikowano

Kolego, tylko nie oczekuj od tego silnika jakiś nadzwyczajnych osiągów. Brak turbiny jest odczuwalny, taki troche muł.

Opublikowano

Tak jak mówisz  w 511 jest w skrzyni większe zamieszanie,tarczki itp.311 jest prościejsza tyle,że do zmiany półbiegu trzeba użyć sprzęgła.Co do sprzęgła to sam w sobie turbomatik jest praktycznie bezawaryjny,co najwyżej może jakiś uszczelniacz puścić ale to rzadko.Olej wymienia się co 5000 motogodzin i to tyle jeśli chodzi o eksploatacje turbomatika.Oczywiście tak jak w każdym ciągniku jeśli tarcza sprzęgłowa jest zjechana to trzeba liczyć się z wymianą,tyle,że przy turbomatiku tarcza tak szybko się nie zdziera.Możesz zrobić test,czyli wrzucić 6 bieg wcisnąć hamulec i puścić sprzęgło po czym naciskasz pedał gazu i patrzysz jakie obroty ma silnik.Z tego co pamiętam jeśli jest 1000-1350 obr/min to jest w normie.Błędy odczytujesz poprzez wciśnięcie przycisku BI na konsoli,później lecisz strzałką na trójkócik w menu i wciskasz enter.Wyświetlą Ci się kody błędów.Jeśli byłbyś zainteresowany to mogę Ci podesłać kody błędów na maila i sobie odczytasz.Dobrze byłoby na miejsc wykasować wszystkie błędy,rozgrzać ciągnik,pojeździć i sprawdzić jakie błędy powróciły.

 

Przyciski przed panelem EHR służa głównie do załączania napędu/blokady.Sa dwa tryby pracy napędu i dwa tryby pracy blokady.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli mógłbyś to odrzuć te kody na dejmen16@wp.pl

 

A przy awarii turbomatu pokażą się wycieki między skrzynią a silnikiem? Jakie są koszta ewentualnych napraw? Uszczelniacze? Całe sprzęgło turbomatik? Takie całkiem bezawaryjne to sprzęgło nie jest bo jednak trochę tematów na forum o nim jest ale wszystko ogólnikowo pisane. Wiadomo, nowego nie kupuję a jak porzedni właściciel się z nim obchodził i robił obsługi okresowe to się nie dowiem i warto by je dobrze sprawdzić bo to raczej tania sprawa nie jest.

 

Rozumiem że na 6 i wciśniętym gazie obroty nie powinny być wyższe jak te 1350? Na którym półbiegu?

 

Chciałbym jeszcze zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki tego modelu? Nie jest to mój pierwszy ciągnik ale jednak różnica jest (miałem starego fergusona z mechaniczną skrzynią i Mtza)

 

A i jeszcze jedno, gdzie szukać (na przyszłość) normalnej tarczy sprzęgłowej? Jest w skrzyni? Dostęp do niej jest bardzo utrudniony? Trzeba ściągać kabinę do jej wymiany?

Edytowane przez Massey294s
Opublikowano

Wysłałem Ci te kody błędów.Wycieki raczej się nie pokażą bo te sprzęgło jest w obudowie no chyba,że od spodu jest jakiś otwór ale nie pamiętam dokładnie.Co do kosztów to różnie,popatrz sobie na allegro.Wrzuć 6 bieg puść sprzęgło,wciśnij hamulec i gaz,półbieg nie ma znaczenia jeśli obroty są ok, 1000-1350 to jest ok.Zapytaj się sprzedającego czy były wymieniane gumki na tulejach,te silniki są bezawaryjne ale jedynym ich problemem są gumki,które z czasem parcieją i przepuszczają płyn do oleju.Same w sobie gumki to groszowe sprawy ale roboty z rozbieraniem troche jest.Tarcza znajduje się tak jak w normalnym ciągniku w koszu sprzęgłowym,żeby wymienić trzeba rozpołowić.

Opublikowano

Zajrzyj pod korek wlewu oleju silnikowego. Jak masz tam budyń to trzeba wymienić oringi vitonowe na tulejach. Przy okazji wywalić pierścienie i panewki. Koszt gdzieś ze 3 tys zł. Półbiegi ze sprzęgłem nie są rewelacyjne, pod obciążeniem nie zmienisz. Rewers ze sprzęgłem szybciej działa ale do tura lepszy bez sprzęgła. W serii 500 masz pompe tłoczkową a tutaj zwykłą która jest dużo tańsza. Turbomat - coś pięknego abyś przy wymianie oleju nie zalał do pełna bo rozwalisz. Ogólnie sporo kasy kosztują pierdoły które wyjdą w praniu. Centralki hamulcowe - 500 zł sztuka, jakiś czujnik czegoś, uszczelniacz tego czy tamtego. Sprawdź czy od spodu na wysokości sprzęgła nie ma wycieku - jeśli jest to ciągnik do rozpołowienia - wymiana uszczelniaczy się kłania. Koszt gumek 300zł a rozbierania jakby skrzynia walnęła. 

Mam namiar na człowieka który robi w przyzwoitych cenach wszystkie typy ciągników - szczególnie elektronikę. Umie odratować wiele czujników. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v