Skocz do zawartości
Massey294s

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Massey294s    2

Chciałem poznać opinie posiadaczy i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Oglądałem kilka i ten wydaje się być najciekawszy.

https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-fendt-311-nie-312-512-515-CID757-IDgZM8r.html#ea3ebf51dd

Fendt z Francji, czyli bez klimatyzacji i układu pneumatycznego.

Wybrałem ten model, ponieważ odpowiada mi moc i skrzynia wydaje się być mniej awaryjna niż w 511 ( półbiegi ze sprzęgłem) Dobrze to rozumiem?

Kolejna sprawa to srzęgło turbomatik? Jaki koszt ewentualnych napraw? Jak sprawdzić jego sprawność? 

Nastęna to błedy, jaka jest procedura odczytywania i czy ktoś z forum ma może jakieś instrukcje żeby je odczytać? 

 

http://www.rolnicze24.pl/images/obrazki/7e949a0bc8121569abeadc930e9097ca_big.jpg

Chciałbym także dowiedzieć się od czego służy dokładnie każdy z przycisków przed panelem ehr? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    45

Kolego, tylko nie oczekuj od tego silnika jakiś nadzwyczajnych osiągów. Brak turbiny jest odczuwalny, taki troche muł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Turbomatiq    4

Tak jak mówisz  w 511 jest w skrzyni większe zamieszanie,tarczki itp.311 jest prościejsza tyle,że do zmiany półbiegu trzeba użyć sprzęgła.Co do sprzęgła to sam w sobie turbomatik jest praktycznie bezawaryjny,co najwyżej może jakiś uszczelniacz puścić ale to rzadko.Olej wymienia się co 5000 motogodzin i to tyle jeśli chodzi o eksploatacje turbomatika.Oczywiście tak jak w każdym ciągniku jeśli tarcza sprzęgłowa jest zjechana to trzeba liczyć się z wymianą,tyle,że przy turbomatiku tarcza tak szybko się nie zdziera.Możesz zrobić test,czyli wrzucić 6 bieg wcisnąć hamulec i puścić sprzęgło po czym naciskasz pedał gazu i patrzysz jakie obroty ma silnik.Z tego co pamiętam jeśli jest 1000-1350 obr/min to jest w normie.Błędy odczytujesz poprzez wciśnięcie przycisku BI na konsoli,później lecisz strzałką na trójkócik w menu i wciskasz enter.Wyświetlą Ci się kody błędów.Jeśli byłbyś zainteresowany to mogę Ci podesłać kody błędów na maila i sobie odczytasz.Dobrze byłoby na miejsc wykasować wszystkie błędy,rozgrzać ciągnik,pojeździć i sprawdzić jakie błędy powróciły.

 

Przyciski przed panelem EHR służa głównie do załączania napędu/blokady.Sa dwa tryby pracy napędu i dwa tryby pracy blokady.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Jeśli mógłbyś to odrzuć te kody na dejmen16@wp.pl

 

A przy awarii turbomatu pokażą się wycieki między skrzynią a silnikiem? Jakie są koszta ewentualnych napraw? Uszczelniacze? Całe sprzęgło turbomatik? Takie całkiem bezawaryjne to sprzęgło nie jest bo jednak trochę tematów na forum o nim jest ale wszystko ogólnikowo pisane. Wiadomo, nowego nie kupuję a jak porzedni właściciel się z nim obchodził i robił obsługi okresowe to się nie dowiem i warto by je dobrze sprawdzić bo to raczej tania sprawa nie jest.

 

Rozumiem że na 6 i wciśniętym gazie obroty nie powinny być wyższe jak te 1350? Na którym półbiegu?

 

Chciałbym jeszcze zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki tego modelu? Nie jest to mój pierwszy ciągnik ale jednak różnica jest (miałem starego fergusona z mechaniczną skrzynią i Mtza)

 

A i jeszcze jedno, gdzie szukać (na przyszłość) normalnej tarczy sprzęgłowej? Jest w skrzyni? Dostęp do niej jest bardzo utrudniony? Trzeba ściągać kabinę do jej wymiany?

Edytowano przez Massey294s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

Wysłałem Ci te kody błędów.Wycieki raczej się nie pokażą bo te sprzęgło jest w obudowie no chyba,że od spodu jest jakiś otwór ale nie pamiętam dokładnie.Co do kosztów to różnie,popatrz sobie na allegro.Wrzuć 6 bieg puść sprzęgło,wciśnij hamulec i gaz,półbieg nie ma znaczenia jeśli obroty są ok, 1000-1350 to jest ok.Zapytaj się sprzedającego czy były wymieniane gumki na tulejach,te silniki są bezawaryjne ale jedynym ich problemem są gumki,które z czasem parcieją i przepuszczają płyn do oleju.Same w sobie gumki to groszowe sprawy ale roboty z rozbieraniem troche jest.Tarcza znajduje się tak jak w normalnym ciągniku w koszu sprzęgłowym,żeby wymienić trzeba rozpołowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    865

Zajrzyj pod korek wlewu oleju silnikowego. Jak masz tam budyń to trzeba wymienić oringi vitonowe na tulejach. Przy okazji wywalić pierścienie i panewki. Koszt gdzieś ze 3 tys zł. Półbiegi ze sprzęgłem nie są rewelacyjne, pod obciążeniem nie zmienisz. Rewers ze sprzęgłem szybciej działa ale do tura lepszy bez sprzęgła. W serii 500 masz pompe tłoczkową a tutaj zwykłą która jest dużo tańsza. Turbomat - coś pięknego abyś przy wymianie oleju nie zalał do pełna bo rozwalisz. Ogólnie sporo kasy kosztują pierdoły które wyjdą w praniu. Centralki hamulcowe - 500 zł sztuka, jakiś czujnik czegoś, uszczelniacz tego czy tamtego. Sprawdź czy od spodu na wysokości sprzęgła nie ma wycieku - jeśli jest to ciągnik do rozpołowienia - wymiana uszczelniaczy się kłania. Koszt gumek 300zł a rozbierania jakby skrzynia walnęła. 

Mam namiar na człowieka który robi w przyzwoitych cenach wszystkie typy ciągników - szczególnie elektronikę. Umie odratować wiele czujników. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lee001
      Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?
    • Przez kamil_z88
      Panowie mam problem. Ciągnik się mocno grzeje wymieniona pompa wodna, termostat oraz pompa oleju. Chociaż ciągnik jest bardzo gorący to woda w chłodnicy jest zimna. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania Fendów ? 
      Ciągnik miał mierzone ciśnienie oleju. Na zimnym ma ponad 4 a na gorącym 1.
      Jak się rozgrzeje mocno to zapala się kontrolka od ciśnienia oleju. ( czujnik został wymieniony).
       
      Pomocy !!
    • Przez Shazam
      Witam,
      Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.
      Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.
      Pozdrawiam.
    • Przez Misiaczek57
      witam podczas zmiany kierunku jazdy zamiast pokazywać się strzałka do przodu na panelu u góry to wyświetla się na wyświetlaczu środkowym strzałka jazdy do przodu a tamta nic nie świeci
    • Przez krystianwilk5
      z banki gdzie znajduje sie olej hydrauliczny ubywa go, po czym przedostaje sie do skrzyni biegow . jaka jest przyczyna tego przemieszczenia? i jak ja mozna usunac?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.