Skocz do zawartości
Massey294s

fendt 311, rady i opinie przed zakupem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Massey294s    2

Chciałem poznać opinie posiadaczy i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Oglądałem kilka i ten wydaje się być najciekawszy.

https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-fendt-311-nie-312-512-515-CID757-IDgZM8r.html#ea3ebf51dd

Fendt z Francji, czyli bez klimatyzacji i układu pneumatycznego.

Wybrałem ten model, ponieważ odpowiada mi moc i skrzynia wydaje się być mniej awaryjna niż w 511 ( półbiegi ze sprzęgłem) Dobrze to rozumiem?

Kolejna sprawa to srzęgło turbomatik? Jaki koszt ewentualnych napraw? Jak sprawdzić jego sprawność? 

Nastęna to błedy, jaka jest procedura odczytywania i czy ktoś z forum ma może jakieś instrukcje żeby je odczytać? 

 

http://www.rolnicze24.pl/images/obrazki/7e949a0bc8121569abeadc930e9097ca_big.jpg

Chciałbym także dowiedzieć się od czego służy dokładnie każdy z przycisków przed panelem ehr? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    44

Kolego, tylko nie oczekuj od tego silnika jakiś nadzwyczajnych osiągów. Brak turbiny jest odczuwalny, taki troche muł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Turbomatiq    4

Tak jak mówisz  w 511 jest w skrzyni większe zamieszanie,tarczki itp.311 jest prościejsza tyle,że do zmiany półbiegu trzeba użyć sprzęgła.Co do sprzęgła to sam w sobie turbomatik jest praktycznie bezawaryjny,co najwyżej może jakiś uszczelniacz puścić ale to rzadko.Olej wymienia się co 5000 motogodzin i to tyle jeśli chodzi o eksploatacje turbomatika.Oczywiście tak jak w każdym ciągniku jeśli tarcza sprzęgłowa jest zjechana to trzeba liczyć się z wymianą,tyle,że przy turbomatiku tarcza tak szybko się nie zdziera.Możesz zrobić test,czyli wrzucić 6 bieg wcisnąć hamulec i puścić sprzęgło po czym naciskasz pedał gazu i patrzysz jakie obroty ma silnik.Z tego co pamiętam jeśli jest 1000-1350 obr/min to jest w normie.Błędy odczytujesz poprzez wciśnięcie przycisku BI na konsoli,później lecisz strzałką na trójkócik w menu i wciskasz enter.Wyświetlą Ci się kody błędów.Jeśli byłbyś zainteresowany to mogę Ci podesłać kody błędów na maila i sobie odczytasz.Dobrze byłoby na miejsc wykasować wszystkie błędy,rozgrzać ciągnik,pojeździć i sprawdzić jakie błędy powróciły.

 

Przyciski przed panelem EHR służa głównie do załączania napędu/blokady.Sa dwa tryby pracy napędu i dwa tryby pracy blokady.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Jeśli mógłbyś to odrzuć te kody na dejmen16@wp.pl

 

A przy awarii turbomatu pokażą się wycieki między skrzynią a silnikiem? Jakie są koszta ewentualnych napraw? Uszczelniacze? Całe sprzęgło turbomatik? Takie całkiem bezawaryjne to sprzęgło nie jest bo jednak trochę tematów na forum o nim jest ale wszystko ogólnikowo pisane. Wiadomo, nowego nie kupuję a jak porzedni właściciel się z nim obchodził i robił obsługi okresowe to się nie dowiem i warto by je dobrze sprawdzić bo to raczej tania sprawa nie jest.

 

Rozumiem że na 6 i wciśniętym gazie obroty nie powinny być wyższe jak te 1350? Na którym półbiegu?

 

Chciałbym jeszcze zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki tego modelu? Nie jest to mój pierwszy ciągnik ale jednak różnica jest (miałem starego fergusona z mechaniczną skrzynią i Mtza)

 

A i jeszcze jedno, gdzie szukać (na przyszłość) normalnej tarczy sprzęgłowej? Jest w skrzyni? Dostęp do niej jest bardzo utrudniony? Trzeba ściągać kabinę do jej wymiany?

Edytowano przez Massey294s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

Wysłałem Ci te kody błędów.Wycieki raczej się nie pokażą bo te sprzęgło jest w obudowie no chyba,że od spodu jest jakiś otwór ale nie pamiętam dokładnie.Co do kosztów to różnie,popatrz sobie na allegro.Wrzuć 6 bieg puść sprzęgło,wciśnij hamulec i gaz,półbieg nie ma znaczenia jeśli obroty są ok, 1000-1350 to jest ok.Zapytaj się sprzedającego czy były wymieniane gumki na tulejach,te silniki są bezawaryjne ale jedynym ich problemem są gumki,które z czasem parcieją i przepuszczają płyn do oleju.Same w sobie gumki to groszowe sprawy ale roboty z rozbieraniem troche jest.Tarcza znajduje się tak jak w normalnym ciągniku w koszu sprzęgłowym,żeby wymienić trzeba rozpołowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    762

Zajrzyj pod korek wlewu oleju silnikowego. Jak masz tam budyń to trzeba wymienić oringi vitonowe na tulejach. Przy okazji wywalić pierścienie i panewki. Koszt gdzieś ze 3 tys zł. Półbiegi ze sprzęgłem nie są rewelacyjne, pod obciążeniem nie zmienisz. Rewers ze sprzęgłem szybciej działa ale do tura lepszy bez sprzęgła. W serii 500 masz pompe tłoczkową a tutaj zwykłą która jest dużo tańsza. Turbomat - coś pięknego abyś przy wymianie oleju nie zalał do pełna bo rozwalisz. Ogólnie sporo kasy kosztują pierdoły które wyjdą w praniu. Centralki hamulcowe - 500 zł sztuka, jakiś czujnik czegoś, uszczelniacz tego czy tamtego. Sprawdź czy od spodu na wysokości sprzęgła nie ma wycieku - jeśli jest to ciągnik do rozpołowienia - wymiana uszczelniaczy się kłania. Koszt gumek 300zł a rozbierania jakby skrzynia walnęła. 

Mam namiar na człowieka który robi w przyzwoitych cenach wszystkie typy ciągników - szczególnie elektronikę. Umie odratować wiele czujników. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kuba284
      Witam 
      Nie działają mi półbiegi w fendtcie 309 i wywala błąd 5.1.02 oraz 5.1.06
      Po kilku dniach przestał działać EHR oraz przyciski na błotniku od podnośnika.
      Czy to może być spowodowane uszkodzeniami kabli w wiązce?
    • Przez Kuba284
      Witam!
      Chciałbym się dowiedzieć gdzie jest pojemnik na wspomaganie w fendtcie 309.
       
      Mam problem. Na desce rozdzielczej jest wykrzyknik nie ma błędu i piszczy. Co to może być??? Wspomaganie???

    • Przez piott308
      witam mam problem z fendtem dzis gdy jechałem ze wzniesienia ciagnik zgubił bieg tzn myslałem ze bieg wyskoczył ale jednak nie 
      z  biegów 1  2  3 nie chciał wogule ruszyć    biegi działały tylko 25 30 40 
      po zgaszeniu ciągnika i ponownym rozruchu wszystko wróciło do normy ale tez tylko chwile i dalkej to samo 
      błedów na komputerze 0 
      co sie mogło stac
       
    • Przez Mateusz0188
      Cześć,
      Mam, pewien problem z moim Fendtem, chciałbym prosić o pomoc jeśli ktoś miał już taką dolegliwość.
      Problem polega na tym, że przy podłączeniu przewodu hydraulicznego do ciągnika, przy próbie użycia hydrauliki (np. podniesienie podbieracza w belarce), przewód wypada z gniazda (mam szybkozłącza), efektem jest twarde gniazdo od strony ciągnika, trzeba gasić traktor ,ruszyć dzwignią w przód ,tył żeby zmniejszyć cisnienie i podłączyć wtyczkę na nowo po czym znowu przewód wyskakuje. Zwykle taką operacje muszę powtórzyć kilka razy żeby ta wtyczka siedziała.
      Zastanawiające jest dla mnie to, że jak już się uda wsadzić wtyczkę, że nie wyskoczy to ona już nie wyskoczy w ogóle i siedzi dotąd aż sam jej nie wypnę. Mam trzy pary wyjść w ciągniku, każda para ma tę przypadłość. Nie jest to wina maszyny bo z innym ciągnikiem nie ma tego problemu, poza tym przewód wyskakuje bez względu czy jest to beczka, kosiarka czy belarka. 
      Wydaje mi się, że gdyby gniazdo było uszkodzone to raczej jedno a nie wszystkie naraz.
      Spotkał się ktoś z was z podobną usterką?
       
       
       
    • Przez piott308
      witam mam problem z fendtem 310 z cianika dobiega taki gwizd jak by sie jechalo na włączonym napedzie
      gwizd jest słyszalny na puszczonym sprzegle wraz ze wzrostem obrotów silnika staje sie głośniejszy gdy nacisne sprzegło  wszystko wraca  do normy
      wczym moze byś problem ?
      prosze o pomoc
×