Skocz do zawartości

Przestroga dla "tych z turem"


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dlaczego niebezpieczne? Używam już 5 lat i nie uważam żeby tur był niebezpieczny, ciągnik jeździ tylko po gruntowych drogach, czesto wybitych i nic sie nie dzieje. Zabezpieczeń nie ma żadnych bo nie potrzeba takowych. Młotek też może być niebezpieczny jak sie go nieumiejetnie używa :) dobry przykład na fotkach z MF, widać że miał szufle ziemi :)

Opublikowano

acha to jednak z pustą łychą nie jechał :) był u nas w gminie kiedyś przypadek jechał koles po jumbach (płytach betonowych ) z belą na turze c385 no i przewód pekł i mało o przednią szybe sie nei zabił no i coś tam się urwało w turze, więc pusty ąłdowacz nie ma prawa opasć :)

ale jednak moim zdaniem powinno byćjakieś zabespieczenie przed ywpadami w dłuże trasy, np. na wsyatwach ciągniki zpodniesonymi turami maja jakieś osłony pozakłądane na siłownikach

Opublikowano

Jak to jest z bespieczeństwem podczas samego ładowania, np jakieś słupki betonowe ukryte pod ziemią, lub progi betonowe albo jakieś pniaki, różne są warunki pracy zwłaszcza jak się robi usługę, gdy np. widłami lub łychą przywali sięw jakis słupek lub próg to czy coś się urwie w ladowaczu czy w ciągniku, czy jest jakieś zabespieczenie "zrywalne" lub coś podobnego na takie wypadki?

 

Poza ciągnikiem to co najczęscieł i najłatwiej uszkadza się w samym ladowaczu?

Opublikowano
acha to jednak z pustą łychą nie jechał :) był u nas w gminie kiedyś przypadek jechał koles po jumbach (płytach betonowych ) z belą na turze c385 no i przewód pekł i mało o przednią szybe sie nei zabił no i coś tam się urwało w turze, więc pusty ąłdowacz nie ma prawa opasć ;)

ale jednak moim zdaniem powinno byćjakieś zabespieczenie przed ywpadami w dłuże trasy, np. na wsyatwach ciągniki zpodniesonymi turami maja jakieś osłony pozakłądane na siłownikach

W porządnym urządzeniu na każdym siłowniku są zamki i wtedy po podniesieniu łyżki przewody możesz zabrać do domu. W przewodzie ciśnienie jest tylko przy pracy tej funkcji.

Opublikowano
Jak to jest z bespieczeństwem podczas samego ładowania, np jakieś słupki betonowe ukryte pod ziemią, lub progi betonowe albo jakieś pniaki, różne są warunki pracy zwłaszcza jak się robi usługę, gdy np. widłami lub łychą przywali sięw jakis słupek lub próg to czy coś się urwie w ladowaczu czy w ciągniku, czy jest jakieś zabespieczenie "zrywalne" lub coś podobnego na takie wypadki?

Tam sie nie może nic zrywać ani urywać bo nie było by roboty. Nie wiem jak w przypadku ciągników 4x4 ale u mnie w "ośce" wiele razy przywaliłem w stałą przeszkode, koła grzebnęły i nic sie nie stało. Jak zapuszczam chwytak gdzieś gdzie może nieoczekiwanie zawadzić to wjeżdżam raczej ostrożnie z nogą na sprzęgle. Oczywiście jak siądzie jakiś nierozgarnięty młodzian i da pełen ogień bo i tak tata naprawi to różne rzeczy moga sie dziać - z turem trzeba pracować możliwie rozsądnie a zestaw będzie służył :)

 

Poza ciągnikiem to co najczęscieł i najłatwiej uszkadza się w samym ladowaczu?

Po pierwsze to ciągnik nie uszkadza sie w ładowaczu :) tylko szybszemu zużyciu ulega głównie sprzęgło i przednia oś. Mi w samym ładowaczu najczęściej uszkadza sie krokodyl (od ładowania drzewa, walenia w betonowe przeszkody i inne ;)) a poza tym to zerwało śrube przy mocowaniu do półramy (luźno była) no i naturalnie wyrabiają sie z czasem tulejki wszelakie, tym bardziej jak sie ich nie smaruje okresowo.

Opublikowano
W porządnym urządzeniu na każdym siłowniku są zamki i wtedy po podniesieniu łyżki przewody możesz zabrać do domu. W przewodzie ciśnienie jest tylko przy pracy tej funkcji.

jakie zamki?> czy jest to standard w polskich ładowaczach? czy np. stoll takie siłowniki ma?

 

 

No właśnie co do samej awaryjności ładowacza, to słyszałem opinie że joystrik to bardzo awaryjne urządzenie, no ale ułatwia pracę, a np. kierując się wyborem ładowacza czy bardzo ważne jest to aby ładowacz posiadał prostowody, czy takim bez prostowodów za każdym razem układając bele na przyczepie musiał bym brać poprawkę na 2gą sekcję żeby wyposiomować?

 

Co do krokodyla, to czy wożenu i układaniu bel nie pognie się zaraz (widze że wielu tak robi), (tylko nie piszcie że do bel jest chwytak ;) )

 

Czy zdarza się zeby z wideł lub łychy spadło coś na maskę?

Opublikowano

Ja ma Ursusa 914 z turem i jeżdżę bez przeciw wagi i przez 3 lata to wyrobiła mi się tulejka z przodu osi. Najważniejsze to żeby nie jeździć szybko gdy ma się coś na turze np. bele. Pamiętam jak kiedyś ładowałem belki na łące a że mi się śpieszyło to i szybko jeździłem. Chwyciłem bele, podniosłem wrzuciłem 3 szosową i gaz do dechy. Gdy skręcałem pod przyczepę miałem jazde na dwóch kołach, nie przewróciłem się tylko dla tego bo w porę zdążyłem odbić kołami w drugą stronę ;)

Opublikowano

Jak wrzuciłeś 3 szosową ładując bele to Ci musiało się nieźle spieszyć, a z tą jazdą na dwóch kołach to miałeś wielkie szczęście że wpore odbiłeś kołami bo byś leżał na boku

Opublikowano

Mateusz16 a to było ze zwykłą belą czy z belą sianokiszonki?

Tur ma chyba tyle minusów co i plusów bo ciągnik trzeba porserzyć i tak i tak jeździć ostrożnie i sam już nie wiem czy lepszym połączeniem jest tur na nowym ciągniku czy na starym mf 255 lub ciapku żeby na podwórku układać bele i ładować gnój, a z łąk to i tak wole kolcem na tuz wynosic bo grząskie,

Opublikowano

widze fizyka nie jest tu mocną stroną... jak przeciwwaga moze odciązyć przód? ona tylko zapewnia lepsza przyczepnosc tylnych kół i a przez to poprawia proporcje w rozłozeniu obciązenia na 2 osie... a przedniego napedu uzywa sie tylko i wyłącznie jak sie w pryzme nie mozna wbic, albo jak sie cofie i sie slizga... a tur to dobra rzecz jest, tylko trzeba troche uwagi, i pomyslunku, przy niektorych sprzetach dla własnego bezpieczenstwa nie warto sie spieszyć... Pozdro!

Opublikowano
widze fizyka nie jest tu mocną stroną... jak przeciwwaga moze odciązyć przód?

 

:) fizyka nie jest Twoją mocną stroną ;)

 

Pomyśl logicznie jak masz z tyłu przeciwwagę, tzn coś ciężkiego i to najlepiej trochę dalej wysuniętego za tylną oś niż zaraz na samych cięgłach tuz, to przecież wiadomo że jak byś nie miał obciążników z przodu ani tura to przednia oś była by bardzo leciutka i prawie odrywała by się od ziemi, więc przeciwaga odciąża przednią oś i to w znaczący sposób, jeśli teraz jest tur to masy sa równo rozłożone na przednią i tylną oś, bo tur to jest taka jakby dzwignia podparta tylko na przedniej osi a przeciwwaga to dzwignia podparta na tylnej osi a razem te dzwignie uzupełniaja się, jak nei ma przeciwwagi a tylne koła odrywają sie to masa całego ciągnika tura i tego co jest w łużce jest tylko i wyłącznie na przednich kołach czyli około 5 -6 t! :) , teraz jeśli jest przeciwaga mniej więcej tyle za tylną osią (osią nei kołami) co łużka od tura przed przednią to masy te się równoważą.

 

To o czym napisałeś zgadza się ale odnośnie tylko obciążników na tylnych kołach

Opublikowano

Panowie a to taka moja uwage że zabezpieczać tura w czasie jazdy by zbyt nisko nieopadł ;) U mni w okolicy jegen koleś miał MTZ z turem i w czasie transportu dwóch pełnych przyczep z ziemniakami w lesie pękł mu wąż o hydrauliki, :angry: tur się złamał i podgioł się po ciągnik uszkodzają jeszcze wałek przekazu macy do przedniego napędu :angry:

Opublikowano

pustą łychę miał czy pełną kartofli że ten wężyk pękł?

szkoda że nie ma jakichś zabespieczeń, ktoś wyżej wspominał że są siłowniki od których można odkręcic wężyk i nie opadnie więc w jakich turach są takie siłowniki z zamkami jakiego porducenta?

Opublikowano
jakie zamki?> czy jest to standard w polskich ładowaczach? czy np. stoll takie siłowniki ma?

 

No właśnie co do samej awaryjności ładowacza, to słyszałem opinie że joystrik to bardzo awaryjne urządzenie, no ale ułatwia pracę, a np. kierując się wyborem ładowacza czy bardzo ważne jest to aby ładowacz posiadał prostowody, czy takim bez prostowodów za każdym razem układając bele na przyczepie musiał bym brać poprawkę na 2gą sekcję żeby wyposiomować?

Zamki to chyba takie jak ma np. Sipma na siłownikach klapy - taki ceownik zakładany na wysunięty tłok, dobrze rozumiem? A te prostowody to o poziomowanie chodzi?

 

Co do krokodyla, to czy wożenu i układaniu bel nie pognie się zaraz (widze że wielu tak robi), (tylko nie piszcie że do bel jest chwytak ;) )

Czy zdarza się zeby z wideł lub łychy spadło coś na maskę?

Od bel sie nie pognie, przy belach 120cm jest troche dupiato, przynajmniej u mnie bo krokodyl jest deko szerszy i nieco utrudnia ładowanie trzeciej beli w rzędzie na D47 :) Poza tym zbiórka krokodylem idzie nawet sprawniej jak chwytakiem. Na maske nic nie spada.

 

Jak wrzuciłeś 3 szosową ładując bele to Ci musiało się nieźle spieszyć, a z tą jazdą na dwóch kołach to miałeś wielkie szczęście że wpore odbiłeś kołami bo byś leżał na boku

Nie trzeba dużej prędkości ani beli w chwytaku aby przewrócić ciągnik. Kiedyś nieco szybciej przejeżdżałem z pola na droge U912 z podniesionym turem, uczepiony był chwytak do bel i jakoś tak niefortunnie mnie bujnęło że najpierw oderwało sie tylne koło, potem troche przednie i był taki moment zawachania po czym ciągnik runął spowrotem na 4 koła :) Jechałbym nieco szybciej i już bym leżał.

 

Ursusa nie poszerzałem pod tura, pracuje nim w jednej z obór i nie może być za szeroki. Dla pewności można zwiększyć rozstaw kół ale jak zna sie ograniczenia sprzętu to nie ma takiej potrzeby.

Opublikowano
W porządnym urządzeniu na każdym siłowniku są zamki i wtedy po podniesieniu łyżki przewody możesz zabrać do domu. W przewodzie ciśnienie jest tylko przy pracy tej funkcji.

o takie zamki mi chodziło, chciaż to o czym pisałeś Mirasek tez się nie spotkałem żeby ktoś to na tura zakłądał, na sipme owszem widziałem ale nie na tura ;)

Opublikowano
pustą łychę miał czy pełną kartofli że ten wężyk pękł?

szkoda że nie ma jakichś zabespieczeń, ktoś wyżej wspominał że są siłowniki od których można odkręcic wężyk i nie opadnie więc w jakich turach są takie siłowniki z zamkami jakiego porducenta?

łyche niemiał bo on nieładował ziemniaków tylko koleś o którego je brał, a na turze były założone widły, tur już był stary ale szkoda tego wałka

Opublikowano
fajnie ale w polskich ładowaczach to chyba nie ma takich siłowników, a w zagranicznych też pewnie w opcji i drogie

Taki zamek można dokupić albo ze szrotu od jakiegoś HDS-u lub taki podwójny w jednym korpusie

Opublikowano

ale na wyposarzeniu fabrycznym lub w opcji żaden producent tego nie przewiduje?

co do HDS to czasami takie kłody że szok nad dachami przejeżdzających samochodów ładują przy drogach

Opublikowano
Pomyśl logicznie jak masz z tyłu przeciwwagę, tzn coś ciężkiego i to najlepiej trochę dalej wysuniętego za tylną oś niż zaraz na samych cięgłach tuz, to przecież wiadomo że jak byś nie miał obciążników z przodu ani tura to przednia oś była by bardzo leciutka i prawie odrywała by się od ziemi, więc przeciwaga odciąża przednią oś i to w znaczący sposób, jeśli teraz jest tur to masy sa równo rozłożone na przednią i tylną oś, bo tur to jest taka jakby dzwignia podparta tylko na przedniej osi a przeciwwaga to dzwignia podparta na tylnej osi a razem te dzwignie uzupełniaja się, jak nei ma przeciwwagi a tylne koła odrywają sie to masa całego ciągnika tura i tego co jest w łużce jest tylko i wyłącznie na przednich kołach czyli około 5 -6 t! ;) , teraz jeśli jest przeciwaga mniej więcej tyle za tylną osią (osią nei kołami) co łużka od tura przed przednią to masy te się równoważą.

 

To o czym napisałeś zgadza się ale odnośnie tylko obciążników na tylnych kołach

no ale zgadza sie ze przeciwwaga to opcja na rozłożenie proporcjonalne obciążenia na 2 osie to jest na pewno prawda... a faktycznie za szybko napisałem ze nie nie może "odciążyć", mi lepiej pasuje "rozłożyć masę.... "

Opublikowano

chyba jednak dalej nie czaisz o co chodzi, to nie jest tak że dociążasz tylko tył ta przeciwaga faktycznie zmiejsza nacisk przedniej osi, to tak jak na ławce na końcach ktoś siedzi, gdy ktoś wstanie a na jednym końcu ktoś siedzi to ławka się podniesie w jednym końcu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MałyRolas
      Mam problem z szybkim zakresem biegów w fadrome. A konkretnie to z jego brakiem. Chodzi o te biegi przy fotelu nie te przy kierownicy. Kojarzy ktoś co może być tego przyczyną? I czy da się coś zrobić bez wyjmowania skrzyni?
    • Przez panmino
      Hej, czy myślicie że da radę pracować łyżką na takiej ramce na przednim tuzie? Chciałbym tym robić jakieś roboty ziemne, korytowanie przesuwanie skarpy itp,  dla których trochę szkoda ładowacza bo delikatny mam. Ma ktoś doświadczenie z pracy z taką ramką?
      Ramka: adapter euro ramka przejściówka TUZ  z siłownikiem.
       

    • Przez Rider
      Jak w temacie, co sądzicie o ładowaczach Agromasz z Mrągowa, planuje zakup nowego ładowacza do MF3070 i za Agromasz (1600kg udźwigu, joystick)dealer ceni 14000, pierwotnie miał być Hydramet, ale on wyjdzie około 17000. Tak więc co by było lepszym wyborem
    • Przez IZIOWLMAN
      Czy w ramce MX wystarczy odciąć tylko uszy i będzie jak EURO ramka czy trzeba przerabiać coś więcej? (tur mailleux 120)
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v