Skocz do zawartości
Atlonik

Jak dociążyć New Hollanda TD95D

Polecane posty

Atlonik    0

Moj NH TD95D jak na swoją 95KM moc warzy dość niewiele bo 4300kg ! myślałem nad zakupem orginalnych obciazników ale przy zakupuie ciągnika powiedzieli mi 2800zł za 2x150kg na tylnie koła ! wydawało mi sie dosć drogo ! niewiecie czasem jak bym mógł dociążyć NH ,nie droga ale wmiare estetycznie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bym pomyślał nad płynem do przednich kół, a jak będzie mało to tylne też można zalać. Obciążnikami dodasz może z 500 kg zapłacisz za to 5 tysięcy. Wystarczy kupić chlorek magnezu MgCl2, 30 kg na 100 litrów wody. Wyjdzie zdecydowanie taniej i z korzyścią dla ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem jakie masz koła ale jak by zalać wszystkie cztery to pewnie jakieś 1000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a to bardzo ciekawe tylne bym zalewał śmiało, ale przednie? czy to nie obciąża układu kierowniczego i osi napędowej bardziej, tzn tych sforzni itd?

czy będzie mniej skakał z takim dociążeniem? niż ze zwykłym obciążnikiem?

czy takie kombinowanie nie niszczy opony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

Koła można albo jakiegos pucka z betonu ulac pomalowac ładnie i zrobić jakąs rame i zamocowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orginalne obciazniki na tylne kola kosztuja 1800zl jest ich 300kg

moj sasiad ma zetora 9641 i niedawno zalozyl do niego najwiekszego turka chyba 260 ten orginalny track lift czy jakos tak i jak wziol bele to bez napedu nie mogl ruszyc z miejsca i na tylne kola zrobili mu obciazniki po 2zl za kg i wziol 600kg to zaplacil chyba 1100zl opuscili mu 100zl i teraz ma dobrze jak chcesz namiary na tych gosci co mu robili te obciazniki to pisz na gg 1115745 albo na wp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Koła można albo jakiegos pucka z betonu ulac pomalowac ładnie i zrobić jakąs rame i zamocowac

orginalne obciążniki można zgubić, a jak taki pucek z przodu przy szybkości spadnie i mise może pobić lub coś innego uszkodzic, dlatego jak już to może jakieś z mtz-a szukać obciązniki? lub po szrotach coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Ale faktycznie czujesz, że jest za lekki, czy tylko ta książkowa waga traktorka Cię martwi? Ja bym Ci radził sie nie spieszyć z dociężaniem, najpierw wypróbuj go w sprzętach a dopiero wyciągnij wnioski, moze akurat nie trzeba będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Atlonik    0

No narazie niemam sprzetu by to sprawdzić ! ale myślałem o obciążnikach bo może kupie pług 4obrotową to bedzie troszke za lekki czy nawet do tura w pózniejszym czasie by sie przydałby !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian2302    0

4 obrotową??????????? ten ciągnik może sobie z nią nie poradzić bo ma tylko 95 koni . Ale tez zależy jakiej klasy masz ziemię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

35 korpus i smiga aż miło.i nie mów że nie da rady.najlepiej zalać koła, nie tracisz przy tym na zwrotności a zyskujesz na przyczepności :D

mówiłes tu o skakaniu - czy wyrywałeś nim kiedyś jakieś drzewka czy coś? mój case też skakał ja nie miał założone tura, a wyciągaliśmy inny ciagnik.Ciągnik miał siłe żeby sie kopac ale ze byl lekki to zamiast ciągnąć przeskakiwał nad ziemią :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olejniczek    3

ja mam TD85D i czasem tez mi sie wydaje ze mógł by mieć pare ciężarków wiecej np: na tylnie koła :D a co do tego pługa obracalnego "4" mysle ze w korzystnych warunkach da rade TD95D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

lekką 4k w obrocie typu sukov, lub akpil i śmigasz spokojnie, dzisiaj widziałem agrofarma, który ma chyba podobna masę i śmigał z 4ka az miło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
a to bardzo ciekawe tylne bym zalewał śmiało, ale przednie? czy to nie obciąża układu kierowniczego i osi napędowej bardziej, tzn tych sforzni itd?

czy będzie mniej skakał z takim dociążeniem? niż ze zwykłym obciążnikiem?

czy takie kombinowanie nie niszczy opony?

 

To pomyśl jak przenoszone jest obciążenie zamontowane na ramie: cały ciężar przenoszony jest przez oś na opony a potem na ziemie. w tym wypadku obciążone są łożyska kół i zwrotnicy.

W zalanych oponach cały ciężar "leży" na ziemi, obciążenie łożysk nie zmienia się.

Obciążenie układu kierowniczego jest takie same w obu przypadkach, bo o oporze skręcania decyduje nacisk na opony. Wg mnie zalanie wodą to najlepszy sposób dociążenia, bo jak inaczej zwiększyć małym kosztem masę o 1000 kg? Przy okazji zwolnice mają lżej i nie zmieniamy wyglądu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian2302    0

Wiecie ale ja nie mówiłem ze nie pójdzie tylko w jakich ziemiach bo jak ma samą gline do będzie katowanie a nie oranie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

dobrze ale czy zalane wodą przednie opony nie amortyzują gorzej? pozatym obciażniki są za przednią osią i mniejsza masa lepiej dociąża przednią oś, pozatym przednie osie i zwrotnice są przystosowane do przenoszenia obciązeń a nie do trzymania ciężkich kół gdy przód chce podrywać, przerabiałem to w mf 255 i bez obciążników coś mi się wydaje ze szybciej nawet przód dostał luzów niż jeźdząc z obciążnikami bo fruwające koła ciagle miały drgania i wylatywały tulejki na sforzniu, oczywiście zależy jakie to opony ale tylne zgoda zalewanie pomoże ale czy przednie zalewać to oj nei wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

a co można sprężyć i rozprężyc? powietrze czy wodę? niestety, zalanie wodą odbije sie na komforcie ale coś za coś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zalanie wodą jest na razie najtańsze obciążenie do traktora. Wystarczy zalać tylko z tyłu a traktor sporo uzyska na wadze......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
pozatym obciażniki są za przednią osią i mniejsza masa lepiej dociąża przednią oś,

Jak obciążnik jest wysunięty daleko do przodu to lepiej dociąża przód, jednak kosztem odciążenia osi tylnej. Jeśli problemem jest podnoszenie przodu to można zamontować wysunięte obciążniki, ale jak ciągnik jest ogólnie zbyt lekki to w ten sposób nic nie poradzimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

szkoda ze nie ma TUZ'a z przodu bo wtedy moznaby było wykonac odlew z betonu i powiesic takie dociazenie. Kwota około 2 tys zł za oryginalne obciązniki to moim zdaniem te lekka przesada, bo w koncu to tylko odlew bez zadnej precyzji ale mimo wszystko z nimi wyglada najlepiej wiec moze warto..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

też zawsze mnie to dziwiło, czemu te obciążniki (oryginalne czy odlewane) sa takie drogie....

 

Teraz się przekonałeś że w wyposażenie dodatkowe (takie jak: przedni TUZ, dodatkowe końcówki hydr., szersze ogumienie) warto inwestować B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL0905    1

ja jestem zdania że woda w opona to aby udręka bo każda dżiórka jest twoja na przedni TUZ jest najlepiej bo jak potrzebujesz orać to go zapinasz ale jak jedziesz z 2 przyczepami po drogach to go odpinasz obciąznik na TUZ jest najbardziej uniwersalny i wykorzystany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

zgadzam się z przedmówcą.Poza tym tuz przydaje się nie tylko do "trzymania" przeciwwagi.Np. na tylni tuz zakładasz pług a na przedni tuz wal zagęszczający, albo na tylny tuz siewnik, a na przedni dodatkowy zbiornik na zboże B)

 

 

Ps.Prosze was abyście dodawali do swoich wypowiedzi o jakiego tuz'a chodzi poniewaz niektórzy interpretują to słowo jako tylko przedni podnosnik hydrauliczny a jest to błąd!

TUZ-trzypunktowy układ zawoieszenia, czyli nazwa TUZ tyczy się obu podnosników - przedniego i tylnego!

 

(to tak dla niewtajemniczonych, zeby nie było zadnych niejasności :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Mam problem z podnosnikiem w moim TD90. Z podnoszeniem nie na zadnego problemu ale podczas opuszczania ramiona opuszczaja sie bardzo wolno. Nawet pod duzym, obciazeniem podnosnik opada bardzo powoli. Co dziwne nie zawsze tak sie dzieje ale ostatnio coraz czesciej. Przy podnoszeniu/opuszczaniu podnosnika za pomocą przycisku na prawym błotniku wszystko działa jak należy.
      Moze ktos ma pomysł dlaczego tak sie dzieje?
    • Przez pawlo694
      Witam. Chciałbym wam zaprezentować nowego New Hollanda TD5.115.










      Myślę ze jest ładniejszy od TD5000 troche dziwi mnie dlaczego zegarów nie zmienili no ale może to poprawią
    • Przez reazer
      witam
      miał ktoś taki przypadek że pekła mu sprężyna od pedału sprzęgła w td5050?
      jak sie zabrac za rozebranie tych plastików "deski rozdzielczej"?
      odkręcilem 2 sruby 17 z boku. i jedna 10tke z przodu i dalej wszytstko siedzi
       
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez JanuszZiomek
      Posiadam ciągnik New Holland TD95D. Sprężarka w nim ładuje caly czas powietrze.W serwisie powiedzieli ze nie da sie jej wyłączyc. Może wiecie czy można ją wyłączyć jesli tak to gdzie dokupić sprzegło do wyłączena. Z góry dzieki za odpowiedż.
×