Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Moj NH TD95D jak na swoją 95KM moc warzy dość niewiele bo 4300kg ! myślałem nad zakupem orginalnych obciazników ale przy zakupuie ciągnika powiedzieli mi 2800zł za 2x150kg na tylnie koła ! wydawało mi sie dosć drogo ! niewiecie czasem jak bym mógł dociążyć NH ,nie droga ale wmiare estetycznie ???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja bym pomyślał nad płynem do przednich kół, a jak będzie mało to tylne też można zalać. Obciążnikami dodasz może z 500 kg zapłacisz za to 5 tysięcy. Wystarczy kupić chlorek magnezu MgCl2, 30 kg na 100 litrów wody. Wyjdzie zdecydowanie taniej i z korzyścią dla ciągnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie wiem jakie masz koła ale jak by zalać wszystkie cztery to pewnie jakieś 1000 kg.

Opublikowano

a to bardzo ciekawe tylne bym zalewał śmiało, ale przednie? czy to nie obciąża układu kierowniczego i osi napędowej bardziej, tzn tych sforzni itd?

czy będzie mniej skakał z takim dociążeniem? niż ze zwykłym obciążnikiem?

czy takie kombinowanie nie niszczy opony?

Opublikowano

orginalne obciazniki na tylne kola kosztuja 1800zl jest ich 300kg

moj sasiad ma zetora 9641 i niedawno zalozyl do niego najwiekszego turka chyba 260 ten orginalny track lift czy jakos tak i jak wziol bele to bez napedu nie mogl ruszyc z miejsca i na tylne kola zrobili mu obciazniki po 2zl za kg i wziol 600kg to zaplacil chyba 1100zl opuscili mu 100zl i teraz ma dobrze jak chcesz namiary na tych gosci co mu robili te obciazniki to pisz na gg 1115745 albo na wp

Opublikowano
Koła można albo jakiegos pucka z betonu ulac pomalowac ładnie i zrobić jakąs rame i zamocowac

orginalne obciążniki można zgubić, a jak taki pucek z przodu przy szybkości spadnie i mise może pobić lub coś innego uszkodzic, dlatego jak już to może jakieś z mtz-a szukać obciązniki? lub po szrotach coś?

Opublikowano

Ale faktycznie czujesz, że jest za lekki, czy tylko ta książkowa waga traktorka Cię martwi? Ja bym Ci radził sie nie spieszyć z dociężaniem, najpierw wypróbuj go w sprzętach a dopiero wyciągnij wnioski, moze akurat nie trzeba będzie

Opublikowano

No narazie niemam sprzetu by to sprawdzić ! ale myślałem o obciążnikach bo może kupie pług 4obrotową to bedzie troszke za lekki czy nawet do tura w pózniejszym czasie by sie przydałby !

Opublikowano

35 korpus i smiga aż miło.i nie mów że nie da rady.najlepiej zalać koła, nie tracisz przy tym na zwrotności a zyskujesz na przyczepności :D

mówiłes tu o skakaniu - czy wyrywałeś nim kiedyś jakieś drzewka czy coś? mój case też skakał ja nie miał założone tura, a wyciągaliśmy inny ciagnik.Ciągnik miał siłe żeby sie kopac ale ze byl lekki to zamiast ciągnąć przeskakiwał nad ziemią :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano
a to bardzo ciekawe tylne bym zalewał śmiało, ale przednie? czy to nie obciąża układu kierowniczego i osi napędowej bardziej, tzn tych sforzni itd?

czy będzie mniej skakał z takim dociążeniem? niż ze zwykłym obciążnikiem?

czy takie kombinowanie nie niszczy opony?

 

To pomyśl jak przenoszone jest obciążenie zamontowane na ramie: cały ciężar przenoszony jest przez oś na opony a potem na ziemie. w tym wypadku obciążone są łożyska kół i zwrotnicy.

W zalanych oponach cały ciężar "leży" na ziemi, obciążenie łożysk nie zmienia się.

Obciążenie układu kierowniczego jest takie same w obu przypadkach, bo o oporze skręcania decyduje nacisk na opony. Wg mnie zalanie wodą to najlepszy sposób dociążenia, bo jak inaczej zwiększyć małym kosztem masę o 1000 kg? Przy okazji zwolnice mają lżej i nie zmieniamy wyglądu ciągnika.

Opublikowano

dobrze ale czy zalane wodą przednie opony nie amortyzują gorzej? pozatym obciażniki są za przednią osią i mniejsza masa lepiej dociąża przednią oś, pozatym przednie osie i zwrotnice są przystosowane do przenoszenia obciązeń a nie do trzymania ciężkich kół gdy przód chce podrywać, przerabiałem to w mf 255 i bez obciążników coś mi się wydaje ze szybciej nawet przód dostał luzów niż jeźdząc z obciążnikami bo fruwające koła ciagle miały drgania i wylatywały tulejki na sforzniu, oczywiście zależy jakie to opony ale tylne zgoda zalewanie pomoże ale czy przednie zalewać to oj nei wiem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zalanie wodą jest na razie najtańsze obciążenie do traktora. Wystarczy zalać tylko z tyłu a traktor sporo uzyska na wadze......

Gość Profil usunięty
Opublikowano
pozatym obciażniki są za przednią osią i mniejsza masa lepiej dociąża przednią oś,

Jak obciążnik jest wysunięty daleko do przodu to lepiej dociąża przód, jednak kosztem odciążenia osi tylnej. Jeśli problemem jest podnoszenie przodu to można zamontować wysunięte obciążniki, ale jak ciągnik jest ogólnie zbyt lekki to w ten sposób nic nie poradzimy.

Opublikowano

szkoda ze nie ma TUZ'a z przodu bo wtedy moznaby było wykonac odlew z betonu i powiesic takie dociazenie. Kwota około 2 tys zł za oryginalne obciązniki to moim zdaniem te lekka przesada, bo w koncu to tylko odlew bez zadnej precyzji ale mimo wszystko z nimi wyglada najlepiej wiec moze warto..

Opublikowano

też zawsze mnie to dziwiło, czemu te obciążniki (oryginalne czy odlewane) sa takie drogie....

 

Teraz się przekonałeś że w wyposażenie dodatkowe (takie jak: przedni TUZ, dodatkowe końcówki hydr., szersze ogumienie) warto inwestować B)

Opublikowano

ja jestem zdania że woda w opona to aby udręka bo każda dżiórka jest twoja na przedni TUZ jest najlepiej bo jak potrzebujesz orać to go zapinasz ale jak jedziesz z 2 przyczepami po drogach to go odpinasz obciąznik na TUZ jest najbardziej uniwersalny i wykorzystany

Opublikowano

zgadzam się z przedmówcą.Poza tym tuz przydaje się nie tylko do "trzymania" przeciwwagi.Np. na tylni tuz zakładasz pług a na przedni tuz wal zagęszczający, albo na tylny tuz siewnik, a na przedni dodatkowy zbiornik na zboże B)

 

 

Ps.Prosze was abyście dodawali do swoich wypowiedzi o jakiego tuz'a chodzi poniewaz niektórzy interpretują to słowo jako tylko przedni podnosnik hydrauliczny a jest to błąd!

TUZ-trzypunktowy układ zawoieszenia, czyli nazwa TUZ tyczy się obu podnosników - przedniego i tylnego!

 

(to tak dla niewtajemniczonych, zeby nie było zadnych niejasności :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v