Skocz do zawartości
Tyger

Przednie hamulce w ciągnikach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Tyger    2

Jak działają jakie zalety jakie wady, czy to prawda że trzymają troche ciągnik jak się szybko jedzie?

jak działają jak ktoś chce na jedno koło przychamować to co wtedy?

czy ciągniki mają jakieś wyłączniki przednich chamulców? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te przednie hamulce w traktorach, chyba się gdzie indziej załącza, bo podczas skręcania gdyby chciało sie zahamować to można przednie koła rozwalić.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ralfMTX140    3

A czasem takich hamulcow nie maja JCB Fastrack? Te wieksze po 280 km to ida 80 km/h wiec hamulce musza miec dobre. Jak myslicie? :D


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może i mają, ale na jakiej zasadzie to działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

To juz wyzsza technologia :D . Zapytam sie znajomego pracujacego w Interhandlerze czy te Fastracki maja hamulce na przednie kola.


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

przewaznie działaja przez skrzynię.u mnie w MF gdy naduszę pedał hamulca zawsze włącza się przedni napęd i wtedy hamuje na 4 koła.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A wtedy skrzynia za bardzo dostaje.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na zasadzie blokady to raczej nie działa.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

ale z was znawcy, każdy ciągnik jak ma skrzynie 40km/ha musi mieć przednie chamulce i ma albo na wale napędowym albo przy kołach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michcio123    2

Ciagniki JCB maja hamulce na wszystkie 4 koła i sa to hydrauliczne hamulce tarczowe zbudowane tak samo jak w samochodach osobowych tylko wiadomo ze sa odpowiednio wieksze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    58
ale z was znawcy, każdy ciągnik jak ma skrzynie 40km/ha musi mieć przednie chamulce i ma albo na wale napędowym albo przy kołach

 

wreście jakiś profesonalista

to opowiadaj jak sie sprawuje

 

my potrzebujemy tutaj profesionalistow ale wypowiedz ferdka wcale nie jest jakims super zasobem wiedzy to rzecz oczywista. A wy tu pisaliście posty z ktorych nic nie wynikalo-co oznacza ze nabijaliscie. jak nie wiesz to nie pisz! poczekaj az napisze ktos kto wie i wtedy i ty bedziesz wiedzial! ferdek napisal prawde i juz wiesz-wiec po co te wczesniejsze posty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10
przewaznie działaja przez skrzynię.u mnie w MF gdy naduszę pedał hamulca zawsze włącza się przedni napęd i wtedy hamuje na 4 koła.

 

Z tego co wiem to większoś marek stosuje takie i podobne rozwiązanie. Jeśli skrzynie 40 to po naciśnięci hamulca włącza się automatycznie przeni napęd i hamuje razem mz tyłem przez mechnizm różnicowy o zwiększonej sile tarcia ( np. JD) lub hamulec tarczowy na wale kardana przedniego napędu (Fendt). Przy wyższych prędkościach skrzyni muszą być stosowane hamulce puszczególnych kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
nie spotkałem sie z chamulcami na przednie koła

możesz podać przykłady takich ciągników

Fortschritt 323A -normalnie bębny itd ma :D

 

Nie wiem jak tam w mtz'ach jest ale moj pronar po wlaczeniu przedniego napedu na drugi zakres (czyli naped wlączony ,,non-stop") przy hamowaniu tylnym prawym kolem hamuje przedni most

 

Jedyne do czego tego używam to zimą (gdy ślisko) przy jeździe samym ciągnikiem z górki -po szosie to i tak sie zapina hamulce przy przyczepie

 

W instrukcji obsługi pisze nawet ,,W czasie naglej potrzeby hamowania proszę wlączyc przedni napęd na zakres drugi" -czyli ten na którym naped jest cały czas wlaczony

 

A zakres pierwszy jest od automatycznego wlaczania nepędu, czyli przy poślizgu tylnych kół :D

 

 

Gdzieś w galerii we wynalazkach jest fotka zrobionego hamulca w jakims ciezszym ursusie :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

W MTZ po zapięciu na stałe przedniego napędu przednie koła hamowały po naciśnięciu hamulca najlepiej widać to na śliskiej nawieżchni

w Farmerze po naciśnięci obu hamulców prawego i lewego automatycznie włącza się przedni napęd i hamuje na cztery koła , ale po naciśnięci tylko jednego

prawego lub lewego sprzęgło już nie włącza przedniego mostu i hamujemy na jedno koło . Dobre hamulce to podstawa a jak jeszcze są przednie to już bardzo dobrze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    1
A czasem takich hamulcow nie maja JCB Fastrack? Te wieksze po 280 km to ida 80 km/h wiec hamulce musza miec dobre. Jak myslicie? :D

ale one maja jakos wzmacniane te chamulce bo gdyby mialy normalne to by sie olej tak zagotowal ze ho ho


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Forterra: hamownie kół przedniej osi przez hamulec tarczowy na wale napędzającym przednią oś. Działa tylko gdy pedał hamulca jest spięty, podczas hamownia niezależnego na jedno koło przednia oś nie hamuje.


Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

warto dopłacać do wyłącznika przednich chamulców w agrofarmie? kumpel ma lambo i nigdy nie wyłącza przednich chamulców jak z turem pracuje to nawet lepiej bo jak depnie jeden pedał to i przódi tył chamuje i w miejscu zawraca więc wychodze z załozenie że nie warto a kosztuje to 270 euro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    56

W moim 7245 i 4514 przednie chamulce chodzą wtedy gdy napęd przedni jest włączony. Jak jade z dużej górki np z burakami to włączam przedni napęd, lekko przychamowywóje, jade wolnej i nie pcha mnie z tej góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DANIEL    1
W moim 7245 i 4514 przednie chamulce chodzą wtedy gdy napęd przedni jest włączony. Jak jade z dużej górki np z burakami to włączam przedni napęd, lekko przychamowywóje, jade wolnej i nie pcha mnie z tej góry

 

W tym przypadku hamowanie następuje poprzez zatrzymanie kół tylnych (które bezpośrednio połączone są z przednim napędem).

W lambo w piastach przednich kół występują hamulce tarczowe w kąpieli olejowej, niezależne od włączonego napędu przedniego (takie samo działanie jak w samochodzie).

Jest to trochę niebezpieczne, po dobrym naciśnięciu pedału hamulca łatwo można się znaleźć na przedniej szybie, szczególnie wtedy gdy mamy dobrą przyczepność :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bawidamek    1

ale gdy mamy ciagnik na biegu jalowym to tez bedzie hamowal na wszystkie kola bo w forterze to widzialem tarcze na wale napedowym i wtedy nawet na luzie bedzie hamowal na 4 kola a w innych:unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moim MFie przy prędkości pow 5 km/h przy hamowaniu przód załącza się automatycznie, podejrzewam, że jest tak w większości ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez azifelek115622
      witajcie, mam taki orbitrol LS ma on 5 wyjść lecz wychodzą one z kostki dokręconej do orbitrola , myślałem, że jak odkręcę tą kostkę i podłącze mu olej bez tej kostki to będzie działał jak zwykły, bo nawet na orbitrolu schemat jest bez tej kostki rozpisany , bez piątego wyjścia. , ale gdy zapodałem mu ciśnienie to blokuje gdzieś to ciśnienie, jedynie tak słabiutko wyciska przez taką malutką dziurkę. da się to w ogóle jakoś do ostrówka wmontować? czytałem też że przeznaczone są te orbitrole do współpracy z jedną pompą "orbitrol-pozostała hydraulika"
      może wyrzucić tą pompę od wspomagania i podłączyć go pod tą dużą pompę od hydrauliki? chyba, że da się to jakoś zmajstrować na osobnej pompie załączam także zdjęcia orbitrola




    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez adamek1942
      Witajcie nie wiedziałem gdzie napisać taki temat wiec napisałem go tu ;] jak tam macie przekonanie co do smarowanie silnika na wysokich pryzmach 2 metrowych ??  jak myślicie odczuje takie coś silnik ?? czy zajechał ktoś z was już silnik przy ubijaniu kopca ?? 
    • Przez karpiol
      co trzeba pokazać w ciągniku na egzaminie?? Egzamin mam na Zetorze 3320...
      - rozrusznik
      - alternator
      - wlew oleju
      - wlew płynu hamulcowego
      - wyłącznik prądu
      - filtr powietrza
      - wlew płynu chłodzącego
      - miarka do sprawdzania poziomu oleju
      - wlew płynu do spryskiwaczy
      coś jeszcze??
       
      prezentacja ciągnika jest przed połączeniem z przyczepą czy po??
       
      Proszę o odpowieź
    • Przez Xeon
      Przy okazji remontu silnika od c-330 zauważyłem, że jest on w środku solidnie zasyfiony. Do tego stopnia, że smok, który ciągnie olej do filtra był zaklejony (jeszcze takiego czegoś nie widziałem w 30-tce). Dotychczas jeździłem na superolu (zmieniany co 100mtg) - już tego syfu nie wleję.
       
      Pytanie jak oczyścić teraz silnik zanim wleję jakiś lepszy olej?
      Myślałem nad tym, żeby wlać do niego mieszankę ropy i najtańszego oleju w proporcji 70 do 30 (więcej ropy oczywiście) i na takiej mieszance uruchomić silnik na ok 15min. Następnie spuścić tę mieszankę, wyczyścić filtr (bąk) i wlać normalny czysty olej.
      Myślicie, że w ten sposób przepłukałbym silnik, a jednocześnie nie przytarł bym go?
      Może jakaś inna metoda?
       
      Pzdr.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.