Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Jaki polecacie komplet pierścieni na wszystkie tłoki do 820. Czy szukać oryginalnych czy są jakieś firmy lepsze od oryginałów? Czy można zamówić przez internet bo u mnie w pobliżu nie ma sklepów  z częściami do mtz -ów? Tak samo potrzebuję komplet uszczelek do silnika. Czy do nowych 820 idą takie same pierścienie i uszczelki jak do starych 82?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

kupiłem raz pierscienie do 82 i nigdy wiecej podziałał moze ze 20 mtg pózniej olej kominem zaczoł wyrzucac zestawy naprawcze nie sa do nich drogie tak wiec polecam z reka na sercu odrazu wymienic wszystkie dziury

 

Opublikowano (edytowane)

Czyli mam wymieniać od razu tłoki, tuleje, segery, pierścienie w nowym ciągniku? To zakładałeś kukum te pierścienie ruskie czy innej firmy, że potrzymało tylko 20mtg?Ten silnik to D - 243C ktoś może wie jakie są oznaczenia dla tego silnika na tłokach ? Czym różni się 240 od 243 C? Czy do obydwu wszystkie uszczelki i pierścienie te same idą?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Prawdopodobnie były zakładane no name tak wec nie powiem ci u mnie tez był "prawie" nowy i stało jak sie stało. Ale nie wiem czy kupisz jakies inne raczej sa tylko ruskie. Ja dostałem te pierscienie luzem tak ooo były rzucone do reklamówki a jak kupiłem zestawy to ładnie były ponumerowane i instrukcja ( nawet po polsku) jak je zakładac co który pierscien obracac o ile stopni zeby zamki sie nie spotkały.  uszczelka na bank bedzie inna bo jak ja do 82 D-240 kupowałem uszczelke to mi mówili ze juz nie produkuja do tych silników uszczelek i radzili mi załozyc stara ( barany Jedne) az wkoncu trafiłem d fajnego sklepu co do rusków to maja wszystko na miejscu od reki i tam bez problemu dostałem to co chciałem

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem mechaniora co mi rozbebeszył silnik no i radzi mi oprócz pierścieni wymienić wszystkie tłoki, tuleje bo założone są te z 3 pierścieniami a on twierdzi że takie to daje się do turbo a nie do 820. Teraz tylko dealer ma odpowiedzieć czy wyśle mi 4 zestawy naprawcze gratis bo ciągnik po gwarancji już jest.

Edytowane przez rbit
Opublikowano

265 godzin tylko bo po prostu praca rozłożona na 3 ciągniki a gospodarstwo nieduże, ale warunki ciężkie w górach. Głowica wymieniana była na gwarancji i teraz pierścienie, tłoki, tuleje. Po prostu trafiłem na pechowy egzemplarz gdzie debile powsadzali co było pod ręką. Chyba, że u dealera coś zachachmęcili z tym ciągnikiem - tylko co w sumie by z tego miał. Tak jak pisałem-mechanik twierdzi, że fabrycznie założyli złe tłoki jak do turbo i wyrzuca dlatego olej na pierścieniach a czy ma rację to też nie wiem do końca.

Opublikowano

to jak by od turbo było to nawet lepiej jak sa tylko 3 pierscienie to sa od zwykłego do turba masz deko lepsze tłoki czy tuleje i masz dotatkowy pierscien smarujacy w turbo i tylko tym sie różni 

Opublikowano

Tu były tylko 3 pierścienie na tłoku i mechanik mówi, że takie idą do ciągników z turbiną a do zwykłego z 4 pierścieniami powinny iść a ty kukum twierdzisz że na odwrót więc nie wiem jak to jest Dwie tuleje wzrokowo całe w rysach są

Opublikowano

Nie wierze że coś w fabryce zamienili  ;)

Jaki olej zalałeś,wiedząc że rusek dostanie ostro w "rurę" 

Ja w swoim po 25 godzinach wylałem ich badziewie i zalałem porządnym olejem (fusch a teraz shell rimula r2) wymiana co 250 godzin do tego w bąku i w misce olejowej przykleiłem magnesy (neodymowe) , po pierwszych trzech wymianach były całe oklejone takim szlamem,teraz dużo dużo mniej (bąka czyszczę co drugą wymianę oleju.(magnesy też przyklejone w filtrze oleju hydraulicznego i na korkach od skrzyni biegów , a olej w skrzyni już wymieniłem trzy razy.

Dziś mój 820 ma około 3700 godzin(w 10 lat) a ciśnienie oleju nie zmienne od lat. Jak dbasz tak masz ,a rusek u mnie nie ma lekko. 

http://www.agrofoto.pl/forum/videos/view-3858-siew-pszenicy/  

[galleryimg=523449]

Opublikowano

No już bez przesady,że zaleje shella to będzie śmigał jak marzenie a jak dam turdusa to wszystko po kolei do wymiany od głowicy po tłoki. U mnie brał olej od zerowej godziny litrami.Jak wadliwe czy złe części wsadzone to nic nie pomoże. Niektórzy leją superol i wszystko śmiga - zależy jak trafisz przy kupnie bo przy mtz to loteria.

Opublikowano

myślisz że w zetorze to nie loteria?. Ale zmień mechanika najpierw  bo makaron Ci na uszy nawija że hej. Fakt że tłoki z 3 pierścieniami u czarną barwą są do turbo. kukm nie rób zametu wolnossący belarus ma 4, lub 5 pierścieni a turbo 3

Opublikowano (edytowane)

Ha myślisz, że u mnie tak łatwo mechanika zmienić. Jeden nie ma czasu, drugi nie będzie leżał po szopach, trzeci za granicą, czwarty za stary już itp. Gostek robił przy mtz dużo bo tu jest tego sprzętu i robią nim po lasach. Dlaczego nawija makaron?Dealer wyśle mi za darmo 4 komplety naprawcze więc chyba lepiej wymienić wszystko.

Edytowane przez rbit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v