Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanownych użytkowników. Posiadam ten ciągnik od nowości czyli od 2007 roku.

Mój problem polega na braku ładownia akumulatora ( wymieniłem na nowy bo był padnięty ), lampka ładowania nie świeci.

Zacząłem od prądnicy i okazało się że coś nie tak z wejściem na wtyczkę, jak dociskam z założoną wtyczką w lewo to jest do środka prądnicy lampka się zapala puszczam gaśnie. Przy zapalonym, silniku jak trzymam ręką lub lekko podwadzam: żarówka przy większych obrotach gaśnie puszczam całkowity brak ładowania

DSC_0165.jpg

Podejrzewam że wadliwa jest kostka, da się wymienić tą cześć którą zaznaczyłem czy trzeba wymienić cały alternator? Proszę o pomoc nie chce wykończyć nowego akumulatora bo padnie bez ładowania.

 

edit:

 

Rozkręciłem 3 śruby co trzymają prądnice w kupie i kontrolka się zaświeciła, zdaje się że coś nie styka lub wszystko w środku brudne spróbuje przeczyścić. 

Edytowane przez MarcinPB
Opublikowano

To co zaznaczasz to szczotko trzymacz z odizolowanymi szczotkami od masy "starego" typu pod regulator RA. Zapewne skończyły się szczotki dlatego przy dociskaniu go stykają z pierścieniem ślizgowym stąd zapala się kontrolka. Da się to bez problemu kupić w sklepach motoryzacyjnych, kosztuje coś w granicach 8zł. Swoją drogą jak w takim stanie będzie ten alternator to i nowe szczotki długo nie pochodzą...

Opublikowano

Dziękuje za wypowiedz.

Wymieniłem szczotki, wyczyściłem alternator, wszystko wróciło do normy. Ale wczoraj przy kropieniu opryskiwaczem; przy małych obrotach lapka migała. Dalem więcej obrotów gasła. Zapaliłem zgasiłem lampka nie miga. nie wiem co jest.

Opublikowano

Panowie moj alternator poszedł do bozi, kupiłem nowy importowany. produkcji tureckiej jak się nie mylę, Proszę o pomoc w podłączeniu go bo nie wiem gdzie jakie kabelki podpinać, nie chce go spalić na amen. poniżej fory i proszę o instrukcje:

 

alter.jpg

 

alter2.jpg

Opublikowano

Na nowym alternatorze:

B+ / czerwony gruby przewód 

B- / prawdopodobnie masa, czarny cienki przewód

D+ / fioletowy przewód czyli wzbudzenie

 

Przed podłączeniem sprawdź czy czarny przewód to rzeczywiście masa, oraz przewód fioletowy dotknij do obudowy alternatora czy masy na ciągniku i sprawdź czy zapali Ci się wtedy kontrolka od ładowania. Jeśli tak, to podłączaj śmiało.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje Ci bardzo za zainteresowanie jutro sprawdzę i się odezwę.

 

edit.

 

Wszystko ładnie działa alternator lata - dziękuje za pomoc i zainteresowanie tematem :)

Edytowane przez MarcinPB
Opublikowano (edytowane)

Witam nie chce zakładać nowego tematu zaś mam problem z alternatorem, turek poszedł do bozi..

Kupiłem nowy alternator po dwóch dniach zauważyłem że po zgaszeniu ciągnika nie zapala się kontrolka ładowania, myślałem że to regulator napięcia, chciałem kupić ale okazuje się że jest tylko oryginał od ZETORA i kosztuje 100zł, poniżej zdjęcie tego mojego regulatora:

https://i.imgur.com/xbEPmno.jpg

Jak dotknę kablem jak poniżej (chyba kabel wzbudzający) obudowy alternatora kontrolka się zapala .. nie wiem co jest popsute alternator czy regulator napięcia.

Wziąłem miernik napięcia włożyłem jedna diodę do kabelka regulatora ( kabelek wchodzi do środka) drugą do obudowy jest napięcie 0.0.14  przy włączonym silniku. Odpiąłem wszystko od alternatora miernik na obudowę drugi tam gdzie się przykręca wysokie napięcie jest i to samo może troszkę więcej 0.0.16 jak się gazu da, baterie napięcie 12.54. Pomóżcie koledzy ;/ napisałem chaotycznie ale starałem się wyjaśnić jak umiem.

Znajomy mówi i podpowiada że to coś ze stacyjką i nie ma masy.

https://imgur.com/undefined

IMG_20200420_181353.jpg

Edytowane przez MarcinPB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v