Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Składałem na PROW na 312 Vario i się zastanawiam czy przy nim pozostać. Od razu zakładam na niego ładowacz. Będzie pracował we wszystkim- agregat uprawowo-siewny, pług kverneland 4 obracalny z non-stopem (choć nie mam pojęcia jak on będzie sobie w nim radził), gruber, przy oborniku w oborze głębokiej itd. Na 412 raczej mnie nie stać bo i tak za dużo mam tych inwestycji choć...? Co mi radzicie. czy jednak wybulić na 412 jeszcze trochę kasy?

 

Pomocy!!!

nie wiem co brać. mowa o nowym sprzęcie.

Opublikowano

zdecydowanie lepiej przycisnac pasa i dolozyc na 412 niz pozniej pluc sobie w brude. niestety wiecej argumentow nie bede wypisywal - a znalazloby sie kilka - bo wybilem sobie kciuk na siatkowce :/:)

Opublikowano

Cene podam jak się dowiem bo nie znam świeżej. Pracował by narazie na 50ha. cena jest wysoka... braciak rok temu wziął JD6620- nawet nawet. Cena podobra jak 312 w standardzie ale kawał ciągnika a fendt 312 to maleństwo, 412 waży o tone więcej, ma większe koła, cały jest większy a cena chyba o 60tyś wyższa- sporo.

Opublikowano

Ja maszyn zakupuje za 600tyś brutto. Ale czy 312 da sobie rade w 4 z non-stopem? Będę musiał cały czas jeździć z ładowaczem czołowym... Ten ciągnik jest wielkości mtz-a lub zetora10640- to mnie boli.

Opublikowano
zdecydowanie lepiej przycisnac pasa i dolozyc na 412 niz pozniej pluc sobie w brude. niestety wiecej argumentow nie bede wypisywal - a znalazloby sie kilka - bo wybilem sobie kciuk na siatkowce :/:)

Jestem ciekaw daleczego 412 będzie lepszy od 312?? Obydwa mają po tyle samo KM, a cena 412 o wiele wyższa. Obydwa mają Vario, no może ciężar nie ten sam, ale zawsze można dokupić obciążniki albo zrobić samemu. :)

 

Czekam na odpowiedź :)

Opublikowano

Moim zdaniem 412 jest cieższa i dlatego ma lepszy uciąg i powinna dac rade 4 obrotówce i innym maszynom. Ale 412 też jest bardziej skomplikowany. Na opolagrze siedzialem w 312 i było wmiare łatwo się połapac co do czego a siedziałem też w 714 to tam to już był inny poziom :]

 

Troche za mało konkretów napisałem. Niech się wypowie jakiś fachowiec.

Opublikowano

jak wszystkim wiadomo ciagniki te choc maja podobna moc, roznia sie znacznie parametrami: masa, przeswit, rostaw osi, wysokosc.

 

fendt serii 400 ma vario tms (300 podobno od miesiaca tez jest z tms za doplata), ale sterowanie ma mniej funkcji. w srodku wiadomo brak wielofunkcyjnego joysticka, podlokietnika, dodatkowego wyswietlacza, sterowania hydraulika zewnetrzna, brak programowania uwroci i naprawde mase innych opcji.

 

nie jestem pewien czy 300 moze miec amortyzowana kabine.

 

tak wiec ja bym okreslil te seria w ten sposob:

300 - do ladowacza, obory i innych zielonek :)

400 - w pole :)

niestety nawet przy mniejszym areale potrzebna jest taka moc i parametry, aby ciagnik mogl wspolpracowac dobrze z zadanymi narzedziami, bo 300 w 4 obracanej jakos za bardzo nie widze :/

 

EDIT

 

dobrze pamietalem, seria 300 nie ma amortyzacji kabiny (oczywiscie poza mechaniczna - taka jak w ursusie) :)

Opublikowano

Ośka i kabina jest amortyzowana w opcji. koledzy a czy pracując z turem można 312 porównać w uciągu do 412?? Tur go będzie dociążał... mają teraz korbanki na zbyciu pare 412 w dobrej cenie bo rocznik 2007 ale jaka jest ta dobra cena to jeszcze nie wiem

Opublikowano

Ja widziałem w akcji 312 vario z lemkenem obracalnym 4x50 na glinie , radził sobie bardzo dobrze, nie miał przedniego tuza i jakoś przodu mu nie podrywało, a prędkość orki 9-10km/h

Opublikowano

Ja mam 312 ale z 1991 roku i teraz z ciężkim Rabewerkiem obrotowym 4x45 idzie jak burza. Ale dodatkowo na przód dostał jakieś 400kg bo troszke podrywało:) Ale teraz polecam tym bardziej jak ma pracować w turze bo on go dociąży a iągnik jest bardzo zwrotny!!!

Opublikowano

A mój znajomy kupił fendta 412 VARIO, jak narazie zadowolony ale powiedział ze to pierwszy i ostatni zakup od korbanków,

Ja osobiście wolałbym chyba kupic JD lub DF wypasiona wersje do tego elegancki sprzęcik i sie tylko cieszyć a Fendt ma jedna wadę!!!! mianowicie wadą i problemem jest D.H. Korbanek!!!!!!!!!!!!1

Opublikowano

A może ktoś jaśniej napisać o co chodzi z korbankami?? Czy chce czy nie to i tak muszę od nich kupić. Byłem na pokazach Claasa i jeździłem ARIONEM 620- całkiem całkiem a cena za claasa z pełnym wyposażeniem czyli wersja cebis z cpm, ośką, tuz i wom jest niższa niż fendt 312 w standardzie. Ale to już inna historia. piszcie o co chodzi z korbankami

Opublikowano

Witam! jestem nowy na forum, przeglądałem jednak kilka tematów i nurtuje mnie to samo pytanie: co z tymi Korbankami? Cieszą sie tutaj zdecydowanie złą opinią, tyle, że nikt owych opinii nie argumentuje. O co biega w praktyce?

Opublikowano

ja też niewiem czemu korbanek ma złą sławę u mnie w okolicy pracuje pare ciągników od nich 3 fendt - y i 2 MF

oraz medion claasa serwis jest w wierzchowiskach jeśli coś się psuje przyjeżdżają i naprawiają a jeśli czegoś nie wiedzą co nie jest dziwne w tak zaawansowanych technicznie maszynach dzwonią do Korbanka lub z tamtąd serwis przyjeżdża ja też biore u nich sprzęt i jak narazie nie ma żadnego problemu z częściami też niema proble części jeśli niema w magazynie ściągają z zagranicy za ekspresową przesyłkę z francji z dostawą w 3 dni (wyrobili się w dwa ) musiałem zapłacić 150 zl

Opublikowano

maja drogi serwis, drogie czesci zamienne, przez 2 lata nie zlokalizowali usterki (uszkodzony rozrusznik w MF) i czasem ciezko wyposazenie sie negocjuje, ale znam duzo gorszych sprzedawcow, u nich jest choc ta pewnosc, ze beda na runku za kilka lat :D

Opublikowano

hmmm... No własnie. wydaje mi się, że faktycznie, aż tacy straszni chyba nie muszą być. Fakt, że jako monopolista Korbanek może czuć sie na pewnej pozycji, ale jak brzozak2 trafnie zauważył monopolista raczej z rynku nie zniknie. tak duzo forumowicze piszą ad. Nich negatywów a tymczasem można przeczytac równiez na forum, że dealerzy JD również najlepsi nie są. No i kwestia części: jakto jest z tymi częściami, skoro są jedynym importerem? rozumiem, że inne źródło to tylko handlarz zagraniczny - no ale przeciez chyba nie problem cześć np z niemiec sobie sprowadzic - prawda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v