Skocz do zawartości
radek269

Fendt 312 Vario

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
radek269    0

Składałem na PROW na 312 Vario i się zastanawiam czy przy nim pozostać. Od razu zakładam na niego ładowacz. Będzie pracował we wszystkim- agregat uprawowo-siewny, pług kverneland 4 obracalny z non-stopem (choć nie mam pojęcia jak on będzie sobie w nim radził), gruber, przy oborniku w oborze głębokiej itd. Na 412 raczej mnie nie stać bo i tak za dużo mam tych inwestycji choć...? Co mi radzicie. czy jednak wybulić na 412 jeszcze trochę kasy?

 

Pomocy!!!

nie wiem co brać. mowa o nowym sprzęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

zdecydowanie lepiej przycisnac pasa i dolozyc na 412 niz pozniej pluc sobie w brude. niestety wiecej argumentow nie bede wypisywal - a znalazloby sie kilka - bo wybilem sobie kciuk na siatkowce :/:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pioter    44

@brzozak ale masz jeszcze drugą rękę :)

 

@radek 269 na jakiej powierzchni miałby robic ten ciągnik???i jaka jest różnica w cenie miedzy 312 i 412???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Cene podam jak się dowiem bo nie znam świeżej. Pracował by narazie na 50ha. cena jest wysoka... braciak rok temu wziął JD6620- nawet nawet. Cena podobra jak 312 w standardzie ale kawał ciągnika a fendt 312 to maleństwo, 412 waży o tone więcej, ma większe koła, cały jest większy a cena chyba o 60tyś wyższa- sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slavo    6

na twoje ha to 312Vario w zupełności wystarczy a za różnice w cenie przeznaczysz na maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

dokładnie też jestem za 312 Vario no chyba, że Cie stać na lepszy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Ja maszyn zakupuje za 600tyś brutto. Ale czy 312 da sobie rade w 4 z non-stopem? Będę musiał cały czas jeździć z ładowaczem czołowym... Ten ciągnik jest wielkości mtz-a lub zetora10640- to mnie boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102
zdecydowanie lepiej przycisnac pasa i dolozyc na 412 niz pozniej pluc sobie w brude. niestety wiecej argumentow nie bede wypisywal - a znalazloby sie kilka - bo wybilem sobie kciuk na siatkowce :/:)

Jestem ciekaw daleczego 412 będzie lepszy od 312?? Obydwa mają po tyle samo KM, a cena 412 o wiele wyższa. Obydwa mają Vario, no może ciężar nie ten sam, ale zawsze można dokupić obciążniki albo zrobić samemu. :)

 

Czekam na odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

Moim zdaniem 412 jest cieższa i dlatego ma lepszy uciąg i powinna dac rade 4 obrotówce i innym maszynom. Ale 412 też jest bardziej skomplikowany. Na opolagrze siedzialem w 312 i było wmiare łatwo się połapac co do czego a siedziałem też w 714 to tam to już był inny poziom :]

 

Troche za mało konkretów napisałem. Niech się wypowie jakiś fachowiec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

No właśnie nie wiem czy 312 starczy żeby potem nie było tak że w 3 będę orał jak mtz-em

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

A jaka jest waga tej 4 obrotowej non-stop. Fendt 312 może być za lekki do takiego pługa i będzie np. wznosić przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

jak wszystkim wiadomo ciagniki te choc maja podobna moc, roznia sie znacznie parametrami: masa, przeswit, rostaw osi, wysokosc.

 

fendt serii 400 ma vario tms (300 podobno od miesiaca tez jest z tms za doplata), ale sterowanie ma mniej funkcji. w srodku wiadomo brak wielofunkcyjnego joysticka, podlokietnika, dodatkowego wyswietlacza, sterowania hydraulika zewnetrzna, brak programowania uwroci i naprawde mase innych opcji.

 

nie jestem pewien czy 300 moze miec amortyzowana kabine.

 

tak wiec ja bym okreslil te seria w ten sposob:

300 - do ladowacza, obory i innych zielonek :)

400 - w pole :)

niestety nawet przy mniejszym areale potrzebna jest taka moc i parametry, aby ciagnik mogl wspolpracowac dobrze z zadanymi narzedziami, bo 300 w 4 obracanej jakos za bardzo nie widze :/

 

EDIT

 

dobrze pamietalem, seria 300 nie ma amortyzacji kabiny (oczywiscie poza mechaniczna - taka jak w ursusie) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Ośka i kabina jest amortyzowana w opcji. koledzy a czy pracując z turem można 312 porównać w uciągu do 412?? Tur go będzie dociążał... mają teraz korbanki na zbyciu pare 412 w dobrej cenie bo rocznik 2007 ale jaka jest ta dobra cena to jeszcze nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    12

Ja widziałem w akcji 312 vario z lemkenem obracalnym 4x50 na glinie , radził sobie bardzo dobrze, nie miał przedniego tuza i jakoś przodu mu nie podrywało, a prędkość orki 9-10km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

Gdzie to widziałeś? W galeri jest 312 z ibisem 4 obrotowym :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oli007    0

Ja mam 312 ale z 1991 roku i teraz z ciężkim Rabewerkiem obrotowym 4x45 idzie jak burza. Ale dodatkowo na przód dostał jakieś 400kg bo troszke podrywało:) Ale teraz polecam tym bardziej jak ma pracować w turze bo on go dociąży a iągnik jest bardzo zwrotny!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

O ile się nie myle to twoja 312 ma 6cyl a Fendt 312 vario ma 4cyl więc ma dużo mniejszą mase.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54
O ile się nie myle to twoja 312 ma 6cyl a Fendt 312 vario więc ma dużo mniejszą mase.

 

Tak, stare 312 miały silnik 6 cyl., a nowe 312 vario mają 4 cylindry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

A mój znajomy kupił fendta 412 VARIO, jak narazie zadowolony ale powiedział ze to pierwszy i ostatni zakup od korbanków,

Ja osobiście wolałbym chyba kupic JD lub DF wypasiona wersje do tego elegancki sprzęcik i sie tylko cieszyć a Fendt ma jedna wadę!!!! mianowicie wadą i problemem jest D.H. Korbanek!!!!!!!!!!!!1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

A może ktoś jaśniej napisać o co chodzi z korbankami?? Czy chce czy nie to i tak muszę od nich kupić. Byłem na pokazach Claasa i jeździłem ARIONEM 620- całkiem całkiem a cena za claasa z pełnym wyposażeniem czyli wersja cebis z cpm, ośką, tuz i wom jest niższa niż fendt 312 w standardzie. Ale to już inna historia. piszcie o co chodzi z korbankami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QuasiRolnik    0

Witam! jestem nowy na forum, przeglądałem jednak kilka tematów i nurtuje mnie to samo pytanie: co z tymi Korbankami? Cieszą sie tutaj zdecydowanie złą opinią, tyle, że nikt owych opinii nie argumentuje. O co biega w praktyce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też niewiem czemu korbanek ma złą sławę u mnie w okolicy pracuje pare ciągników od nich 3 fendt - y i 2 MF

oraz medion claasa serwis jest w wierzchowiskach jeśli coś się psuje przyjeżdżają i naprawiają a jeśli czegoś nie wiedzą co nie jest dziwne w tak zaawansowanych technicznie maszynach dzwonią do Korbanka lub z tamtąd serwis przyjeżdża ja też biore u nich sprzęt i jak narazie nie ma żadnego problemu z częściami też niema proble części jeśli niema w magazynie ściągają z zagranicy za ekspresową przesyłkę z francji z dostawą w 3 dni (wyrobili się w dwa ) musiałem zapłacić 150 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

maja drogi serwis, drogie czesci zamienne, przez 2 lata nie zlokalizowali usterki (uszkodzony rozrusznik w MF) i czasem ciezko wyposazenie sie negocjuje, ale znam duzo gorszych sprzedawcow, u nich jest choc ta pewnosc, ze beda na runku za kilka lat :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QuasiRolnik    0

hmmm... No własnie. wydaje mi się, że faktycznie, aż tacy straszni chyba nie muszą być. Fakt, że jako monopolista Korbanek może czuć sie na pewnej pozycji, ale jak brzozak2 trafnie zauważył monopolista raczej z rynku nie zniknie. tak duzo forumowicze piszą ad. Nich negatywów a tymczasem można przeczytac równiez na forum, że dealerzy JD również najlepsi nie są. No i kwestia części: jakto jest z tymi częściami, skoro są jedynym importerem? rozumiem, że inne źródło to tylko handlarz zagraniczny - no ale przeciez chyba nie problem cześć np z niemiec sobie sprowadzic - prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×