Polecane posty

adrianurban    1
Napisano (edytowany)

Witam. Niedawno nabyłem MF 3060 z ładowaczem czołowym i mam takie pytanie odnośnie podłączenia tura. Jest to  tur 3 sekcyjny z czego 3 sekcja jest elektryczna, tur sterowany jojstikiem. Od rozdzielacza tura odchodzą 3 przewody 2 pionowo w dół i jeden z bokou. Te 2 pionowe są podłączone z lewej strony gniazd chydrauliki w ciągniku w miejscu gdzie podłączone są normalnie 2 przewody idące od zaworu(rozdzielacza) podnośnika(tam gdzie znajdują się te guziki do ręcznego sterowania podnośnikiem) , jeden bezposierednio a drugi przez trójnik. Natomiast ten 3 przewód od rozdzielacza tura jest podłączony bezposierednio z przewodem idącym od zaworu(rozdzielacza) podnośnika. Problem jest taki że tur opada samoczynnie czy to na zgaszonym czy na zapalonym ciągniku, wszystko chodzi ok podnosi i opuszcza szybko, wycieku nigdzie nie znalazłem, mechanik mówił że może być źle podłaczony ale ja się na tym nie znam. Pomoże ktoś? 

post-85622-0-79569800-1463327776_thumb.jpg post-85622-0-87362700-1463327815_thumb.jpg

Edytowano przez adrianurban

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    994

Opis na rozdzielaczu P (power) czyli zasilanie wyjście zasilające rozdzielacz czyli kierunek z kąt olej przychodzi, T (tank) powrót, zbiornik  czyli olej wraca po wykonaniu pracy. Do tego 3 przewód może być różny opis. Te dwa ostatnie łączymy razem np trójnikiem i strumień kierujemy do skrzyni. Najlepiej wolnym spływem którego gniazdo w tych ciągnikach umieszczone jest w korku wlewu oleju do skrzyni biegów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Mirro ale które 2 łączymy trojnikem?? to 2 mają być podłączone do wolnego spływu a nie jeden?? popatrzę a oznaczenia na rozdzielaczu tura to może coś się wyjaśni. A tam z tyłu przy wyjściach w ciągniku są jakieś oznaczenia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    994
Napisano (edytowany)

Ty masz rozdzielacz włączony szeregowo pomiędzy rozdzielacz z gniazdami a rozdzielacz podnośnika. Czyli olej przechodzi z gniazd ( oznaczenie chyba A1)na tur (oznaczenie P na rozdzielaczu tur) a z tur na podnośnik. Ten drugi przewód z gniazd jest wkręcony w obudowę skrzyni więc jest na pewno powrotem. Do niego masz podłączony przez trójnik jeden z przewodów od rozdzielacza tur. Dlaczego trzeci podłączony jest do zaworu EHR nie wiem, może chodzi o skierowanie części oleju nie wykorzystanego z powrotem Bypass do pompy. 
Prawdopodobnie podłączony jest dobrze

Na Twoim zdjęciu górny przewód to zasilanie , dolny to powrót.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

A czy podpięcie przewodów pod A1 A2 B1 B2 ma jakies znaczenie bo u mnie podnoszenie jest pod B1 a opuszczani pod A1, wysyp i nabieranie jest po d A2 i B2, czasami nie powinno być podnoszenie pod A1 i opuszczanie pod A2, sprubuje jutro przepiąć przewody to zobaczę czy cos się zmnieni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    994

Każda sekcja rozdzielacza ma parę wyjść Sekcja 1 na A1i B1 sekcja 2 ma A2 i B2. Tak też parami powinny być podłączone. Problem jest taki że czasami bywają rozdzielacze gdzie w położeniu neutralnym wyjścia AiB połaczone są z powrotem. Wtedy to opadanie miałoby sens. Może Ty masz w ogóle zamienione podnoszenie z nabieraniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Skoro 1 sekcja to A1 i B1 a druga to A2 i B2 to mam dobrze podpięte bo do przodu jak popchne joystick to tur opada a jak do tyłu pociagne to podnosi wysyp i nabieranie na lewo i prawo także jest ok. Martwi mnie to opadanie bo tak niebezpieczne jest jeździć. Tylko nie wiem gdzie szukać, moze to wina siłowników a może rozdzielacza. Jutro podniose do góry i spróbuję odpiąć wszystkie przewody od rozdzielacza, jak nie opadnie to znaczy że silowniki sa ok i trzeba sprawdzić rozdzielacz a jak opadnie to uszczeliacze pewnie do wymiany. Chyba że jeszcze coś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    994
Napisano (edytowany)

Przepnij podnoszenie z nabieraniem wtedy sprawdzisz rozdzielacz. A trzecia sekcja założona jest na podnoszeniu czy na nabieraniu?
Jak będzie dobrze zamień miejscami linki.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1
Napisano (edytowany)

Trzecia sekcja jest elektryczna, jest do niej jeden guzik na joystiku do ktorego idzie kabelek i tyle. Jest wyprowadzona z nabieraniem i wysypywaniem. Do jej obsługi jest taka kostka i zawor przy mocowaniu widel i łyżki. A czy zamiana podnoszenia z nabieraniem nie uszkodzi rozdzielacza czy cos? Jak taka zamiana pomoze mi sprawdzic rozdzielacz?

Edytowano przez adrianurban

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Już wszystko się prawie wyjaśniło. Po przepięciu podnoszenia z nabieraniem też powoli opada tur. Podniosłem do góry i wypiąłem wszystkie 4 przewody z rozdzielacza  niestety nadal opada powoli ale jednak opada. Wolniej opada z odpiętymi przewodami niż z podpiętymi do rozdzielacza co oznacza że rozdzielacz też trochę przepuszcza. Także na pewno puszczają uszczelniacze w siłownikach od podnoszenia bo przy wypiętych przewodach nie powinien opadać a jednak opada przy okazji pasuje też wymienić uszczelnienia w rozdzielaczu i będzie spokój. Cóż trzeba się brać za rozbieranie siłowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    821
Napisano (edytowany)

oj wątpie żebyś w roździelaczu znalał jakieś strategiczne dla Twojego problemu uszczelnienia... tłoczek wytłuczony w obudowie bądź coś przerysowane więc tanio nie będzie z regeneracja. No chyba że ten rozdzielacz jest w inny sposób zbudowany

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plati
      Witam.
       
      W MF 6190 przestał działać napęd. 
       
      Kontrolka normalnie się włącza i wyłącza jednak napęd nie działa. 
       
      Bezpieczniki sprawdzone i wszystko ok. Popatrzylem na te elektrozawory za kołem w tylnym moście i wydaje się że wszystkie kable są na swoim miejscu. 
      Jeśli chodzi o awarie mechaniczna to nie słychać żadnego odgłosu dziwnego 
      Jakieś pomysły co mogło się stać?
    • Przez mateusz3060
      Po odpaleniu ciagnika jest ładowanie awaryjnie podnosi kostki ktore znalazłem przeczyszczone po odpieciu ehr jest prad w dwuch kablach bezpieczniki dobre czego to moze byc przyczyna no i na blotnikach przyciski tez nie działaja ehr nie wlaczy sie nawet na sekunde z ogledzin kabli wszystko jest ok prosze o porady mecze sie z tym juz od jesieni i nikt mi jeszcze nie pomógł
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez Radig
      Witam
      Szukalem trochę na forum lecz podobnego problemu do mojego nie znalazłem.
      A mianowicie  nie dawno stałem sie posiadaczem Mf 3655 który ma niestety problem z Dynashiftem
      Problem polega na tym, ze jeśli chodzi o półbieg 1 i 2 - to ciągnik na nich normalnie ciągnie i pracuje lecz nie ma żadnej zmiany w prędkości jazdy i żadnej reakcji można przełączać z 1 na 2 i na odwrót i nic się nie dziej . 
      Widać tylko jak przełączają się diody na liczniku.
       Gorzej jest już jeśli przełączymy na 3 lub 4 półbieg  wtedy ciągnik zwalnia i się zatrzymuje i nie ciągnie - podobne objawy do takich jakby ślizgało się sprzęgło. po przełączeniu z 3 na 2 lub 1 ciągnik znów rwie do przodu.
      Czy może to już być problem z tarczkami.
      Przyznam się szczerze ze nie sprawdzałem jeszcze ciśnień - ale jutro to sprawdzę i dopisz.
      Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi 
       
    • Przez MasseyFerguson3635
      Witam, posiadam ciągnik MF 3635 1994 rok ze skrzynią dynashift, podczas orki jeździłem na biegach 3 i 4, podczas wyjazdu z pola chciałem przełączyć na bieg 1 lub 2, niestety oba są zablokowane nie da się ich wbic, wajcha zmiany biegów nie daje sie przełączyć, nigdy wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Miał ktos podobny problem lub wie co mogło sie uszkodzić?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj