Gość adrian

blacha na stodołe

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość adrian   
Gość adrian

Witam w planach mam przekryć stodołę ok 300m2 blacha alucynk tylko pytanie co znaczy t 14-t 18 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Wysokość profilu blachy (fali). T-18 ma 18mm. Im większy profil tym sztywniejsza blacha. Ważna też jest grubość i jakość blachy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25a1    201

Tak jak przedmowca to jest wysokosc,a w jakiej cenie ci zrobią m2 przy takim dachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość adrian   
Gość adrian

dopiero zaczynam orientować sie w cenach blachy i robocizny. Mam eternit a w gminie nie ma dofinansowania do zdjecia i utylizacji eternitu wiec musze wszystko na własny koszt organizować, koleś z wioski obok wymieniła ostatnio dach wiec pogadam z nim jak to było u niego. przegladałem oferty na allegro i na taką powierzchnie to już mozna kupic za 13 zł/m2 a u mnie w okolicy chca 16.50zł. A jak wygladają koszty u was??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25a1    201

To 16.50 to juz realna kwota bo za 13 to nie wiem co to moze byc za blacha,chyba jak papier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scoffer    1145

dopiero zaczynam orientować sie w cenach blachy i robocizny. Mam eternit a w gminie nie ma dofinansowania do zdjecia i utylizacji eternitu wiec musze wszystko na własny koszt organizować, koleś z wioski obok wymieniła ostatnio dach wiec pogadam z nim jak to było u niego. przegladałem oferty na allegro i na taką powierzchnie to już mozna kupic za 13 zł/m2 a u mnie w okolicy chca 16.50zł. A jak wygladają koszty u was??

Dach masz nieszczelny ?

Masz jeszcze 15 lat czasu i do tego czasu może wichura dach rozebrać , może być dofinansowanie , przedłużenie terminu , tani kredyt itp itd.

Poza blachą potrzebujesz membranę dachową , bo w przeciwnym wypadku będzie kapało jak spod pokrywki , pewnie i łaty a koniecznie  opierzenie .

Na twoim miejscu w przypadku szczelnego dachu grał bym na czas . 

Blacha ogólnie to kiepskie pokrycie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scoffer    1145
Napisano (edytowany)

Za co kary ? Ty go produkowałes ?  Państwo będzie musiało parcytypować w kosztach . I dlatego straszą , by koszty były jak najnzisze .

Edytowano przez scoffer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Według mnie zamiast blachy dużo lepsza jest eurofala.

Koszt podobny a trwałość kilka razy większa.

A czy warto czekać z wymianą eternitu czy nie to różnie może być,z czasem może wprowadzą jakieś utrudnienia w jego wymianie,dodatkowe wymogi itp a może jeszcze przesuną termin albo nic nie zmienią.

Nie wiadomo też co to będzie jak w końcu ostatnich kilku lat wszyscy nagle rzucą się na wymianę.

 


16 lat to bardzo dużo czasu i nie da się przewidzieć co to będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adrian   
Gość adrian

w moim przypadku niestety nie wytrzyma długo bo zaczyna mi przeciekac i krokwie gniją, próbowaliśmy uszczelniać ale wszystko sie kruszy wiec nie mam innego wyjścia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Blacha jest jednym z lepszych pokryć dachowych, zaś alucynk polecam z własnego doświadczenia jest bardziej trwałą powłoką niż sam ocynk.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    836

Nie chcę zakładać nowego tematu... mam pytanko odnośnie przechowywania blachy trapezowej

Zamówiłem blachę trapezową T18 w kolorze, arkusze o długości około 6 metrów z dostawą pod koniec listopada, wykorzystana będzie do przekrycia stodoły na wiosnę.

Zamówiłem teraz bo teraz, mało ważne czemu  :P

I chciałbym się dowiedzieć jak ją przechować do wiosny czyli gdzie złożyć na podwórku i czymś nakryć czy w stodole, czytałem gdzieś że powinno się stosować przekładki między arkuszami itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie ważne gdzie będziesz przechowywał , bo i tak trafi nie pod dach B) , ale bezwzględnie na tak długi okres leżakowania musisz zastosować przekładki . Jak złożysz ją na kupie to na wiosnę okaże się że powstały przebarwienia , odpryski itp. i żywotność blachy znacznie się skróci . pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Najtaniej i najprościej to drewniane listewki , ale też trzeba uważać żeby drewno nie było z tych "barwiących" jak np. olcha . Np. sosnowe będą ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    118

jeźeli blacha jest bey foli nie musisz dawać przekładek, ale jeźeli będziesz dawał już te przekładki nie kładz ich bezpośrednio na fali tyllo daj jakieś dystanse żeby ci fali nie rozpłaszczyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Zapomniałem o foliowanych , tu już nie wiem jak z przekładkami , a dystanse wydają Mi się zbędne .T 18 trudno będzie odkształcić , wystarczy nie przesadzać z ilością warstw .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    118

foliowane długo nie poleżą zaraz wyjdą plamy puźniej trudno będzie ją ściągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    836

Blacha będzie bez folii, myślałem o wykonaniu przekładek z płyty OSB 10 mm czyli pocięciu jej na listewki i przełożeniu nie w poprzek tylko wzdłuż 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 ovi zaraz zaraz, bo chyba nie zajarzyłem , ty twierdzisz że bez foli mogą leżeć bezpośrednio na drugiej , bo jeśli tak to absolutnie się nie zgadzam . Bez foli muszą być przekładki !      Roki taki sposób może być , ważne żeby pomiędzy arkuszami było powietrze .

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Większość producentów blach wyraźnie wskazuje, że zabrania się składowania blach dłużej niż 3 miesiące nawet pod karą utraty gwarancji.

 

Blachy przeznaczone do dłuższego składowania należy przechowywać w pomieszczeniu zamkniętym uniemożliwiającym bezpośrednie i pośrednie działanie wody (pod dachem), czyli przed deszczem i wilgocią oraz promieni słonecznych. Także należy stosować przekładki.

Nie powinny być przechowywane na wolnym powietrzu lub w pomieszczeniach narażonych na działanie wilgoci i zmiennych temperatur - dlatego, że woda lub skondensowana wilgoć (także woda) pozostająca dłuższy czas na blasze odbarwia ją, zaś dodatkowo promienie słoneczne mogą, w skrajnym przypadku, doprowadzić do uszkodzeń powłok lakierniczych.

 

Jeśli blachy muszą być ułożone na otwartej przestrzeni należy zapewnić im odpowiednie warunki: zabezpieczyć przed deszczem a nawet wilgocią oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Ułożyć na twardym podłożu z odstępem min. 20 cm od podłoża z lekkim spadkiem (skondensowana woda spływa), zaś przekładki dobrać tak, aby zapewnić swobodną cyrkulację powietrza. Nad składowanymi blachami wykonać dach (o odpowiednim spadku) ochraniający przed opadami, zaś okap wysunąć min pół metra od krawędzi, aby ustrzec przed możliwością podciekania deszczu z dachu bezpośrednio na blachę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 To zadaszenie to już Moim zdaniem przesada . Jak pójdzie na dach to i tak na nią będą oddziaływać "niesprzyjające warunki atmosferyczne" . B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

I tu się mylisz.

Blachy z powłoką lakierniczą (szczególnie blachy cynkowe i alucynkowe) niepoddane jeszcze wpływom warunków atmosferycznych, a więc bez zabezpieczającej je warstwy ochronnej, są wrażliwe na kondensat wodny przy ograniczonym dostępie powietrza (blacha składowana).

 

Jest to ważne tak bardzo, że producenci blach zalecają, aby zamoczone blachy w czasie transportu lub składowania wysuszyć, następnie przełożyć arkusze przekładkami umożliwiającymi swobodną cyrkulację powietrza.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No to widzę że posiadasz większą wiedzę w tej materii , więc ustępuję pola B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez czaro
      Cześć
      Co polecacie jako zbrojenie do posadzki w magazynie na zboże: krata z drutu fi5 lub fi6 ewentualnie gotowe elementy (maty) czy włókna stalowe lub polietylenowe?
      Posadzka o grubości 10-15 cm będzie wylewana na chudziak. Oprócz zboża będą znajdowały się tam od czasu do czasu jakieś maszyny lub nawozy.
    • Przez rolnikokos
      Witam wszystkich,
      Na wiosnę startuję z przebudową starej stodoły na magazyn zbożowy i z tyłu dostawienia wiaty na maszyny.
      Mam kilka pytań i będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.
      W stodole mam zamiar magazynować jak najwięcej ile jest to możliwe zboża. Liczę, że do 2 lub 2.5m wysokości zboże będzie zasypane na ściany + stożek na środku czyli jakieś 3.5m na środku.  Wiata z tyłu stodoły dach jednospadowy po całej jej długości szerokość 6.5m +/- ponieważ chcę użyć starej więźby z stodoły, a na stodole będzie nowa. W przyszłości wiatę będę również użytkował jako magazyn na zboże.
      Stara stodoła jest wymurowana z białej cegły silikatowej i z niej zostawię tylko boczne ściany nośne i słupy które są rozmieszczone tak jak na rysunku resztę będę murował do samego wieńca z suporexu solbet na zaprawę klejową. Na to wieniec, murłata i dach dwuspadowy z blachy trapezowej i membrana. Wrota przesuwne na szynie.
      Wiata dach jednospadowy z membraną.
      W środku pomiędzy stodołą, a wiatą zostawię wrota żeby muc sprawniej jeździć z przyczepami.
      Muszę wylać nowe fundamenty, pomiędzy słupami w stodole, ponieważ wcześniej bylo tylko 1.5m scianki z białej cegły silikatowej i deski.
      1. Pierwsze pytanie czy w połowie wymurowanych nowych ścian wylać dodatkowy poziomy wieniec dokoła aby zboże nie rozepchalo ścian. Myślałem również czy by nie zrobić dodatkowych pionowych słupów żelbetowych pomiędzy murowanymi slupami ale przy rozstawie 3.9m i 2.7m jest sens?
      2. Jakiej Fi ø10,12,14 grubości prętów zbrojeniowych użyć przy robieniu belek do fundamentów i wieńca oraz jak rozmieścić pręty w belce?
      3. Ściany boczne w wiacie pierw myślałem obić blachą ale jeśli w przyszłości mam tam również magazynować zboże do 2.5m wysokości na tylną ścianę to może warto by było wylać fundament i wymurować z suporexu? Stara murłata z stodoły przy rozstawie słupów w wiacie 6.6m wytrzyma obciążenie dachu?
      4. W jaki sposób tanio zrobić posadzke w stodole i wiacie ?
      Myślałem o podbudowie z piaski 20cm, zagęścić na to folia dwa razy i wylać 15cm betonu b25 zatrzeć na gładko zacieraczką maszynową.
      5.Nie wiem jak z wiatą, wstępnie wychodzi jakieś 112m2, mógłbym podzielić na 2 po 50m2 i zrobić odstęp ale do przechowywania zboża to bezsensu.
      Czy do dobudowania wiaty do stodoły powyżej 100m2 muszę mieć projekt budowlany i zezwolenie czy zgłoszenie wystarczy do gminy?
      Chcę to zrobić raz solidnie i przyszłościowo żeby muc magazynować jak najwięcej zboża
      w normalnych pieniądzach. Mógłbym zburzyć stodołę i postawić kompletnie nowy magazyn ale to już robią się kolejne koszty i ogromne  pieniądze za takie hale, a do stodoły nie potrzebuję projektu.
      W jaki sposób wy byście to zrobili na moim miejscu?
      Trochę się rozpisałem, będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam
       

    • Przez Funn
      Witam mam zamiar stawiać oborę na krowy mleczne na Ok. 110 sztuk i mam takie pytanie wiadomo ze trzeba pytać sąsiadów o zezwolenie na budowę i pytanie jest do ilu metrów mam ich pytać ? Jak mam sąsiada około 300-400 metrów od miejsca budowy to może mieć jakieś ale ?
    • Przez farmer_89
      Witam potrzebuje zorganizowac jakis tymczasowy budynek ( na kilka lat) z przeznaczeniem na zbiornik na mleko 3x4 metry, myslalem nad  garazem blaszakiem ktorego bym ocieplil styropianem czy takie  cos przejdzie w mleczarni badz jakies inne pomieszczenie moze ktos doradzi
    • Przez grzeskw75
      Witam wszystkich. Może ktoś wie czy na budynku drewnianym o szerokości 6 metrów jest możliwość zastosowania krokiew bez podpór w środku? Długość budynku to 18 metrów, pokrycie dachu to blacha trapezowa.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj