Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Opublikowano

Obecnie funkcjonują dwie klasyfikacje olejów hydraulicznych: wg DIN 51 524 cz. II i III oraz wg ISO 6743/4 wraz z odpowiednimi normami krajowymi. Oprócz tych norm istnieją również normy producentów maszyn rolniczych.

 

Norma DIN 51 524 określa cztery klasy olejów hydraulicznych o zróżnicowanym poziomie lepkości: HL, HLP, HVLP, HLPD.

Klasyfikacja według normy ISO/DIN 6743 definiuje siedem klas lepkości: HH, HL, HR, HM, HV. Oprócz lepkości klasyfikacje te opisuje także jakość olejów poprzez określenie dodatków określonych w składzie oleju takich jak: inhibitory utleniania i korozji, dodatki smarne, modyfikatory lepkości.

 

Na własne życzenie masz takie problemy.

Olej kategorii HL – który użyłeś - jest stosowany do umiarkowanie obciążonych hydrostatycznych układach hydraulicznych urządzeń stacjonarnych, w pomieszczeniach gdzie występuje mała zmienność temperatury otoczenia i w umiarkowanych warunkach temperaturowych.

 

Zastosuj olej klasy HVLP/HV – olej mineralny wraz z dodatkami przeciwzużyciowymi (AW), przeciwzatarciowymi (EP), inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości; przeznaczony jest do stosowania we wszystkich rodzajach urządzeń hydraulicznych, stosowanych w stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych, w trudnych warunkach pracy, szczególnie tam, gdzie występują wysokie ciśnienia, podwyższona temperatura i jest wymagana dobra filtrowalność w szerokim zakresie temperatur.

 

Możesz także dodać chłodnicę choćby od Bizona, ale musisz wyposażyć ją dodatkowo w zawór bezpieczeństwa na wypadek zapchania chłodnicy, który puści olej z pominięciem chłodnicy i nie pozwoli na zatarcie silnika. Podstawa to dobry olej nie woda.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A co ma wspólnego olej hydrauliczny z silnikiem?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

O to, że autor napisał o grzejącym się oleju hydraulicznym, a ty piszesz coś o zatarciu silnika, więc pytam co ma jedno z drugim.

Opublikowano (edytowane)

bardzo dziękuję AlaCapone, wymienię olej i obadam. Jaki konkretnie olej polecasz? Producent, symbol itd ?

Człowiek uczy się całe życie

odpowiedź dałeś naprawdę konkretną :) 

przy okazji bardzo mądry podpis masz

Obecnie funkcjonują dwie klasyfikacje olejów hydraulicznych: wg DIN 51 524 cz. II i III oraz wg ISO 6743/4 wraz z odpowiednimi normami krajowymi. Oprócz tych norm istnieją również normy producentów maszyn rolniczych.

 

Norma DIN 51 524 określa cztery klasy olejów hydraulicznych o zróżnicowanym poziomie lepkości: HL, HLP, HVLP, HLPD.

Klasyfikacja według normy ISO/DIN 6743 definiuje siedem klas lepkości: HH, HL, HR, HM, HV. Oprócz lepkości klasyfikacje te opisuje także jakość olejów poprzez określenie dodatków określonych w składzie oleju takich jak: inhibitory utleniania i korozji, dodatki smarne, modyfikatory lepkości.

 

Na własne życzenie masz takie problemy.

Olej kategorii HL – który użyłeś - jest stosowany do umiarkowanie obciążonych hydrostatycznych układach hydraulicznych urządzeń stacjonarnych, w pomieszczeniach gdzie występuje mała zmienność temperatury otoczenia i w umiarkowanych warunkach temperaturowych.

 

Zastosuj olej klasy HVLP/HV – olej mineralny wraz z dodatkami przeciwzużyciowymi (AW), przeciwzatarciowymi (EP), inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości; przeznaczony jest do stosowania we wszystkich rodzajach urządzeń hydraulicznych, stosowanych w stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych, w trudnych warunkach pracy, szczególnie tam, gdzie występują wysokie ciśnienia, podwyższona temperatura i jest wymagana dobra filtrowalność w szerokim zakresie temperatur.

 

Możesz także dodać chłodnicę choćby od Bizona, ale musisz wyposażyć ją dodatkowo w zawór bezpieczeństwa na wypadek zapchania chłodnicy, który puści olej z pominięciem chłodnicy i nie pozwoli na zatarcie silnika. Podstawa to dobry olej nie woda.

 

Edytowane przez frantz
Opublikowano

Dzięki...

Podałem ogólną zasadę, zasadnym będzie zmiana oleju na klasę jakościową: HV, zaś lepkościową: 46 lub 32.

 

Co do konkretnej marki, cóż choćby Orlenowski Hydrol L-HV 46 będzie naprawdę dobry, a także Hydrol L-HV 32 oraz Hydrol premium L-HV 46 i Hydrol premium L-HV 22.

Z Fuchs-a: FUCHS RENOLIN B HVI 46, HYDRATEC HVI 46, AGRIFARM UTTO LN (ten ostatni hydrauliczno-przekładniowy).

 

Możesz wybierać wg zasobności portfela. Do wyboru, do koloru.

Opublikowano

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Witam ,proponuję oczyszczać rurki z kurzu i plew które idą po kombajnie, to one służą także jako chłodnica oleju w przeciwnym razie stosowano by węże zamiast rurek ja co dzień o tym pamiętam a jak są upały to i częściej to oczyszczam i jest dobrze i też stosuję hl60 lub hl100 i hydraulika działa jak należy.

Opublikowano

na 100% winna jest też pompa bo jest już wypracowana

rurki mam czyste, cały układ był czyszczony: olej spuszczałem, wszystkie rurki, węże przedmuchałem. zalałem świeży olej, nowy filtr, rozdzielacz ma wymienione wszystkie uszczelki i dwa zaworki bo przepuszczał. Heder opadał.

Nie wiem czy tylko ja mam tak, ale jak np przyspieszam i chce skręcać to kierownica bardzo ciężko chodzi

Moim zdaniem pompa nadaje się do wymiany.

Opublikowano

Sprawdź ciśnienie w układzie hydraulicznym za rozdzielaczem, przy zimnym i ciepłym oleju dla dwóch prędkości obrotowych silnika: 1200 obr/min i 1800 obr/min.

Jeśli na zimnym oleju przy 1800 obr/min ciśnienie będzie wynosić "x" (160 bar), zaś przy rozgrzanym oleju spada o 25% lub więcej "x - 25%" (120 bar) to pompa do wymiany. Jeśli zaś wynik będzie niski i jednakowy lub zbliżony dla wszystkich pomiarów (100 -110 bar) sprawdź zawór przelewowy i (lub) zawór bezpieczeństwa może być zanieczyszczony i nie domyka się.

Opublikowano

jak sprawdzić ciśnienie?, 

ktoś się orientuje gdzie takie zawory są w mercatorze?

wydaje mi się że są one pod pomostem operatora ale głowy nie dam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v