Skocz do zawartości
frantz

chłodzenie oleju hydraulicznego mercator 50

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
frantz    0

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Obecnie funkcjonują dwie klasyfikacje olejów hydraulicznych: wg DIN 51 524 cz. II i III oraz wg ISO 6743/4 wraz z odpowiednimi normami krajowymi. Oprócz tych norm istnieją również normy producentów maszyn rolniczych.

 

Norma DIN 51 524 określa cztery klasy olejów hydraulicznych o zróżnicowanym poziomie lepkości: HL, HLP, HVLP, HLPD.

Klasyfikacja według normy ISO/DIN 6743 definiuje siedem klas lepkości: HH, HL, HR, HM, HV. Oprócz lepkości klasyfikacje te opisuje także jakość olejów poprzez określenie dodatków określonych w składzie oleju takich jak: inhibitory utleniania i korozji, dodatki smarne, modyfikatory lepkości.

 

Na własne życzenie masz takie problemy.

Olej kategorii HL – który użyłeś - jest stosowany do umiarkowanie obciążonych hydrostatycznych układach hydraulicznych urządzeń stacjonarnych, w pomieszczeniach gdzie występuje mała zmienność temperatury otoczenia i w umiarkowanych warunkach temperaturowych.

 

Zastosuj olej klasy HVLP/HV – olej mineralny wraz z dodatkami przeciwzużyciowymi (AW), przeciwzatarciowymi (EP), inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości; przeznaczony jest do stosowania we wszystkich rodzajach urządzeń hydraulicznych, stosowanych w stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych, w trudnych warunkach pracy, szczególnie tam, gdzie występują wysokie ciśnienia, podwyższona temperatura i jest wymagana dobra filtrowalność w szerokim zakresie temperatur.

 

Możesz także dodać chłodnicę choćby od Bizona, ale musisz wyposażyć ją dodatkowo w zawór bezpieczeństwa na wypadek zapchania chłodnicy, który puści olej z pominięciem chłodnicy i nie pozwoli na zatarcie silnika. Podstawa to dobry olej nie woda.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co ma wspólnego olej hydrauliczny z silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4997

Nie wiem o co walczysz, ale daj spokój @Elektrotechnik.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O to, że autor napisał o grzejącym się oleju hydraulicznym, a ty piszesz coś o zatarciu silnika, więc pytam co ma jedno z drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Faktycznie, zwracam honor - pomyliłem się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0
Napisano (edytowany)

bardzo dziękuję AlaCapone, wymienię olej i obadam. Jaki konkretnie olej polecasz? Producent, symbol itd ?

Człowiek uczy się całe życie

odpowiedź dałeś naprawdę konkretną :) 

przy okazji bardzo mądry podpis masz

Obecnie funkcjonują dwie klasyfikacje olejów hydraulicznych: wg DIN 51 524 cz. II i III oraz wg ISO 6743/4 wraz z odpowiednimi normami krajowymi. Oprócz tych norm istnieją również normy producentów maszyn rolniczych.

 

Norma DIN 51 524 określa cztery klasy olejów hydraulicznych o zróżnicowanym poziomie lepkości: HL, HLP, HVLP, HLPD.

Klasyfikacja według normy ISO/DIN 6743 definiuje siedem klas lepkości: HH, HL, HR, HM, HV. Oprócz lepkości klasyfikacje te opisuje także jakość olejów poprzez określenie dodatków określonych w składzie oleju takich jak: inhibitory utleniania i korozji, dodatki smarne, modyfikatory lepkości.

 

Na własne życzenie masz takie problemy.

Olej kategorii HL – który użyłeś - jest stosowany do umiarkowanie obciążonych hydrostatycznych układach hydraulicznych urządzeń stacjonarnych, w pomieszczeniach gdzie występuje mała zmienność temperatury otoczenia i w umiarkowanych warunkach temperaturowych.

 

Zastosuj olej klasy HVLP/HV – olej mineralny wraz z dodatkami przeciwzużyciowymi (AW), przeciwzatarciowymi (EP), inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości; przeznaczony jest do stosowania we wszystkich rodzajach urządzeń hydraulicznych, stosowanych w stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych, w trudnych warunkach pracy, szczególnie tam, gdzie występują wysokie ciśnienia, podwyższona temperatura i jest wymagana dobra filtrowalność w szerokim zakresie temperatur.

 

Możesz także dodać chłodnicę choćby od Bizona, ale musisz wyposażyć ją dodatkowo w zawór bezpieczeństwa na wypadek zapchania chłodnicy, który puści olej z pominięciem chłodnicy i nie pozwoli na zatarcie silnika. Podstawa to dobry olej nie woda.

 

Edytowano przez frantz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Dzięki...

Podałem ogólną zasadę, zasadnym będzie zmiana oleju na klasę jakościową: HV, zaś lepkościową: 46 lub 32.

 

Co do konkretnej marki, cóż choćby Orlenowski Hydrol L-HV 46 będzie naprawdę dobry, a także Hydrol L-HV 32 oraz Hydrol premium L-HV 46 i Hydrol premium L-HV 22.

Z Fuchs-a: FUCHS RENOLIN B HVI 46, HYDRATEC HVI 46, AGRIFARM UTTO LN (ten ostatni hydrauliczno-przekładniowy).

 

Możesz wybierać wg zasobności portfela. Do wyboru, do koloru.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Witam ,proponuję oczyszczać rurki z kurzu i plew które idą po kombajnie, to one służą także jako chłodnica oleju w przeciwnym razie stosowano by węże zamiast rurek ja co dzień o tym pamiętam a jak są upały to i częściej to oczyszczam i jest dobrze i też stosuję hl60 lub hl100 i hydraulika działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

na 100% winna jest też pompa bo jest już wypracowana

rurki mam czyste, cały układ był czyszczony: olej spuszczałem, wszystkie rurki, węże przedmuchałem. zalałem świeży olej, nowy filtr, rozdzielacz ma wymienione wszystkie uszczelki i dwa zaworki bo przepuszczał. Heder opadał.

Nie wiem czy tylko ja mam tak, ale jak np przyspieszam i chce skręcać to kierownica bardzo ciężko chodzi

Moim zdaniem pompa nadaje się do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Sprawdź ciśnienie w układzie hydraulicznym za rozdzielaczem, przy zimnym i ciepłym oleju dla dwóch prędkości obrotowych silnika: 1200 obr/min i 1800 obr/min.

Jeśli na zimnym oleju przy 1800 obr/min ciśnienie będzie wynosić "x" (160 bar), zaś przy rozgrzanym oleju spada o 25% lub więcej "x - 25%" (120 bar) to pompa do wymiany. Jeśli zaś wynik będzie niski i jednakowy lub zbliżony dla wszystkich pomiarów (100 -110 bar) sprawdź zawór przelewowy i (lub) zawór bezpieczeństwa może być zanieczyszczony i nie domyka się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

jak sprawdzić ciśnienie?, 

ktoś się orientuje gdzie takie zawory są w mercatorze?

wydaje mi się że są one pod pomostem operatora ale głowy nie dam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Mam pytanie: Jak rozpołowić bęben hydrauliczny młocarni w kombajnie claas dominator 86??
    • Przez buchaj
      Mam następujący problem - zapowietrza mi się bez przerwy kombajn. Oddałem do regeneracji pompę, wyczyściłem zbiornik paliwa, zmieniłem filtr ale to nie rozwiązało problemu. Sczelność również spradzałem ale nigdzie nie słychać powietrza. Proszę, doradźcie co zrobić.
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w kombajnie Claas Dominator 96 z silnikiem Mercedesa OM352A (6- cylindrów + turbina). Dzis w miejsce czujnika cisnienia wkręciłem zegar i na wolnych obrotach pokazało mi około 5 Bar. Moje pytanie - czy to poprawna wartość? Nie za wysoka? Zegar sprawdzałem porownujac wskazania ze sprezarka i było podobnie. Na sucho nie rozgrzeje silnika tak jak jest to w polu zeby sprawdzic jak zachowuje sie cisnienie. Zostawie zegar na pierwsze koszenie i sprawdze co bedzie sie działo ale zastanawiam sie czy tak wysokie cisnienie jest poprawne? Po zwiekszeniu obrotow silnika praktycznie nic sie nie zmieniło.
    • Przez PronarekP5
      Witam kolegów, mam do was pytania dotyczące kilku czujników, styczników  itd. Otóż :
      -jak sprawdzić na '' sucho'' działanie czujników strat ziarna,
      -gdzie znajduje się czujnik który odpowiada za kontrolke otwarcia rury wysypu ziarna,
      -gdzie znajduje się czujnik włączonej rury wysypu ziarna,
      -czy można zamontować i jak podłączyć czujnik wysokości hederu,
      -czy dużo roboty było by żeby zrobić hydraulicznie wysuwane motowidla,
      -co może może być przyczyną nie pokazywania (braku prądu na czujniku) obrotow silnika,
      -dlaczego nawet mimo zdjęcia wsówki z czujnika poziomu paliwa ciągle pokazuje pełen bak. 
      -jak ustawić czujnik nacisku hederu na podłoże,
      -czy ten kombajn posiada światła drogowe 
      Zastanawia mnie jeszcze kilka wolnych kostek kabli których zdjęcia postaram się zrobić w najbliższym czasie i przesłać. Powiedzcie mi po czym można stwierdzić czy kombajn kosil qq. Również mam kilka poprawek na kombajnie lakierniczych i jaka  farba jest najbliższą wypolerowanego oryginału, kupiłem z granitu ale za ciemna i to mocno widać a chciałbym poprawić tak gdzie farba przy krawędziach odeszła ale żeby nie był łaciaty  i nie rzucalo się to w oczy, ewentualnie pozostaje mieszalnia lakierów. 
×