frantz

chłodzenie oleju hydraulicznego mercator 50

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
frantz    0

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Obecnie funkcjonują dwie klasyfikacje olejów hydraulicznych: wg DIN 51 524 cz. II i III oraz wg ISO 6743/4 wraz z odpowiednimi normami krajowymi. Oprócz tych norm istnieją również normy producentów maszyn rolniczych.

 

Norma DIN 51 524 określa cztery klasy olejów hydraulicznych o zróżnicowanym poziomie lepkości: HL, HLP, HVLP, HLPD.

Klasyfikacja według normy ISO/DIN 6743 definiuje siedem klas lepkości: HH, HL, HR, HM, HV. Oprócz lepkości klasyfikacje te opisuje także jakość olejów poprzez określenie dodatków określonych w składzie oleju takich jak: inhibitory utleniania i korozji, dodatki smarne, modyfikatory lepkości.

 

Na własne życzenie masz takie problemy.

Olej kategorii HL – który użyłeś - jest stosowany do umiarkowanie obciążonych hydrostatycznych układach hydraulicznych urządzeń stacjonarnych, w pomieszczeniach gdzie występuje mała zmienność temperatury otoczenia i w umiarkowanych warunkach temperaturowych.

 

Zastosuj olej klasy HVLP/HV – olej mineralny wraz z dodatkami przeciwzużyciowymi (AW), przeciwzatarciowymi (EP), inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości; przeznaczony jest do stosowania we wszystkich rodzajach urządzeń hydraulicznych, stosowanych w stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych, w trudnych warunkach pracy, szczególnie tam, gdzie występują wysokie ciśnienia, podwyższona temperatura i jest wymagana dobra filtrowalność w szerokim zakresie temperatur.

 

Możesz także dodać chłodnicę choćby od Bizona, ale musisz wyposażyć ją dodatkowo w zawór bezpieczeństwa na wypadek zapchania chłodnicy, który puści olej z pominięciem chłodnicy i nie pozwoli na zatarcie silnika. Podstawa to dobry olej nie woda.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co ma wspólnego olej hydrauliczny z silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Nie wiem o co walczysz, ale daj spokój @Elektrotechnik.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O to, że autor napisał o grzejącym się oleju hydraulicznym, a ty piszesz coś o zatarciu silnika, więc pytam co ma jedno z drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Faktycznie, zwracam honor - pomyliłem się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0
Napisano (edytowany)

bardzo dziękuję AlaCapone, wymienię olej i obadam. Jaki konkretnie olej polecasz? Producent, symbol itd ?

Człowiek uczy się całe życie

odpowiedź dałeś naprawdę konkretną :) 

przy okazji bardzo mądry podpis masz

Obecnie funkcjonują dwie klasyfikacje olejów hydraulicznych: wg DIN 51 524 cz. II i III oraz wg ISO 6743/4 wraz z odpowiednimi normami krajowymi. Oprócz tych norm istnieją również normy producentów maszyn rolniczych.

 

Norma DIN 51 524 określa cztery klasy olejów hydraulicznych o zróżnicowanym poziomie lepkości: HL, HLP, HVLP, HLPD.

Klasyfikacja według normy ISO/DIN 6743 definiuje siedem klas lepkości: HH, HL, HR, HM, HV. Oprócz lepkości klasyfikacje te opisuje także jakość olejów poprzez określenie dodatków określonych w składzie oleju takich jak: inhibitory utleniania i korozji, dodatki smarne, modyfikatory lepkości.

 

Na własne życzenie masz takie problemy.

Olej kategorii HL – który użyłeś - jest stosowany do umiarkowanie obciążonych hydrostatycznych układach hydraulicznych urządzeń stacjonarnych, w pomieszczeniach gdzie występuje mała zmienność temperatury otoczenia i w umiarkowanych warunkach temperaturowych.

 

Zastosuj olej klasy HVLP/HV – olej mineralny wraz z dodatkami przeciwzużyciowymi (AW), przeciwzatarciowymi (EP), inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości; przeznaczony jest do stosowania we wszystkich rodzajach urządzeń hydraulicznych, stosowanych w stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych, w trudnych warunkach pracy, szczególnie tam, gdzie występują wysokie ciśnienia, podwyższona temperatura i jest wymagana dobra filtrowalność w szerokim zakresie temperatur.

 

Możesz także dodać chłodnicę choćby od Bizona, ale musisz wyposażyć ją dodatkowo w zawór bezpieczeństwa na wypadek zapchania chłodnicy, który puści olej z pominięciem chłodnicy i nie pozwoli na zatarcie silnika. Podstawa to dobry olej nie woda.

 

Edytowano przez frantz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dzięki...

Podałem ogólną zasadę, zasadnym będzie zmiana oleju na klasę jakościową: HV, zaś lepkościową: 46 lub 32.

 

Co do konkretnej marki, cóż choćby Orlenowski Hydrol L-HV 46 będzie naprawdę dobry, a także Hydrol L-HV 32 oraz Hydrol premium L-HV 46 i Hydrol premium L-HV 22.

Z Fuchs-a: FUCHS RENOLIN B HVI 46, HYDRATEC HVI 46, AGRIFARM UTTO LN (ten ostatni hydrauliczno-przekładniowy).

 

Możesz wybierać wg zasobności portfela. Do wyboru, do koloru.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Witam ,proponuję oczyszczać rurki z kurzu i plew które idą po kombajnie, to one służą także jako chłodnica oleju w przeciwnym razie stosowano by węże zamiast rurek ja co dzień o tym pamiętam a jak są upały to i częściej to oczyszczam i jest dobrze i też stosuję hl60 lub hl100 i hydraulika działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

na 100% winna jest też pompa bo jest już wypracowana

rurki mam czyste, cały układ był czyszczony: olej spuszczałem, wszystkie rurki, węże przedmuchałem. zalałem świeży olej, nowy filtr, rozdzielacz ma wymienione wszystkie uszczelki i dwa zaworki bo przepuszczał. Heder opadał.

Nie wiem czy tylko ja mam tak, ale jak np przyspieszam i chce skręcać to kierownica bardzo ciężko chodzi

Moim zdaniem pompa nadaje się do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Sprawdź ciśnienie w układzie hydraulicznym za rozdzielaczem, przy zimnym i ciepłym oleju dla dwóch prędkości obrotowych silnika: 1200 obr/min i 1800 obr/min.

Jeśli na zimnym oleju przy 1800 obr/min ciśnienie będzie wynosić "x" (160 bar), zaś przy rozgrzanym oleju spada o 25% lub więcej "x - 25%" (120 bar) to pompa do wymiany. Jeśli zaś wynik będzie niski i jednakowy lub zbliżony dla wszystkich pomiarów (100 -110 bar) sprawdź zawór przelewowy i (lub) zawór bezpieczeństwa może być zanieczyszczony i nie domyka się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

jak sprawdzić ciśnienie?, 

ktoś się orientuje gdzie takie zawory są w mercatorze?

wydaje mi się że są one pod pomostem operatora ale głowy nie dam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam was serdecznie. Potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić płyn chłodniczy w dominatorze 76 z silnikiem Mercedesa. Z chłodnicy spuściłem ok 10l. Ale śruba w silniku do spuszczania jest nie do ruszenia. Okrągła, pozbijana przecinakiem itd. W związku z tym, czy jest jakieś inne miejsce, żeby ten płyn z bloku spuścić? Nie wiem, jaki to płyn, jaki rodzaj. Wiem tylko, że jest gęsty, zielono niebieski, i na przeglądach nie mógł odczytać go refraktometrem. Inne bez problemu, a przy tym mówi, że wogóle nic nie widzi. Czy można go zmieszać w ciemno z jakimś innym koncentratem? Nie zważy się, czy coś? 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez krzys14iek
      Witam, chcę wymienić Bizona na Claasa (na 150 ha Bizon trochę za mały). Myślę o Claasie 108s i chciałbym się o parę rzeczy zapytać kogoś kto posiada taki. Chodzi głównie o to czy taki o to kombajn posiada przyspieszacz (tj Bizon) i czy kombajn jest przystosowany do wysuwanych motowideł, i jakby była możliwość to mniej wiecej opisać sterowanie w kabinie, najlepiej na zdjeciu mniej wiecej co do czego służy. U mnie w okolicy nie znam nikogo kto ma takiego więc tutaj pytam. Chyba że jest ktoś z powiatu kościańskiego albo kawałek dalej to chętnie bym przyjechał obejrzeć taki kombajn. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.