Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem niedawno renault ares 610 i mam pytanie odnosnie półbiegów a mianowicie mam do wymiany filtry hydrauliki i gdy przekraczam ciągnikiem jakies 28 km/h jadąc 4 biegiem na zającu i 4 półbiegu sam zrzuca mi półbieg na 3 po zapaleniu sie kontrolki od filtrów. Czy to jest normalne? Po wymianie filtrów to zniknie czy mam sie zacząc martwić?

Opublikowano

Sam filtr to za mało. Trzeba wymienić też olej bo na pewno stary jak świat. Nawet z zachodu przyjeżdżają ciągniki mocno zaniedbane serwisowo i o ile w prostych w pełni mechanicznych nie jest to aż tak dużym problemem to w tych gdzie są półbiegi, rewersy hydrauliczne czy i inne sprzęgła hydrauliczne dość szybko występują problemy. Tak więc pierwsza sprawa po kupnie ciągnika to wymiana wszystkich olei i filtrów. Dobrze by było żebyś znalazł kogoś kto zna się na tego typu skrzyniach bo prawdopodobnie wymaga reż kalibracji a do tego potrzebna jest wiedza i komputer z odpowiednim programem.

Nie chcę Cię smucić ale może być też tak, że kończy się skrzynia czyli tarczki sprzęgieł półbiegów będą do wymiany.

Opublikowano

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Opublikowano

extrabyk nie przesadzaj bo jak moga byc tarczki zurzyte jak na kazdym innym biegu wszystko działa. Poprostu zastanawiałem sie czy przez to że sygnalizuje zapchanie filtrów sterownik może zrzucac półbieg. A o olejach nie musisz mi przypominac bo nie ważne czy jest to ciągnik czy samochód olej należy wymieniac i zaarówno w silniku jak i skrzyni jezeli nie zna sie przeszłości  maszyny.

ptaszyna dzieki odp tego rodzaju oczekiwałem.

 

Opublikowano

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Nie chciałem kolegi straszyć ale czasem lepiej na zimne podmuchać :D

Faktem jest, że nie przyszło mi do głowy to, że być może na jakimś ryku ten model ma ograniczoną prędkość do 30 km/h. i z tego powodu może występować ten problem.

Najlepiej by było dla właściciela żeby ktoś posiadający doświadczenie z Aresami zdjął mu tą blokadę i sprawdził działanie skrzyni oraz ją skalibrował. 

Przeciez go sie kalibruje z reki a nie zadne tam komputery:p

Oj kolego...z ręki to można koniowi suchy chleb podać a i to trzeba wiedzieć jak żeby palce mieć tam gdzie były przed podaniem tego chleba :D a tak serio to ciekaw jestem jak chcesz "ręcznie" skalibrować skrzynię biegów z czterema półbiegami sterowanymi elektrozaworami i to bez pomiaru ciśnienia podawanego na sprzęgła hydrauliczne....trochę mi to zalatuje mieszaniną ułańskiej fantazji z techniczną partyzantką. Nie jest to niby jakiś super nowoczesny traktor ale nie da się go już serwisować młotkiem i śrubokrętem (niestety).

 

Opublikowano (edytowane)

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

 

Z czy czasem ogranicznik nie działa na zasadzie ograniczenia obrotów silnika po przekroczeniu ustawionej prędkości??

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano

Normalnie w procedure kalibracji wprowadza sie poprzez odpowiednia kombinacje czynnosci w kabinie jesli kryteria sa spelniione. Nie potrzeba do tego ani konia ani chleba tylko wiiedzy;)

Opublikowano

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

Opublikowano

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

totalne bzdury .

 

ares 610 skrzynia quadrfashift system drivetronic 2 lub 3 

https://zapodaj.net/c9a16434281f4.bmp.html

jedyną bespieczną metodą zmiany limiyu predkości jest przeprogramowanie sterownika 

Opublikowano

witajcie mama problem z aresem 610,wyciek z Walka WOM jak to rozebrac,czy po odkreceniu samej przystawki walka mozna dlugi walek wycianac zeby wstawic uszczelniacz,

Opublikowano (edytowane)

witam,

Odświeżę trochę temat półbiegów w aresie 610 rz minowicie mam mały problem,

Chodzi o to że półbiegi mi sie nieraz nie chcą przełączać w górę czyli np. zrzucę na niższy i nie mogę już wrócić z powrotem na wyższy. Czy możliwe żeby to przycisk czasami nie łączył? czy coś ze sterownikiem sie dzieje? Oczywiście półbiegi działają normalnie tzn nie szarpią itp. Dodam jeszcze że nie zależy z jakiego półbiegu chce zmienic na wyższy i nie mogę więc elektrozawory wykluczyłem. Może ktoś już tak miał więc proszę o pomoc. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Edytowane przez raper2120
Opublikowano

Panowie pytanko wymieniłem czujnik prędkości w aresie 640 bo nie pokazywał prędkości, teraz coś pokazuje ale zdecydowanie zanizone wartości bo maksymalnie 7,5 km/h, może to wina tego że jest za mało zakręcony lub za dużo. Może wiecie ile trzeba to wkręcić bo ja wkrecilem na maksa aż oparł się na nakretce kontrujacej może trzeba bez niej zakrecic?

Opublikowano
Dnia 9.04.2018 o 19:55, raper2120 napisał:

witam,

Odświeżę trochę temat półbiegów w aresie 610 rz minowicie mam mały problem,

Chodzi o to że półbiegi mi sie nieraz nie chcą przełączać w górę czyli np. zrzucę na niższy i nie mogę już wrócić z powrotem na wyższy. Czy możliwe żeby to przycisk czasami nie łączył? czy coś ze sterownikiem sie dzieje? Oczywiście półbiegi działają normalnie tzn nie szarpią itp. Dodam jeszcze że nie zależy z jakiego półbiegu chce zmienic na wyższy i nie mogę więc elektrozawory wykluczyłem. Może ktoś już tak miał więc proszę o pomoc. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Czy znalazł Pan przyczynę usterki?

Mam podobny przypadek i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedz

Opublikowano

Witam

U mnie czasem nie mogę zmienić  półbiegów w górę, muszę dwa lub trzy razy nadusić przycisk żeby zmieniło półbieg. Przycisk wymieniłem i jest bez zmian. Zmiana w dół jest bez problemu.

Dodam że jak ciągnik stoi i wtedy zmieniam półbiegi to nie ma tego problemu. Sprawdziłem też przewody od przycisków i cewek i są ok


u mnie mam moduł drivetronic 3 i to chyba on obsługuje zmianę półbiegów , ale mogę się mylić.
Opublikowano

wlasnie sterownik drivetronic 3 ma dodatkowo moduł od sterowania półbiegami on jest razem z częścią wiązki. Ja wysyłałem sterownik i tą wiązkę z modułem do firmy brahol z Mrągowa gość sprawdził i potwierdził uszkodzenie tego modułu a sterownik u mnie byl ok. A problem jest ze zmianą na kazdym półbiegu czy tylko na wybranym?

Opublikowano
najczęściej od 2 na 3 i z 3 na 4. a bywa tak że czasami jest wszystko ok. a ile kosztowała naprawa?
dziwi mnie że na postoju jest wszystko dobrze a problem występuje tylko podczas jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v