Skocz do zawartości
PiotrRapacki

renault ares 610 rz półbiegi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam,

Kupiłem niedawno renault ares 610 i mam pytanie odnosnie półbiegów a mianowicie mam do wymiany filtry hydrauliki i gdy przekraczam ciągnikiem jakies 28 km/h jadąc 4 biegiem na zającu i 4 półbiegu sam zrzuca mi półbieg na 3 po zapaleniu sie kontrolki od filtrów. Czy to jest normalne? Po wymianie filtrów to zniknie czy mam sie zacząc martwić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1685

Sam filtr to za mało. Trzeba wymienić też olej bo na pewno stary jak świat. Nawet z zachodu przyjeżdżają ciągniki mocno zaniedbane serwisowo i o ile w prostych w pełni mechanicznych nie jest to aż tak dużym problemem to w tych gdzie są półbiegi, rewersy hydrauliczne czy i inne sprzęgła hydrauliczne dość szybko występują problemy. Tak więc pierwsza sprawa po kupnie ciągnika to wymiana wszystkich olei i filtrów. Dobrze by było żebyś znalazł kogoś kto zna się na tego typu skrzyniach bo prawdopodobnie wymaga reż kalibracji a do tego potrzebna jest wiedza i komputer z odpowiednim programem.

Nie chcę Cię smucić ale może być też tak, że kończy się skrzynia czyli tarczki sprzęgieł półbiegów będą do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk nie przesadzaj bo jak moga byc tarczki zurzyte jak na kazdym innym biegu wszystko działa. Poprostu zastanawiałem sie czy przez to że sygnalizuje zapchanie filtrów sterownik może zrzucac półbieg. A o olejach nie musisz mi przypominac bo nie ważne czy jest to ciągnik czy samochód olej należy wymieniac i zaarówno w silniku jak i skrzyni jezeli nie zna sie przeszłości  maszyny.

ptaszyna dzieki odp tego rodzaju oczekiwałem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    5

chętnie pomogę w zdjęciu limitu predkości 

 

pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1685

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Nie chciałem kolegi straszyć ale czasem lepiej na zimne podmuchać :D

Faktem jest, że nie przyszło mi do głowy to, że być może na jakimś ryku ten model ma ograniczoną prędkość do 30 km/h. i z tego powodu może występować ten problem.

Najlepiej by było dla właściciela żeby ktoś posiadający doświadczenie z Aresami zdjął mu tą blokadę i sprawdził działanie skrzyni oraz ją skalibrował. 

Przeciez go sie kalibruje z reki a nie zadne tam komputery:p

Oj kolego...z ręki to można koniowi suchy chleb podać a i to trzeba wiedzieć jak żeby palce mieć tam gdzie były przed podaniem tego chleba :D a tak serio to ciekaw jestem jak chcesz "ręcznie" skalibrować skrzynię biegów z czterema półbiegami sterowanymi elektrozaworami i to bez pomiaru ciśnienia podawanego na sprzęgła hydrauliczne....trochę mi to zalatuje mieszaniną ułańskiej fantazji z techniczną partyzantką. Nie jest to niby jakiś super nowoczesny traktor ale nie da się go już serwisować młotkiem i śrubokrętem (niestety).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62
(edytowany)

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

 

Z czy czasem ogranicznik nie działa na zasadzie ograniczenia obrotów silnika po przekroczeniu ustawionej prędkości??

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Normalnie w procedure kalibracji wprowadza sie poprzez odpowiednia kombinacje czynnosci w kabinie jesli kryteria sa spelniione. Nie potrzeba do tego ani konia ani chleba tylko wiiedzy;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    5

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

totalne bzdury .

 

ares 610 skrzynia quadrfashift system drivetronic 2 lub 3 

https://zapodaj.net/c9a16434281f4.bmp.html

jedyną bespieczną metodą zmiany limiyu predkości jest przeprogramowanie sterownika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witajcie mama problem z aresem 610,wyciek z Walka WOM jak to rozebrac,czy po odkreceniu samej przystawki walka mozna dlugi walek wycianac zeby wstawic uszczelniacz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raper2120    0
(edytowany)

witam,

Odświeżę trochę temat półbiegów w aresie 610 rz minowicie mam mały problem,

Chodzi o to że półbiegi mi sie nieraz nie chcą przełączać w górę czyli np. zrzucę na niższy i nie mogę już wrócić z powrotem na wyższy. Czy możliwe żeby to przycisk czasami nie łączył? czy coś ze sterownikiem sie dzieje? Oczywiście półbiegi działają normalnie tzn nie szarpią itp. Dodam jeszcze że nie zależy z jakiego półbiegu chce zmienic na wyższy i nie mogę więc elektrozawory wykluczyłem. Może ktoś już tak miał więc proszę o pomoc. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Edytowano przez raper2120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafii
      KOledzy prosze o informację jaki jest wymiar uszczelniacza wałka WOM w renault 120.54 z 1992r. Wymieniłem juz dwa(orginalne CLassa) uszczelniacze i po jakimś czasie leci olej. Teraz poszukam jakiegoś Polskiego .
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez Macias1221
      Witam  mam problem zniknęły mi światła w aresie 616RZ z 2002r. trik jest taki ze czasem się pojawią na chwile. Myślałem że jest to wina włącznika mocno się na grzewał gdy światła były włączone, wiec go wymieniłem ale problem  nie zniknął. Sprawdziłem  też bezpieczniki i wszystkie są w porządku,  przekaźniki tez nie wyglądają na wypalone i nie wiem gdzie szukać proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem
    • Przez maly2000
      Witam!
      Mojej Renówce coś zaczęło dolegać, na biegu jałowym zauważalne są delikatne skoki obrotów silnika, niewielki co prawda bo o około 20-30 obrotów. Ponadto jak silnik jest zimny to obroty utrzymują się lekko powyżej 700, zaś jak się rozgrzeje w pracy to na biegu jałowym spadają do okolicy 600. Sprawdzane filtry przewody i wszystko i nic nie widać, pompka paliwowa też wymieniona. Zaczeło się robić też tak, że w czasie transportu nie miał siły jechać, powoli się wkręcał na obroty, a lekka górka i pustych przyczep nie miał siły w  ciągnąć. Miał ktoś podobne objawy i jest w stanie coś doradzić.? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.