PiotrRapacki

renault ares 610 rz półbiegi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam,

Kupiłem niedawno renault ares 610 i mam pytanie odnosnie półbiegów a mianowicie mam do wymiany filtry hydrauliki i gdy przekraczam ciągnikiem jakies 28 km/h jadąc 4 biegiem na zającu i 4 półbiegu sam zrzuca mi półbieg na 3 po zapaleniu sie kontrolki od filtrów. Czy to jest normalne? Po wymianie filtrów to zniknie czy mam sie zacząc martwić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    3306

Sam filtr to za mało. Trzeba wymienić też olej bo na pewno stary jak świat. Nawet z zachodu przyjeżdżają ciągniki mocno zaniedbane serwisowo i o ile w prostych w pełni mechanicznych nie jest to aż tak dużym problemem to w tych gdzie są półbiegi, rewersy hydrauliczne czy i inne sprzęgła hydrauliczne dość szybko występują problemy. Tak więc pierwsza sprawa po kupnie ciągnika to wymiana wszystkich olei i filtrów. Dobrze by było żebyś znalazł kogoś kto zna się na tego typu skrzyniach bo prawdopodobnie wymaga reż kalibracji a do tego potrzebna jest wiedza i komputer z odpowiednim programem.

Nie chcę Cię smucić ale może być też tak, że kończy się skrzynia czyli tarczki sprzęgieł półbiegów będą do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    147

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk nie przesadzaj bo jak moga byc tarczki zurzyte jak na kazdym innym biegu wszystko działa. Poprostu zastanawiałem sie czy przez to że sygnalizuje zapchanie filtrów sterownik może zrzucac półbieg. A o olejach nie musisz mi przypominac bo nie ważne czy jest to ciągnik czy samochód olej należy wymieniac i zaarówno w silniku jak i skrzyni jezeli nie zna sie przeszłości  maszyny.

ptaszyna dzieki odp tego rodzaju oczekiwałem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    3306

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Nie chciałem kolegi straszyć ale czasem lepiej na zimne podmuchać :D

Faktem jest, że nie przyszło mi do głowy to, że być może na jakimś ryku ten model ma ograniczoną prędkość do 30 km/h. i z tego powodu może występować ten problem.

Najlepiej by było dla właściciela żeby ktoś posiadający doświadczenie z Aresami zdjął mu tą blokadę i sprawdził działanie skrzyni oraz ją skalibrował. 

Przeciez go sie kalibruje z reki a nie zadne tam komputery:p

Oj kolego...z ręki to można koniowi suchy chleb podać a i to trzeba wiedzieć jak żeby palce mieć tam gdzie były przed podaniem tego chleba :D a tak serio to ciekaw jestem jak chcesz "ręcznie" skalibrować skrzynię biegów z czterema półbiegami sterowanymi elektrozaworami i to bez pomiaru ciśnienia podawanego na sprzęgła hydrauliczne....trochę mi to zalatuje mieszaniną ułańskiej fantazji z techniczną partyzantką. Nie jest to niby jakiś super nowoczesny traktor ale nie da się go już serwisować młotkiem i śrubokrętem (niestety).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63
Napisano (edytowany)

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

 

Z czy czasem ogranicznik nie działa na zasadzie ograniczenia obrotów silnika po przekroczeniu ustawionej prędkości??

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Normalnie w procedure kalibracji wprowadza sie poprzez odpowiednia kombinacje czynnosci w kabinie jesli kryteria sa spelniione. Nie potrzeba do tego ani konia ani chleba tylko wiiedzy;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    6

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

totalne bzdury .

 

ares 610 skrzynia quadrfashift system drivetronic 2 lub 3 

https://zapodaj.net/c9a16434281f4.bmp.html

jedyną bespieczną metodą zmiany limiyu predkości jest przeprogramowanie sterownika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witajcie mama problem z aresem 610,wyciek z Walka WOM jak to rozebrac,czy po odkreceniu samej przystawki walka mozna dlugi walek wycianac zeby wstawic uszczelniacz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raper2120    0

witam,

Odświeżę trochę temat półbiegów w aresie 610 rz minowicie mam mały problem,

Chodzi o to że półbiegi mi sie nieraz nie chcą przełączać w górę czyli np. zrzucę na niższy i nie mogę już wrócić z powrotem na wyższy. Czy możliwe żeby to przycisk czasami nie łączył? czy coś ze sterownikiem sie dzieje? Oczywiście półbiegi działają normalnie tzn nie szarpią itp. Dodam jeszcze że nie zależy z jakiego półbiegu chce zmienic na wyższy i nie mogę więc elektrozawory wykluczyłem. Może ktoś już tak miał więc proszę o pomoc. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Edytowano przez raper2120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    167

Panowie pytanko wymieniłem czujnik prędkości w aresie 640 bo nie pokazywał prędkości, teraz coś pokazuje ale zdecydowanie zanizone wartości bo maksymalnie 7,5 km/h, może to wina tego że jest za mało zakręcony lub za dużo. Może wiecie ile trzeba to wkręcić bo ja wkrecilem na maksa aż oparł się na nakretce kontrujacej może trzeba bez niej zakrecic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez suzuki18l
      panowie jak wybić ten bolczyk od siłownika 

    • Przez wolof25
      witam mam problem ze swoja renault 110-14  z   spomaganie  bo jak mam 1500 obrotów na silniku to działa a gdy zejdzie ponierzej 1500 obrotuw to jusz nie działa  spomaganie  a było wymieniane orbitrol i pompa na nowe 
       
       
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez dawid464
      witam
      jakiej firmy są skrzynie biegów w ciągnikach renault a w szczególności 120.54 nectra?
      czy są bardzo awaryjne i czy są z nimi problemy? jak z częściami do nich ?
    • Przez Kolo12
      Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.