Skocz do zawartości

Wymiary szufli, ktoś udostępni?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam zamiar zrobić szufle do ładowacza na euro, szerokość 180cm, Interesuje mnie fotka z boku z wymiarami. I tak się zastanawiam czy skorupę robić z blachy 5 czy 6mm, z jakich blach wy macie?

 

Wiadomo wzmocnienia i lemiesz będzie z grubszej stali. 

Opublikowano

Problem w tym że mam łatwiejszy i tańszy dostęp arkusza 6mm niż do 5mm i się zastanawiam czy to nie bedzie za toporne ;D szufla bardziej do piachu, równania terenu niz zboża...

Tur samoróbka

Co c360 z wzmocnionym przednim napędem

Opublikowano

Wygląd to jedno a waga to drugie. Przy 6 mm będziesz miał dodatkowy balast, który niepotrzebnie obciąża układ hydrauliczny. Różnica 1 mm przy tej szerokości to zapewne 30 - 40 kg.

Co do lemiesza to proponowałbym użycie blachy Hardox 500 jest stalą trudnościeralną o twardości 470 - 530 HB, co przy użytkowaniu szufli do piachu ma znaczenie.

Opublikowano

Przy tym ciągniku lepiej wykonać ją z 5 bo dodatkowy balast ma tu duże znaczenie. Przy większym sprzęcie nie miało by to takiego znaczenia bo te 50kg nie miao by znaczenia.

Opublikowano

Koledzy widzę mają problemy z czytaniem...

 

Pisałem że tur jest zbliżony do tura 5 + przednia oś z ciągnika 70-80konnego. 

Szufla piasku to ok waga 1000-1500kg, dając odpowiedni balast na tył, nie martwię się o wytrzymałość...

Szufla dlatego taka szeroka gdyż nie chce by koła mi wystawały poza obrys szufli <np przy podbieraniu ziemi na potrzeby równania podłoża...

Opublikowano

Ostatecznie biorę blache 5mm hardox <lemiesz też> a łycha będzie walcowana nie krawędziowana, mimo wszytko dziękuję koledze kris14 za wypowiedź na temat.temat jak coś to do zamknięcia

Opublikowano

Koledzy widzę mają problemy z czytaniem...

 

Pisałem że tur jest zbliżony do tura 5 + przednia oś z ciągnika 70-80konnego. 

Szufla piasku to ok waga 1000-1500kg, dając odpowiedni balast na tył, nie martwię się o wytrzymałość...

Szufla dlatego taka szeroka gdyż nie chce by koła mi wystawały poza obrys szufli <np przy podbieraniu ziemi na potrzeby równania podłoża...

 

Chyba kolega też ma problemy.... tylko z prostą fizyką...

 

Możesz sobie zakładać oś od Quadtracka do sześćdziesiątki, ale po wrzuceniu 1,5 tony ziemi w łyżkę zawieszoną 2 metry przed przednią osią to opcje są dwie.

 

1. Jeśli wszystko wytrzyma to ciągnik ci się przewróci (wątpię czy kilka siedemnastek wokół sprzęgła utrzyma takie naprężenie)

2. Jeśli dowalisz przeciwwag to efektem będzie ciągnik w dwóch kawałkach

 

Fizyki się nie oszuka. Nie po to na żwirowniach są takie duże ładowarki

Opublikowano (edytowane)
 

Chyba kolega też ma problemy.... tylko z prostą fizyką...

 

 

Tak się składa że jestem po polibudzie ;D

 

Adaptacja tura nie jest montowana do skrzyni ;D tylko na sworzniach <bo  na samych śrubki mogą się ściąć> do nowego wspornika przedniego mostu i do tylnego mostu, grubym ceownikiem Coś na wzór ostrówka z tym że odłączanymi wieżyczkami <wzorowany na starym turze 5> 

 

 fotka w trakcie http://mudmasters.pl/uploads/j5ytasl9fVbd.jpg

 

 

Edytowane przez jarecek92
Opublikowano

ja pamietam jak na starego tura do sześcdziesiatki wzielo się bala sianokiszonki dajmy na to te 700kg to nie szło ruszyć z miejsca bo tył ledwo kontaktuje a co taki stary tur na linke wazy 500kg?

moja szufla 1.8m waży 300kg pusta. Zrobisz podobną to sama szufle bedziesz mieć co wozić;D

 

Kolega zapewne wie co robi i lubi katować sprzęt a że zapewne załaduje z 20t na rok czegoś tam to będzie mu to działać i będzie mieć najlepszą sześdziesiatke we WSI!:D

Opublikowano

 

 
 

Tak się składa że jestem po polibudzie ;D

 

Adaptacja tura nie jest montowana do skrzyni ;D tylko na sworzniach <bo  na samych śrubki mogą się ściąć> do nowego wspornika przedniego mostu i do tylnego mostu, grubym ceownikiem Coś na wzór ostrówka z tym że odłączanymi wieżyczkami <wzorowany na starym turze 5> 

 

 fotka w trakcie http://mudmasters.pl/uploads/j5ytasl9fVbd.jpg

 

 

Ja po PG....

 

Nic to nie zmienia. Możesz nawet uspawać nową ramę z dwuteowników, założyć dwudziestki od wojskowego jelcza, wstawić na to silnik od sześćdziesiątki, a i tak wylądujesz na plecach.

 

Dobra zasada mówi, że ciągnik który chcesz obciążyć ładunkiem w ładowaczu powinien być minimalnie 4 razy cięższy niż ładunek. Jeździłem ciągnikiem który był 3 razy cięższy i uważam że to samobójstwo w terenie.

Ty masz zamiar powiesić 1,5 tony na ciągniku który nie waży 3 ton. To zbliża się do 60% masy ciągnika. Tu już nie chodzi o wytrzymałość materiału, a o podstawową stabilność i bezpieczeństwo. To jak kładzenie bel na przyczepę - co z tego, że jest mocna i da radę wrzucić na nią jeszcze z jedną warstwę - przewróci się i tyle. Sęk w tym, że w kabinie na czubku tej przyczepy nie siedzi ktoś kogo kręgosłup jest średnio odporny na zgniatanie z siłą kilku ton...

 

Polecam kiedykolwiek popracować ładowaczem i dopiero wtedy zabrać się za budowę takich konstrukcji.

Opublikowano

Na to by wchodziło że ostrówek nie ma prawa poprawnie działać z załadowaną łyżką...

Co prawda nie mam na tyle zawieszonej łyżki skarpowej, ale będzie balast...

 

Ps tak się składa że pracowałem z turem łycha 200cm silnik z 80KM <case> spokojnie Pełna łycha gruzu  i nie kładło mnie na plecach ;D

Opublikowano

Na to by wchodziło że ostrówek nie ma prawa poprawnie działać z załadowaną łyżką...

Co prawda nie mam na tyle zawieszonej łyżki skarpowej, ale będzie balast...

 

Ps tak się składa że pracowałem z turem łycha 200cm silnik z 80KM <case> spokojnie Pełna łycha gruzu  i nie kładło mnie na plecach ;D

 

Ostrówek ma malutką łyżkę w porównaniu do współczesnych ładowaczy na euroramce. Ponadto jest znacznie cięższy i pracuje się nim przeważnie na podstawach. Pracowało, bo nikt już tego nie używa

 

Balast? Ty pomyśl o zwiększeniu całkowitej masy o jakieś 1,5 tony

 

 

Gruz jest znacznie lżejszy niż ziemia/żwir. Ponadto moc nie mówi nic o rozmiarach i masie ciągnika. Mam 120KM w motocyklu. Więcej niż w tym case, ale moja kawa waży 250kg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Czym się różnią te dwa typy mocowania osprzętu? Z tego, co się orientuję, to osprzęt do ramki sms ma haki dokładnie nad otworami pod sworznie zabezpieczające. Osprzęt do ramki euro ma szerzej rozstawione haki, czy może węziej rozstawione otwory pod sworznie?,a może jeszcze inne wymiary się nie zgadzają? jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia? który rodzaj mocowania jest lepszy?
    • Przez Arturo1610
      kupię ładowacz czołowy mx t10 lub t12 do ciągnika mccormick imc albo od case mx c. moze ktoś wie gdzie mógłbym coś takiego dostać bo na olx ani nigdzie indziej nie mogę znaleźć takie adaptacji pod ten ciągnik
    • Przez velFoka
      Witam. Czy ktoś wie do czego służy te wejście w rozdzielaczu O1?

    • Przez MałyRolas
      Mam problem z szybkim zakresem biegów w fadrome. A konkretnie to z jego brakiem. Chodzi o te biegi przy fotelu nie te przy kierownicy. Kojarzy ktoś co może być tego przyczyną? I czy da się coś zrobić bez wyjmowania skrzyni?
    • Przez panmino
      Hej, czy myślicie że da radę pracować łyżką na takiej ramce na przednim tuzie? Chciałbym tym robić jakieś roboty ziemne, korytowanie przesuwanie skarpy itp,  dla których trochę szkoda ładowacza bo delikatny mam. Ma ktoś doświadczenie z pracy z taką ramką?
      Ramka: adapter euro ramka przejściówka TUZ  z siłownikiem.
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v